  • 1. Data: 2011-12-01 09:24:25
    Temat: można prosić o pomiar do wp.pl?
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Mój operator mówi że nie mam się sugerować "pingami" bo nie są wyznacznikiem
    jakości i ma rację. Mnie jednak to nie daje spokoju, więc chciałbym porównać
    wyniki.
    |---------------------------------------------------
    ---------------------------------------|
    | WinMTR statistics
    |
    | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg
    | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|--
    ----|------|------|------|------|------|
    | 10.60.1.1 - 0 | 4908 | 4908 | 1 | 1
    | 26 | 3 |
    | 89.25.159.17 - 1 | 4904 | 4903 | 2 | 3
    | 68 | 3 |
    | 212.106.159.10 - 1 | 4775 | 4743 | 3 | 6
    | 73 | 3 |
    | 212.191.224.113 - 1 | 4743 | 4704 | 10 | 12
    | 72 | 11 |
    | 212.191.224.206 - 1 | 4786 | 4758 | 15 | 17
    | 44 | 15 |
    | 153.19.102.6 - 1 | 4798 | 4773 | 15 | 21
    | 280 | 17 |
    | 212.77.96.98 - 1 | 4804 | 4780 | 15 | 20
    | 428 | 16 |
    | 212.77.100.101 - 1 | 4742 | 4704 | 16 | 17
    | 33 | 16 |
    |________________________________________________|__
    ____|______|______|______|______|______|
    WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud
    Provider

    W szczycie na najmniejmniej tracącym ruterze dochodzi do 1,2% lossa.
    Chętnie zobacze jak u was to wygląda. Czy też macie tak dużą ilość traconych
    ramek?

  • 2. Data: 2011-12-04 17:28:59
    Temat: Re: można prosić o pomiar do wp.pl?
    Od: "Frutka" <e...@n...pl>

    "Bartosz" napisał w wiadomości grup

    | 212.77.100.101 - 1 | 4742 | 4704 | 16 | 17

    > W szczycie na najmniejmniej tracącym ruterze dochodzi do 1,2% lossa.
    > Chętnie zobacze jak u was to wygląda. Czy też macie tak dużą ilość
    > traconych ramek?

    Nie, nie mamy.

    Gdybyś poszedł do dealera samochodów, wsiadl do jakiegos a potem 4700 razy z
    rzedu
    otwieral i zamykal drzwi, zeby zobaczyc czy sie lampka zapala, to zgadnij co
    by zrobil z Toba ten dealer.?

  • 3. Data: 2011-12-04 19:04:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Frutka napisa?(a):

    > otwieral i zamykal drzwi, zeby zobaczyc czy sie lampka zapala, to zgadnij co
    > by zrobil z Toba ten dealer.?

    Cokolwiek by zrobil to na pewno na drugi dzien trafilo by to na grupe o
    problemach polskiej motoryzacji ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2011-12-04 22:23:08
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 04.12.2011 18:28, Frutka pisze:
> [...]
    > razy z rzedu
    > otwieral i zamykal drzwi, zeby zobaczyc czy sie lampka zapala, to
    > zgadnij co by zrobil z Toba ten dealer.?

    Ale temu kolesiowi się co setny raz nie zapala ta lampka, więc coś z tym
    autem nie tak. ;P

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org/tag/bgp/

  • 5. Data: 2011-12-23 08:44:45
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Rozmawiamy o motoryzacji czy o internecie? :)

    Wgodzinach wieczornych dochodziło do 2% lossa do wszystkiego począwszy od rutera
    politechyniki śląskiej.
    Mój operator uparcie twierdził, że ruter SILWEB działa poprawnie i jest to trasa
    najbardziej optymalna. Dopiero jak podczas n-tej
    rozmowy pada argumentacja skoro takie działanie to standard w sieci 3s to
    przedłużenia umowy na pewno nie będzie. Wtedy ktoś
    przychodzi po rozum do głowy, puszcza mnie plixem i praktycznie 0% lossa. (jedna
    ramka na kilka tysięcy).
    Podejrzenia okazały się całkowicie uzasadnione, problem rozwiązany, temat zamykam i
    dziękuję za pomoc.

  • 6. Data: 2011-12-23 11:11:49
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-12-23 09:44, Bartosz pisze:
> [...]
    > kilka tysięcy).
    > Podejrzenia okazały się całkowicie uzasadnione, problem rozwiązany,

    Puscili Cie inna trasa abys przestal marudzic o ICMP ktore nie sluzy do
    transmisji.
    Argumentacja "motoryzacyjna" jest zasadna.
    Bardzo wiele routerow ma najmniejszy priorytet na ICMP i jezeli "robia
    cos lepszego" to "olewaja" ICMP.

    --
    bluuu

  • 7. Data: 2011-12-23 11:35:08
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-12-23 12:11, Adam Paluch pisze:

> [...]
    > Argumentacja "motoryzacyjna" jest zasadna.
    > Bardzo wiele routerow ma najmniejszy priorytet na ICMP i jezeli "robia cos

    Zgadza się... lecz jeżeli patrzysz na trasę i masz "narastającego" packet lossa
    to jest coś na rzeczy, jak widać że masz po drodze jednego hopa co ma
    masakrycznie wysokiego lossa w stosunku do pozostałych to rzeczywiście można to
    zignorować.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 8. Data: 2011-12-23 15:35:06
    Od: ein <e...@n...spam>

    On 12/23/2011 12:11 PM, Adam Paluch wrote:
> [...]
    > Argumentacja "motoryzacyjna" jest zasadna.
    > Bardzo wiele routerow ma najmniejszy priorytet na ICMP i jezeli "robia

    IMHO osiedlowa praktyka, żaden duży operator tak nie robi (przykładowo):
    UPC, GTS, Netia, MAN Szczecin, Multimedia, Espol i nawet TelePies.

  • 9. Data: 2011-12-23 16:00:29
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

    ein <e...@n...spam> wrote:

    > IMHO osiedlowa praktyka, żaden duży operator tak nie robi (przykładowo):
    > UPC, GTS, Netia, MAN Szczecin, Multimedia, Espol i nawet TelePies.

    Operator sam z siebie nie robi, ale oprogramowanie w routerze tak.

    --
    ŁT

  • 10. Data: 2011-12-23 16:13:18
    Od: ein <e...@n...spam>

    On 12/23/2011 05:00 PM, Lukasz Trabinski wrote:

    > Operator sam z siebie nie robi, ale oprogramowanie w routerze tak.

    ZTCP Linux i CISCO mają domyślnie kolejki FIFO na interfejsach.
    W jakim na przyklad?