  • 1. Data: 2003-05-13 10:17:42
    Temat: nowe rozporzadzenie od 1 lipca?
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    VaGla.pl Prawo i Internet
    Prace nad rozporządzeniem
    Trwają prace nad rozporządzeniem ministra sprawiedliwości w sprawie kontroli
    rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji. Rozporządzenie
    określi sposób technicznego przygotowania sieci służących do przekazywania
    informacji, do kontroli rozmów telefonicznych lub innych przekazów
    informacji dokonywanych z wykorzystaniem tych sieci oraz sposób dokonywania,
    rejestracji, przechowywania, odtwarzania i niszczenia zapisów z
    kontrolowanych rozmów telefonicznych oraz treści innych rozmów lub przekazów
    informacji, w tym korespondencji przesyłanej pocztą elektroniczną.
    Rozporządzenie zostanie wydane na podstawie art. 242 ustawy z dnia 6 czerwca
    1997r. - Kodeks postępowania karnego. Wedle projektu: rozporządzenie ma
    wejść w życie w dniu 1 lipca.

    Pozdrawiam
    v.

  • 2. Data: 2003-05-13 12:00:03
    Temat: Re: nowe rozporzadzenie od 1 lipca?
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl> napisał w
    wiadomości news:b9qej7$g34$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Trwają prace nad rozporządzeniem ministra sprawiedliwości w sprawie
    kontroli
    > rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji.

    Czy jakiś projekt tego rozporządzenia jest publicznie dostępny ?

    Z#

  • 3. Data: 2003-05-13 14:24:19
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    Tak
    http://forum.vagla.eu.org/discus/messages/24/134.htm

    Ogolnie kuriozum takie samo jak rozporzadzenie ministra infrastruktury.
    Juz sobie wyobrazam jak jedyny admin sieci osiedlowej bedzie przyjnowal
    dokumenty opatrzone klauzula poufne. Trzeba bedzie pozamykac osiedlowki,
    albo lamac prawo.

  • 4. Data: 2003-05-14 07:10:05
    Od: "Pawel" <p...@p...lublin.pl>

    Tak na marginesie zeby otrzymywac dokumenty poufne to trzeba miec miejsce do
    przechowywania ich.
    Minimum kasa pancerna.

  • 5. Data: 2003-05-14 07:10:20
    Od: "Ghost" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czyli tylko trwają prace? Nic takiego nie przegłosowali? Przecież to
    niezgodne z konstytucją (bez nakazu podsłuchiwać). O ile dobrze to
    zrozumiałem.

    MOże ktoś rozwiać moje wątpliwości?

    Ghost

  • 6. Data: 2003-05-14 08:33:57
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Pawel wrote:
    > Tak na marginesie zeby otrzymywac dokumenty poufne to trzeba miec miejsce do
    > przechowywania ich.
    > Minimum kasa pancerna.

    Oj nie tylko. Polecam lekturę ustawu o ochronie informacji niejawnych. Także
    takie hasła jak "poświadczenie", "pełnomocnik". Zwłaszcza dla klasy "poufne" to
    są całkiem poważne koszty dla każdej instytucji ("najniższa" klauzula to
    "zastrzeżone"). Kasa pancerna jest z tego wszystkiego chyba najtańsza -(

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 7. Data: 2003-05-14 08:34:15
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    Poufnosc dokumentow i sposobow ich przechowywania okresla ustawa
    http://www.echostar.pl/~one/i_niejawna/przyciski/ust
    awa.html

    Szafa pancerna nie wystarcza.

  • 8. Data: 2003-05-14 11:42:18
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > Czyli tylko trwają prace? Nic takiego nie przegłosowali? Przecież to
    > niezgodne z konstytucją (bez nakazu podsłuchiwać). O ile dobrze to
    > zrozumiałem.

    Prace trwaja nad rozporzadzeniem wykonawczym do ustawy Kodeks postepowania
    karnego. Zmiany w KPK wchodza w zycie 1 lipca (sa nawet opublikowane w
    dzienniku ustaw); Zmiany te m.in wprowadzaja pewne procedury zbierania
    dowodow elektronicznych, czego do tej pory nie bylo w polskim ustawodastwie
    (o czym na przyklad pisalem w felietonie:
    http://www.vagla.pl/felietony/felieton_001.htm)...

    projekt rozporzadzenia znalexc mozna na WebForum VaGla.pl Prawo i Internet:
    forum.vagla.pl
    v.

  • 9. Data: 2003-05-14 14:49:50
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

    "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl> wrote in message
> [...]
    czerwca
    > 1997r. - Kodeks postępowania karnego. Wedle projektu: rozporządzenie ma

    Tak sie teoretycznie zastanawiam - sygnal TV przesylany kablowką też jest
    jakąs informacją - czy w zwiazku z tym operatorzy kablowek beda musieli
    nagrywac wszystkie programy które przesylają swoją siecią? A co z
    towarzyszącym teletextem ?

    Zaslav

  • 10. Data: 2003-05-19 07:09:18
    Od: Unknown <n...@n...dev>

> [...]

    > czerwca 1997r. - Kodeks postępowania karnego. Wedle projektu:
    > rozporządzenie ma wejść w życie w dniu 1 lipca.

    Eh. Ja wam powiem to smieszne. A co z szyfrowaniem?
    Zabroniom nam uzywac jak we francji? Jak cosik to sie
    podpompuje algorytmy i pusci calu ruch po zaszyfrowanych
    tunelach. I co mi zroibia wtedy?

    Generalnie to w tym panstwie trzeba byc piratem i tyle..
    bo z kazdej strony chca nas wykonczyc.
    Pozdrawiam.