  • 1. Data: 2017-02-12 19:37:21
    Temat: "niepełnosprawny" pin w MEGA324
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Sytuacja wygląda następująco: AVR MEGA324PA, na pinie C.2 generowany
    jest przebieg 1Hz z wypełnieniem 50%. Gdy nic nie jest do niego
    podłączone, przebieg ma piękny kształt na oscyloskopie, od masy do 3,3V.
    Podłączenie do tego pinu LEDa z szeregowym rezystorem 300ohm sprawia, że
    prostokąt zaczyna się bujać między około 2V a 3,3V - nie schodzi do
    masy, przez co nie widać migania LEDa. Ki czort? Usterka tego
    konkretnego wyjścia objawiająca się wzrostem rezystancji wewnętrznej?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2017-02-12 19:59:43
    Temat: Re: "niepełnosprawny" pin w MEGA324
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-12 o 19:37, badworm pisze:
> [...]
    > masy, przez co nie widać migania LEDa. Ki czort? Usterka tego
    > konkretnego wyjścia objawiająca się wzrostem rezystancji wewnętrznej?

    Nie, masz uwalony dolny tranzystor, daj na wyjście tranzytor PNP np
    bc557 baza na nogę procka emiter wyjście(led), kolektor masa do tego
    dioda np schottky anodą do bazy katoda do emitera.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 3. Data: 2017-02-13 12:13:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Nie, masz uwalony dolny tranzystor,

    A może górny uwalony na zwarcie?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2017-02-13 13:36:18
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > A może górny uwalony na zwarcie?

    Miałem z pewnym modemem przypadek, że odbierał, ale nadawanie kończyło się
    fiaskiem (Packet-Radio). Meldowano mi, że dźwięk jest podejrzanie
    wysokotonowy. Wziąłem oscyloskop (akurat miałem...) i szybko doszedłem, że
    na pinie machającym stanem siedział kondzioł i totalnie kaszanił
    zerojedynkowość, bo w zerze, pętla prądowa była otwarta i kondzioł nie miał
    jak się rozładować, przez co fałszywie kluczował przebieg stanem wysokim i
    zero pokazywało się ledwie na chwileczkę, wielokroć za krótko na
    rozpoznanie. Po jego wylutowaniu modem ożył i jest chodzący, nadawanie
    ruszyło z kopyta. Przekazałem konstruktorowi, obiecał, że poprawi działanie
    w następnych egzemplarzach.
    Może tak...?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 5. Data: 2017-02-13 21:30:09
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 12:13, Adam Wysocki pisze:

    > A może górny uwalony na zwarcie?

    To wtedy by nie było tego:

  • 6. Data: 2017-02-14 12:47:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > To wtedy by nie było tego:
    > "Gdy nic nie jest do niego
    > podłączone, przebieg ma piękny kształt na oscyloskopie, od masy do 3,3V."

    Racja :)

    --
    http://www.chmurka.net/