  • 1. Data: 2009-07-01 08:32:25
    Temat: mozecie mi powiedziec jakie sa objawy konczenia sie rozrusznika?
    Od: Atlobek <a...@d...pl>

    jak w temacie. walcze caly czas z tym moim piepszonym fazerem. nadal
    ledwo odpala i zeruje zegary. jak mam wlaczone swiatla to nie odpala,
    dopiero jak wylacze to odpali ale ledwo. dodam ze jak jest upal i
    sucho to jest wszystko ok. spadnie odrobina deszczu i juz gowno.
    ostatnia rzecz jaka zostala do sprawdzenia to rozrusznik. pozniej juz
    chyba tylko otomoto :(

    pozdrawiam

    Atlobek W-wa FAZER 600 '02
    www.bikepics.com/members/atlobek
    http://atlobek.grono.net

  • 2. Data: 2009-07-01 08:47:30
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Atlobek pisze:
    > jak w temacie. walcze caly czas z tym moim piepszonym fazerem.
    [cut]
    Moze otg ale kiedys walczylem w pewnym aucie z tym samym problemem,
    zerowanie licznika/wariacja automatu/resety kompa. Okazalo sie, ze
    - brak dobrej masy - w motocyklu malo prawdopodobne ale nie niemozliwe
    - przewod pradowy do rozrusznika zamyka obwod wiec _musi_ byc w dobrym
    stanie zarowno kabel jak i polaczenia wszelakie.
    Sprawdz zasilanie rozrusznika i wczytaj sie czy nie ma gdzies przewodu
    masowego w Twoim motocyklu a noz widelec pomoze.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 3. Data: 2009-07-01 09:27:31
    Od: "FanTomas" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > sucho to jest wszystko ok. spadnie odrobina deszczu i juz gowno.
    > ostatnia rzecz jaka zostala do sprawdzenia to rozrusznik. pozniej juz

    posprawdzaj raczej wiazki kabli pod katem przetarcia ktoregos. skoro na
    sucho jest wszystko ok a na wilgotno to od razu kicha.
    moim zdaniem to zwykle przetarcie kabli.
    pozdro
    ps. tez tak mialem.

  • 4. Data: 2009-07-01 09:35:29
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 1 Lip, 10:32, Atlobek <a...@d...pl> wrote:
> [...]
    > sucho to jest wszystko ok. spadnie odrobina deszczu i juz gowno.
    > ostatnia rzecz jaka zostala do sprawdzenia to rozrusznik. pozniej juz

    Sprawdzałeś akumulator?

    --
    Artur

  • 5. Data: 2009-07-01 11:13:41
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Atlobek" wrote...
    > ostatnia rzecz jaka zostala do sprawdzenia to rozrusznik.

    Sprawdz czy czasem polaczenie masowe rozrusznika z silnikiem nie jest
    zanieczyszczone. Ja bym odkrecil rozrusznik i sprawdzil czy powierzchnia
    styku z silnikiem jest na pewno czysta. Mozesz nawet dla pewnosci lekko
    przetrzec papierem sciernym. Oczysc wszystko dokladnie i skrec mocno.
    Mozesz tez sprawdzic bez rozkrecania. Wez gruby przewod i nawet tylko
    dotykajac polacz mase silnika z obudowa rozrusznika i wtedy sprawdz jak
    odpala.
    Kiedys tak mialem w Suzuki LS w ktorym rozrusznik siedzi na dwoch srubach.
    Powierzchnia styku zasniedziala i rozrusznik nie mial masy. Cala elektryka
    glupiala przy probie startu.

    powodzenia
    --
    James

  • 6. Data: 2009-07-01 12:26:47
    Od: Atlobek <a...@d...pl>

    > Sprawdzałeś akumulator?

    tak. mam nowy akumulator i dodatkowo byl on na testach i jest w 100%
    sprawny.
    jutro go oddaje do CYCLO do elektrykow. ale mam nadzieje ze jak
    piszecie moze to byc wina wylacznie masy.

  • 7. Data: 2009-07-02 16:08:07
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Atlobek <a...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > sucho to jest wszystko ok. spadnie odrobina deszczu i juz gowno.
    > ostatnia rzecz jaka zostala do sprawdzenia to rozrusznik. pozniej juz

    jeżeli problem z odpaleniem podczas wilgotnego dnia to tylko przyczyna
    połaczeń kabli od zasilania z aparatem zapłonowym
    kable i ich żywotność jest nieograniczona ale najczęściej między kapturkiem
    a palcem aparatu zbiera się wilgoć choćby z tego że motocykl stygnie +
    wilgotność powietrza i mają gdzie ładunki uciekać tak więc proponuję
    sprawdzić połaczenie a zparatem i dla pewności jeżeli są to gumowe łaczniki
    posmarować palce rozdzielacza smarem założyć osłony i ścisnąć taśmą
    izolacyjną powinno działać drugi powód to połaczenie kabla z końcówką
    nachodzącą na świecę
    same kable nie mają wpływu tak długo jak nie są nacięte a tzw.
    mikrouszkodzenia to bzdura szybciej to właśnie połączenia kabli z końcówkami

  • 8. Data: 2009-07-03 07:52:14
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    olob kowalski pisze:

> [...]
    > posmarować palce rozdzielacza smarem założyć osłony i ścisnąć taśmą
    > izolacyjną powinno działać drugi powód to połaczenie kabla z końcówką

    Tak serio, serio zapytam bo nie wiem... to w fazerze 600 jest palcowy
    rozdzielacz zaplonu? Cos jak w maluchu kiedys bylo czy duzym fiacie?
    Mnie sie zdawalo, ze to konstrukcja raczej z minionego wieku jest i juz
    dawno odeszla w zapomnienie.

  • 9. Data: 2009-07-03 08:02:03
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    KLOSZ pisze:

> [...]
    > rozdzielacz zaplonu? Cos jak w maluchu kiedys bylo czy duzym fiacie?
    > Mnie sie zdawalo, ze to konstrukcja raczej z minionego wieku jest i juz

    Daj spokoj. Mowilem ze Bolo niezly jest :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 10. Data: 2009-07-03 08:25:39
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    Kuczu pisze:

    > Daj spokoj. Mowilem ze Bolo niezly jest :)

    Aha, bo myslalem, ze o czyms nie wiem i chcialem isc do swojej Hundy
    szukac kopulki... ;)