  • 1. Data: 2013-03-05 17:52:07
    Temat: napiecie ladowania
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    od czego zalezy napiecie ladowania w funckji czasu/zuzycia ?

    rok temu zalozylem nowy alternator i mial ladowanie 14,5V

    dzisiaj zmierzylem i jest to 14,2V.

    temperatura powietrza ta sama, pomiar po dluzszej pracy silnika czyli
    rozladowanie akumulatora wykluczam i chwilowy spadek napiecia.
    polaczenia sa dobre, masa jest.

    bo chyba zuzycie szczotek nie ma zadnego wplywu na napiecie? (oprocz
    calkowitego zuzycia oczywiscie).

  • 2. Data: 2013-03-05 18:02:19
    Temat: Re: napiecie ladowania
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-03-05 17:52, h.w.d.p. pisze:
> [...]
    > akumulatora wykluczam i chwilowy spadek
    > napiecia. polaczenia sa dobre, masa jest.
    >
    > bo chyba zuzycie szczotek nie ma zadnego

    No skoro aku pełny to stawiam na dokładność
    (rozkalibrowanie) miernika lub ewentualnie
    starą baterię zasilającą tenże miernik.

    JK

  • 3. Data: 2013-03-05 18:10:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości grup
    >od czego zalezy napiecie ladowania w funckji czasu/zuzycia ?

    W zasadzie od niczego.

    >rok temu zalozylem nowy alternator i mial ladowanie 14,5V
    >dzisiaj zmierzylem i jest to 14,2V.

    Jest regulator, ma stabilizowac ok 14.5V, jak widac stabilizuje
    calkiem niezle :-)

    >temperatura powietrza ta sama, pomiar po dluzszej pracy silnika czyli
    >rozladowanie akumulatora wykluczam i chwilowy spadek napiecia.
    >polaczenia sa dobre, masa jest.

    Od temperatury ponoc zalezy. O temperatury alternatora/regulatora
    oczywiscie.
    W nowszych samochodach moze byc bardziej skomplikowany system
    zarzadzania napieciem.

    Historia akumulatora moze byc istotna - np stal tydzien i sie bardziej
    rozladowal.
    Na wolnych obrotach bilans moze byc bliski zera i np same obroty
    istotne.

    IMO - najbardziej wplywaja rozne obciazenia - i to raczej przez
    spadki napiec na przewodach, przekaznikach.
    Napiecie mierzysz gdzie ?

    >Poki nie zaczna przerywac, to raczej nie maja wplywu.

    J.

  • 4. Data: 2013-03-05 18:20:44
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > IMO - najbardziej wplywaja rozne obciazenia - i to raczej przez spadki
    > napiec na przewodach, przekaznikach.
    > Napiecie mierzysz gdzie ?

    napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie,
    takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj
    linkowales). o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas
    odpalenia swiatel, ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W.
    rownierz zmiana obrotow silnika nie ma zadnego wplywu na napiecie. caly
    czas stoi 14,2 +- 0,01

    wiem ze regulator napiecia roznie dziala w funkcji temperatury, ale
    specjalnie do testow czekalem na taka temperature powietrza jak jest
    dzisiaj zeby wyniki byly miarodajne.

  • 5. Data: 2013-03-05 18:49:03
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie,
    > takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj
    > linkowales).

    I ile ci wyszlo na aku i w zapalniczce ?

> [...]
    > odpalenia swiatel, ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W.
    > rownierz zmiana obrotow silnika nie ma zadnego wplywu na napiecie. caly

    To znaczy, ze twoj alternator jest wporzo :)

    sz.

  • 6. Data: 2013-03-05 18:52:22
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-05 18:49, szufela pisze:

    > I ile ci wyszlo na aku i w zapalniczce ?

    tyle samo

    > To znaczy, ze twoj alternator jest wporzo :)

    ale nadal nie wiem skad roznice w stosunku do pomiaru sprzed roku.

  • 7. Data: 2013-03-05 19:41:44
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
    > od czego zalezy napiecie ladowania w funckji czasu/zuzycia ?
    >
    > rok temu zalozylem nowy alternator i mial ladowanie 14,5V
    >
    > dzisiaj zmierzylem i jest to 14,2V.

    Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym?
    Jaki ma błąd pomiaru?

  • 8. Data: 2013-03-05 20:04:37
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

> [...]

    > ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W.
    > rownierz zmiana obrotow silnika nie ma zadnego wplywu na napiecie. caly

    Ciekawe. Jednak włączenie klimatyzacji czy też świateł powinno
    wywołać jakąś reakcję na napięciu ładownia.

    Szymon

  • 9. Data: 2013-03-05 21:02:59
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym?

    a jak myslisz?

  • 10. Data: 2013-03-05 21:22:35
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe? można tak
    sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?