  • 1. Data: 2009-09-11 17:34:12
    Temat: obciązenie procesora
    Od: "Robson" <r...@v...pl>

    Witam
    Pytanie dotyczy obciązenia procesora - phenom II 720, mianowicie nawet
    podczas konwersji 4G avi obiazenie rdzeni widziane w menadzerze zadan nie
    przekracza 50 % (dla kazdego rdzenia). Probowalem tez uruchamiac wiele zadan
    rownoczesnie objaw ten sam - max 60 -70 %. System to win7 RC. Moze ktos wie
    dlaczego pełna moc nie jest wykorzystywana.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    Robson

  • 2. Data: 2009-09-11 17:54:17
    Temat: Re: obciązenie procesora
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zadan rownoczesnie objaw ten sam - max 60 -70 %. System to win7 RC. Moze
    > ktos wie dlaczego pełna moc nie jest wykorzystywana.

    IMO dwie główne możliwości to:
    1. Program nie jest przystosowany do korzystania z wielu rdzeni
    2. Szybkość pracy spowalnia np. dostęp do dysku.

    BTW: mój Q6600 w 100% potrafi wykorzystać tylko 7-zip z kompresją "Ultra" -
    z kompresją "Normal" użycie poniżej 50%

    --
    marfi

  • 3. Data: 2009-09-11 18:10:26
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Robson pisze:
> [...]
    > wiele zadan rownoczesnie objaw ten sam - max 60 -70 %. System to win7
    > RC. Moze ktos wie dlaczego pełna moc nie jest wykorzystywana.

    Pobierz to http://cdrlab.pl/file_detale_8413.html
    uruchom i sprawdź

  • 4. Data: 2009-09-11 19:56:45
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > wiele zadan rownoczesnie objaw ten sam - max 60 -70 %. System to win7
    > RC. Moze ktos wie dlaczego pełna moc nie jest wykorzystywana.

    Zauważyłem na moim Q6600, że program NIE korzystający z wielu rdzeni ma
    tendencję do zajmowania średnio 25% każdego ze rdzeni, zamiast 100% jednego
    rdzenia - tak jakby skakał pomiędzy rdzeniami. Ustawienie mu koligacji na
    jeden rdzeń rozwiązuje ten "problem", ale nie widać wtedy ani żadnego
    przyspieszenia ani spowolnienia.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2009-09-11 22:27:19
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > BTW: mój Q6600 w 100% potrafi wykorzystać tylko 7-zip z kompresją
    > "Ultra" - z kompresją "Normal" użycie poniżej 50%

    używa tylko 2 rdzenie

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 6. Data: 2009-09-12 06:40:38
    Od: "Robson" <r...@v...pl>

    > Zauważyłem na moim Q6600, że program NIE korzystający z wielu rdzeni ma
    > tendencję do zajmowania średnio 25% każdego ze rdzeni, zamiast 100%
    > jednego rdzenia - tak jakby skakał pomiędzy rdzeniami.

    dokladnie cos takiego obserwuje - probowałem juz kilku kombajnow do obrobki
    video i efekt podobny (choc przyrost mocy obliczeniowej w porownaniu do
    mojego poprzedniego P III 1GHz - niesamowity, tak na "oko" to z 10x), moze
    nalezy poprostu poczekac na oprogramowanie lepiej wykorzystujące
    wielordzeniowość.

    Dziekuje za podzielenie sie doswiadczeniami

    Robson

  • 7. Data: 2009-09-12 10:20:55
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > używa tylko 2 rdzenie

    Piszesz o 7-zip? Bo u mnie używa czterech :)

    --
    marfi

  • 8. Data: 2009-09-12 11:10:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Sep 2009, Wiktor S. wrote:

    > Zauważyłem na moim Q6600, że program NIE korzystający z wielu rdzeni ma
    > tendencję do zajmowania średnio 25% każdego ze rdzeni, zamiast 100% jednego
    > rdzenia - tak jakby skakał pomiędzy rdzeniami.

    Ale to jest sprawa systemu operacyjnego, który widać "losowo" rozkłada
    rdzenie, być może celem ich "równego grzania", nie programu.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-09-13 17:40:39
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Wiktor S. pisze:
    > Zauważyłem na moim Q6600, że program NIE korzystający z wielu rdzeni ma
    > tendencję do zajmowania średnio 25% każdego ze rdzeni, zamiast 100%

    To normalne. System wykrywa, że procesor jest wielordzeniowy,
    i rozkłada obciążenie by rdzenie nagrzewały się równomiernie.

    > jednego rdzenia - tak jakby skakał pomiędzy rdzeniami. Ustawienie mu
    > koligacji na jeden rdzeń rozwiązuje ten "problem", ale nie widać wtedy
    > ani żadnego przyspieszenia ani spowolnienia.

    Bo dlaczego miałoby być widać... :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-09-13 17:41:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    http://www.ntg.prv.pl/

    > RC. Moze ktos wie dlaczego pełna moc nie jest wykorzystywana.

    Bo program nie potrafi wykorzystać wielu rdzeni/procesorów.

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |