  • 61. Data: 2011-06-13 14:47:35
    Temat: Re: mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 13-06-2011 13:26, Michał Gut rzecze:

    > nie wiuem tylko jak z solą to dziala bo nie bardzo sie orientuje czy sol
    > przyspiesza utlenianie czy sama jakos pomaga rdzewiec.

    Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna
    się masakra. Hint: korozja elektrochemiczna.

    Ładnie wytłumaczone:
    http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/korozja.htm

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 62. Data: 2011-06-13 14:52:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 14:47:35 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna
    > się masakra. Hint: korozja elektrochemiczna.

    Aha.. niemniej nie oczekuj zrozumienia tego faktu w narodzie, ludzie wciąż
    myślą, że ogrzewany garaż w zimie to coś super dobrego dla auta jest.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 63. Data: 2011-06-13 15:18:01
    Od: "Antek" <a...@w...pl>

    > tak ale korozja tlenowa ich nie rusza. poza tym te z nierdzewki to w malo
    > newralgicznych miejscach i przykrecane malymi momentami. nie wszystkie
    > sruby udalo mi sie skompletowac takie jak chcialem to biore co jest a
    > podobnie funkcjonuje.
    > do montowania zderzaka doskonale sie nadaja:)
    > nie wiuem tylko jak z solą to dziala bo nie bardzo sie orientuje czy sol
    > przyspiesza utlenianie czy sama jakos pomaga rdzewiec.
    > wyjdzie w praniu

    Do tego dochodzą właściwości fizyczno mechaniczne. Mówiąc językiem bardzo
    niefachowym, stal kwasoodporna "ciągnie się" i powodyje to że
    zanieczyszczone nakrętki zacierają się na amen. Zostaja łądne błyszczące ale
    gwint się zrywa i właśnie ciągnie zacierając coraz bardziej
    Nie jestem metalurgiem i nie potrafię tego jaśniej opisać. Ale mam takie
    doświadczenia nie tylko w samochodach, ale i w zastosowaniach szkutniczych.
    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2011-06-13 16:17:03
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > Nie jestem metalurgiem i nie potrafię tego jaśniej opisać. Ale mam takie
    > doświadczenia nie tylko w samochodach, ale i w zastosowaniach

    te akurat co kupilem to akurat nierdzewka. heh. naiwny myslalem ze drogie
    sruby z dobrej stali zalatwia mi temat:)

  • 65. Data: 2011-06-13 16:19:01
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna
    > się masakra. Hint: korozja elektrochemiczna.

    no na to raczej nierdzewka odporna nie jest. moze kwasowka...
    coz. wyjdzie w praniu prawde powiedziawszy. naszczescie te sruby z
    nierdzewki ida w malo istotne elementy jak mocowanie zderzaka, plastikow,
    kolektor wydechowy i nakretki/sruby wydechu (przy flanszach).