  • 11. Data: 2011-12-23 17:02:31
    Temat: Re: można prosić o pomiar do wp.pl?
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>

    Dnia 23.12.2011 ein <e...@n...spam> napisał/a:

    > ZTCP Linux i CISCO mają domyślnie kolejki FIFO na interfejsach.
    > W jakim na przyklad?

    Za przekazywanie ruchu odpowiada sprzet, za odpowiedz na ICMP procesor routera.
    Stad ta roznica.

  • 12. Data: 2011-12-23 17:08:39
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-12-23 17:13, ein pisze:

    > ZTCP Linux i CISCO mają domyślnie kolejki FIFO na interfejsach.
    > W jakim na przyklad?

    Chociazby ten (8):
    Mtr do google.com

    1. xxx 0.0% 18 0.2 0.2 0.2 0.4 0.0
    2. yyy 0.0% 18 3.7 3.6 3.6 3.8 0.1
    3. zzz 0.0% 18 28.2 30.4 27.8 72.2 10.4
    4. 209.85.248.88 0.0% 18 45.4 30.7 28.1 46.8 5.8
    5. 209.85.255.72 0.0% 18 37.7 29.4 28.1 37.7 2.7
    6. 209.85.240.158 0.0% 17 34.2 34.2 34.0 35.3 0.3
    7. 209.85.251.231 0.0% 17 33.0 35.1 32.0 73.8 10.0
    8. 209.85.243.85 25.0% 17 44.8 36.5 32.2 45.1 5.1
    9. ww-in-f103.1e100.net 0.0% 17 32.2 32.6 32.1 33.3 0.5

    Router 209.85.243.85 ma gdzies odpowiadanie mi na pingi tak samo zreszta
    jak pewnie ze 20% routerow na swiecie. Co zreszta uznaje za prawidlowe
    dzialanie.
    Ps. to ze jakas maszyna domyslnie ma ustwiane cos, nie znaczy ze
    produkcyjnie tez ma tak miec. Raczej zadne z urzadzen nie pracuje w
    domyslnej konfiguracji :P

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 13. Data: 2011-12-23 17:28:47
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

    ein <e...@n...spam> wrote:

    > ZTCP Linux i CISCO mają domyślnie kolejki FIFO na interfejsach.
    > W jakim na przyklad?

    W samej implementacji icmp chociażby? Z drugiej strony, to co napisałem
    odnośnie operatorów, nie jest zupełnie prawdą, dosyć często limituje
    się właśnie icmp w celu ochrony RE/CPM - sam tak robiłem i robię
    konfigurując routery szkieletowe.

    --
    ŁT

  • 14. Data: 2012-01-25 14:08:10
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

> [...]
    > odnośnie operatorów, nie jest zupełnie prawdą, dosyć często limituje
    > się właśnie icmp w celu ochrony RE/CPM - sam tak robiłem i robię

    1. A ja nie płacę mojemu operatorowi tysięce pln aby cokolwiek mi limitował. To po
    pierwsze.
    2. Odpytywanie było z prędkością 1 ramki ICMP na sekundę. To dużo dla rutera?
    3. Bezczelnie ruter 212.106.159.10 limitował cały ruch ICMP do czegokolwiek, nie
    tylko ruterów ale także zwykłych hostów bez
    znaczenia do jakiego operatora należącymi. Dla mnie niedopuszczalne.
    To, że ruter nie musi zajmować się odpowiedziami na ICMP to jedno a limitowanie całej
    transmicji po ICMP w stronę świata to drugie!
    Albo niedouczony admin go konfiguruje albo robią to celowo. Co gorszę sam nie wiem.
    4. Będąc u kilku ogólnopolskich operatorów nie spotkałem się z limitowaniem ruchu
    ICMP. Z lokalnymi ISP to już drugi przypadek.

  • 15. Data: 2012-01-25 14:18:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bartosz,

> [...]
    > 4. Będąc u kilku ogólnopolskich operatorów nie spotkałem się z
    > limitowaniem ruchu ICMP. Z lokalnymi ISP to już drugi przypadek.

    No przecież nie mogą pozwalać, żeby klient sprawdzał jakość ich
    usług...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-01-25 17:48:16
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

    Bartosz <l...@a...pl> wrote:

    > To, że ruter nie musi zajmować się odpowiedziami na ICMP to jedno a limitowanie
    całej transmicji po ICMP w stronę świata to drugie!

    Mowa było oczywiście o limitowaniu odpowiedzi na icmp z intefejsu routera.
    Robisz transmisje po icmp?

  • 17. Data: 2012-01-26 11:48:00
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Powtórzę raz jeszcze ruter 212.106.159.10 limitował transmisję nie tylko zaadrezowaną
    do siebie ale każdą po ICMP, którą rutował
    dalej !

  • 18. Data: 2012-01-26 13:52:28
    Od: Fabian <f...@g...pl>

    On 26.01.2012 12:48, Bartosz wrote:
    > Powtórzę raz jeszcze ruter 212.106.159.10 limitował transmisję nie tylko
    > zaadrezowaną do siebie ale każdą po ICMP, którą rutował dalej !

    Bo to zły router był.

    F.