  • 1. Data: 2017-10-02 22:02:56
    Temat: matrycowe sterowanie elektromagnesem ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Potrzebuję sterować (on/off) kilkudziesięcioma elektromagnesami (takie
    elektrozaczepy).

    W danej chwili ma być włączony tylko jeden. Więc sobie pomyślałem - a
    gdyby tak zamiast osobnych wyjść w sterowniku dać układ matrycowy - tak
    jak w matrycy LED ?

    No niby powinno to chyba działać poprawnie ? Czy macie jakieś pomysły
    jaki może być z tym problem ?

    Późno już i w główcie mi się rybki małe kręcą, więc wolę was zapytać :)

  • 2. Data: 2017-10-02 22:09:59
    Temat: Re: matrycowe sterowanie elektromagnesem ?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-02 o 22:02, sundayman pisze:
> [...]
    > jak w matrycy LED ?
    >
    > No niby powinno to chyba działać poprawnie ? Czy macie jakieś pomysły
    powinno działać ale w danym momencie będzie tylko jeden włączony dałbym
    dwie diody jedna tradycyjnie równolegle do cewki a druga na zasilaniu cewki.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2017-10-03 00:57:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > powinno działać ale w danym momencie będzie tylko jeden włączony dałbym
    > dwie diody jedna tradycyjnie równolegle do cewki a druga na zasilaniu
    > cewki.

    Tak sobie właśnie to wyobrażałem. Ale w międzyczasie porzuciłem tą
    wersję, bo i tak muszę zrobić lokalne "podmoduły", gdzie lokalnie będzie
    podłączone 10 zaczepów, więc w sumie nie ma sensu.

    Ale dzięki za uwagę :)

  • 4. Data: 2017-10-03 09:23:04
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > jaki może być z tym problem ?
    >
    > Późno już i w główcie mi się rybki małe kręcą, więc wolę was zapytać :)
    A co chcesz przez to uzyskać ?
    Bo jeżeli mniejsza ilość przewodów do sterowania, to czy ilość zaczepów
    jest na tyle duża, że warto sobie komplikować układ.
    Dodatkowo Zwarcie lub przerwa w matrycy powoduje więcej zamieszania niż
    przy indywidualnych przewodach.

  • 5. Data: 2017-10-03 12:19:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

> [...]
    >
    > W danej chwili ma być włączony tylko jeden. Więc sobie pomyślałem - a
    > gdyby tak zamiast osobnych wyjść w sterowniku dać układ matrycowy - tak

    Niby jest coś takiego jak macierz Rajchmana (potrafi wybrać
    i zasilić jeden transformator z wykładniczo wielu przy użyciu
    tylko liniowo wielu uzwojeń i poza tym nie ma żadnych elementów
    aktywnych), ale nie jestem pewien, że chcesz w to wchodzić.

    Jeśli Ci napięcia i prądu wystarczy, to zrób to sobie na
    rejestrach przesuwnych mocy i zapomnij o sprawie. :-)

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpic6c595.pdf

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2017-10-03 18:39:50
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 02.10.2017 o 22:02, sundayman pisze:
> [...]
    > jaki może być z tym problem ?
    >
    > Późno już i w główcie mi się rybki małe kręcą, więc wolę was zapytać :)
    Jak najbardziej, co za różnica czym sterujesz, dobry pomysł!

  • 7. Data: 2017-10-03 18:51:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dolczak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jak najbardziej, co za różnica czym sterujesz, dobry pomysł!

    Roznica taka, ze trzeba szeregowe diody, bo ten pomysl dziala tylko
    jednokierunkowymi odbiornikami.

    Choc akurat zamki ... moze by daly rade, bo na tych niewysterowanych
    napiecie duzo mniejsze.

    J.

  • 8. Data: 2017-10-04 05:28:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A co chcesz przez to uzyskać ?
    > Bo jeżeli mniejsza ilość przewodów do sterowania, to czy ilość zaczepów
    > jest na tyle duża, że warto sobie komplikować układ.

    No już nieaktualne chyba, ale:
    - tak, ilość zaczepów to 50, więc różnica spora.

    > Dodatkowo Zwarcie lub przerwa w matrycy powoduje więcej zamieszania niż
    > przy indywidualnych przewodach.

    Prawda, ale to nie jest wielki kłopot w tym przypadku.

  • 9. Data: 2017-10-04 05:29:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jeśli Ci napięcia i prądu wystarczy, to zrób to sobie na
    > rejestrach przesuwnych mocy i zapomnij o sprawie. :-)

    ale to powoduje, że nadal muszę mieć 50 wyjść zamiast 15.

  • 10. Data: 2017-10-04 09:27:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > ale to powoduje, że nadal muszę mieć 50 wyjść zamiast 15.

    Zależy od definicji wyjścia. Niezależnie od zastosowanego rozwiązania
    będziesz musiał mieć 50 przyłączy do tych elektromagnesów. Ale z punktu
    widzenia procesora wyjść będzie 4: DOUT, STCP, SHCP, MCRL. To są
    przecież szeregowe rejestry przesuwne, które można łączyć kaskadowo.
    BTW, są o lepszych parametrach, niż podane przeze mnie, oferta power
    logic jest bogatsza.

    Pozdrawiam, Piotr