  • 91. Data: 2011-01-10 14:23:38
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 10, 1:14 pm, Jędrzej Dudkiewicz <jedrzej.dudkiew...@nospam-
    gmail.com> wrote:

    > Raczej element cywilizacji.

    Zasadniczy i konieczny element cywilizacji. Wszystkie inne elementy są
    pochodnymi tego i są opcjonalne.

  • 92. Data: 2011-01-10 14:48:26
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 07:49:07 +0100, "Adam L." <n...@d...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Jak widac euro-komunizmi dobrze miesza w umyslach.
    >Haslo na dzis: urzedas wydajacy licencje i uprawnienia Twoim guru!

    Czy to sa Kolegi "argumenty marytoryczna"?...

    A.L.

  • 93. Data: 2011-01-10 15:28:14
    Temat: Re: Test porównawczy jezyków programowania
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 04:13:22 -0800 (PST), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Wszyscy trochę pomieszaliśmy wolny rynek z konkurencją - ja tez.
    >Wzrostowi i rozwojowi sprzyja konkurencja, a wolny rynek jest tylko
    >jednym z jej warunków zaistnienia. Innym warunkiem jest swobodny
    >dostęp do informacji. Aby konkurencja lepiej funkcjonowała, warto
    >ograniczać swobodę na rynku (bo certyfikaty jakby nie patrzyć
    >to jednak są pewnym ograniczeniem) w zamian za dostęp do
    >informacji o jakości pracownika / towaru.
    >
    >Pozdrawiam

    To nic nie ma wspolnego z "wolnym rynkiem". Samoloty maja nei spadac,
    okrety maja nie tonac, samochodom maja nie odpadac kolka, sprzet
    medyczny ma nie zabijac pacjentow i tak dalej.

    Koncepcja ze "wolny wynek wyeliminuje producentow wyrabiajacych
    spadajace samoloty" jest idiotyczna i niz wspolnego nie me nie tylko z
    konkurencja ale i ze zdrowym rozzsadkiem.

    Opor przeciwko certyfikatom w inzinierii komputerowej generowany jest
    przez halasliwych osobnikow nie posiadajacych wymaganych kwalifikacji,
    jak rozneiz nei posiadajacych ani checi ani mozliwosci intelektualnych
    aby te kwalifikacje zdobyc.

    Jakos nei widze podobnyc oporow wsrod inzynierow mechanikow,
    inzynierow budowlanych czy lekarzy

    A.L.

  • 94. Data: 2011-01-10 16:39:13
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 01/10/2011 03:23 PM, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Zasadniczy i konieczny element cywilizacji. Wszystkie inne elementy są
    > pochodnymi tego i są opcjonalne.

    Mówimy o tym samym? O centralnym sterowaniu i biurokracji?

    JD

  • 95. Data: 2011-01-10 18:04:44
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 10, 4:39 pm, Jędrzej Dudkiewicz <jedrzej.dudkiew...@nospam-
    gmail.com> wrote:

    > M wimy o tym samym? O centralnym sterowaniu i biurokracji?

    Oczywiście. Znasz jakieś kontrprzykłady?

  • 96. Data: 2011-01-10 18:05:48
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-09 21:53, Marek Borowski pisze:

    > Tia, zawsze osoby bez szkoly tlumacza ze jest do niczego potrzebna....

    Biedaczku, a Ty uważasz, że szkoły zastępują wszystko? Widziałem
    "specjalistóf" z tytułami doktorów po politechnikach (lub uniwersytetach
    w szczególności).
    Nie twierdzę, że studia są niepotrzebne. W większości przypadków
    potrafią ukierunkować lub usystematyzować posiadaną wiedzę lub
    predyspozycje. Jednak nie można każdego przypadku postrzegać tylko przez
    taki pryzmat. Choćby dlatego, że potrafią zdarzyć się "doktorzy" z
    wiedzą o wiele mniejszą niż osoba ze średnim wykształceniem. Są to
    jednostkowe sytuacje, ale nie można twierdzić że nie istnieją.

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 97. Data: 2011-01-10 18:36:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 19:05:48 +0100, "Przemek O." <p...@o...eu>
    wrote:

> [...]
    >wiedzą o wiele mniejszą niż osoba ze średnim wykształceniem. Są to
    >jednostkowe sytuacje, ale nie można twierdzić że nie istnieją.

    Drogi, Kolego, to co Kolega pisze to ejst czyste zawracanie glowy, w
    szczegolnosci o relacji wiedzi osobnika z doktoratem i osobnika po
    szkole sredniej.

    Owszem, moze sei zdarzyc ze osobnik po skole sredniej wie wiecej niz
    doktor, na przyklad wtedy gdy ow osobnik jest wybitnym zbieraczem
    znaczkow pocztowych a doktor nie..

    Byc moze nawet ten po szkole sredniej umie lepiej programowac w javie.
    Ale Kolego, Kolega wie, programwoanie to umiejetnosc bardzo niskiego
    poziomu. To cos takiego jak korzystanie z word procesora wsrod
    dzinnikarzy. Facio ktory umie TYLKO programowac, nei umie na ogol
    mnostwa innych rzeczy. Zreszta, z tymi imiejetnosciami programwoania
    tez jest roznie, biorac pod uwage porazajaca niewiedze kandydatow
    ktora to niewiedze demonstruja podczas interviews.

    Nei bede ponownie cytowal przykladow ktore juz cytowalem. Ale jakos
    tak dziwnei w naszej dziedzinie jest ze istnieje pewna ilosc osob w
    branzy ktora nieuctwo podnosi do rangi cnoty. Z reguly po to aby ukryc
    kompleksy

    A.L.

  • 98. Data: 2011-01-10 18:57:16
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 01/10/2011 07:04 PM, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Oczywiście. Znasz jakieś kontrprzykłady?

    Po dłuższym zastanowieniu się widzę, że problem wciąż jest postawiony
    słabo :) Bo nie chodzi nawet o centralne sterowanie (przedsięwzięcia w
    stylu Wielkiego Muru czy irygacja w Egipcie, ówcześnie niewykonalne bez
    centralnego bata) czy biurokrację per se (spisy ludności? mróweczki
    biegające koło władcy i spisujące edykty, pomysły, historię?), a raczej
    stopień penetracji. Czuję, że da się rafinować i dokopać głębiej. W moim
    ujęciu, ale intuicyjnym, nienapisanym, kontrprzykładem jest Wenecja
    trzęsąca Europą czy stara Holandia. Jak najbardziej można tam wskazać i
    centralne sterowanie (ale nie totalne!) i biurokrację (solidną!), ale
    też łatwo pokazać, że dookoła tego była gigantyczna, nieuregulowana
    strefa wolności. Gdzie nie było wesoło - ale kto powiedział, że wolność
    jest wesoła :)

    Zresztą, można się uprzeć, że każda, nawet plemienna wspólnota, jest
    zarządzana centralnie (wódz plemienia?) i występuje biurokracja w
    jakiejś formie (zawsze jest ktoś, kto zajmuje się Bóg wie czym :P).

    No dobra, muszę się jeszcze zastanowić. Wersja robocza jest taka, że u
    mnie "centralne sterowanie" implikuje "lekki totalitaryzm", a
    "biurokracja" implikuje gigantyzm i rakowacenie tej części organizmu. W
    tym źródło nieporozumień.

    JD

  • 99. Data: 2011-01-10 19:13:05
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-01-10 20:45, Michoo pisze:
    > [...]
    > To teraz ja zacytuję
    > www.cs.put.poznan.pl/amarciniak/DEL-wyklady/DEL-1.pd

    Doktor habilitowany != doktor ! ;)

    Pozdrawiam,
    dr Wit

  • 100. Data: 2011-01-10 19:18:18
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    > [...]
    > To teraz ja zacytuję
    http://www.cs.put.poznan.pl/amarciniak/publikacje.ht
    m - a to oglądałeś?
    Bo jednak wydaje mi się, że złego doktora sobie wybrałeś do drwin.

    Pozdrawiam,
    dr Wit