  • 1. Data: 2015-05-05 13:25:37
    Temat: okienkowy komparator rezystancji
    Od: j...@g...com

    Witam. Poszukuję wielozakresowego miernika rezystancji (około 200omów do 100 Mom)
    z funkcja sygnalizacji (dźwiękowej?) przekroczenia zadanych granic ustawionych w %
    wartości mierzonej lub w omach. Dużo mierników ma podane w opisie funkcję MIN/MAX i
    sprzedawcy próbują mi wcisnąć że to jest to czego szukam.
    Proszę znawców tematu o podpowiedź jaki typ miernika (najlepiej stołowego a nie
    przenośnego) spełni moje wymaganie
    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2015-05-05 13:55:28
    Temat: Re: okienkowy komparator rezystancji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Proszę znawców tematu o podpowiedź jaki typ miernika (najlepiej
    >stołowego a nie przenośnego) spełni moje wymaganie

    Ale czego dokladnie szukasz ?
    Moj stary metex, bodajze 3850, taki zakres min/max ma. Ustawiasz,
    sadzasz babe i moze mierzyc.

    Ale ... po wylaczeniu nastawy znikaja. A wylacza sie sam, po paru
    minutach bezczynnosci. I znow od nowa ustawiaj ....
    Moze nowsze modele maja poprawione.

    J.

  • 3. Data: 2015-05-05 14:20:13
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-05-05 o 13:25, j...@g...com pisze:
> [...]
    sprzedawcy próbują mi wcisnąć że to jest to czego szukam.
    > Proszę znawców tematu o podpowiedź jaki typ miernika (najlepiej stołowego a nie

    A nie prościej zapiąć miernik ( z międzymordziem ) do PC i załatwić
    sprawę programowo ?

    --
    P.Jankisz

  • 4. Data: 2015-05-06 07:48:33
    Od: j...@g...com

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 14:20:14 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    przenośnego) spełni moje wymaganie

    > A nie prościej zapiąć miernik ( z międzymordziem ) do PC i załatwić

    Dziękuję za podpowiedzi, szukam miernika takiego jak wspomniał JF ale dostępnego w
    sprzedaży. Jesli chodzi o PC i interface to w naszej sytuacji nie jest to mozliwe. Na
    stanowisku pomiarowym nie ma komputerów.
    Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi co kupić (miernik nie komputer :) )
    Janusz

  • 5. Data: 2015-05-06 08:35:46
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 07:48, j...@g...com pisze:

> [...]
    stanowisku pomiarowym nie ma komputerów.
    > Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi co kupić (miernik nie komputer :) )

    Powodzenia w szukaniu, ale weź pod uwagę że to co Ciebie interesuje, z
    dużą dozą prawdopodobieństwa będzie droższe niż to co proponuję. Do
    obsługi prostego miernika po RS232 wystarczy naprawdę stary pecet,
    który dodatkowo może Ci np. zrobić statystykę.

    --
    P.Jankisz

  • 6. Data: 2015-05-06 08:48:37
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-05-06 o 08:35, PeJot pisze:

> [...]
    > obsługi prostego miernika po RS232 wystarczy naprawdę stary pecet,
    > który dodatkowo może Ci np. zrobić statystykę.

    Jeżeli jest znany protokół to nawet nie jest potrzebny pecet. Nawet
    monitora nie trzeba. Byle pomiar był wykonywany szybko i równie szybko
    transmitowany. A nawet jak miernik ma USB a nie RS232, to zwykle jest
    tam FT232 albo coś podobnego. Małe utrudnienie - trzeba mieć co najmniej
    Linuxa na pokładzie do szybkiej realizacji (chociaż bez tego pewnie też
    by się dało).

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2015-05-06 08:48:50
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > obsługi prostego miernika po RS232 wystarczy naprawdę stary pecet,
    > który dodatkowo może Ci np. zrobić statystykę.

    Stary tablet/telefon z USB za stówkę, po co się w jakiegoś grzmota
    pakować... I jakiś programista co by potrafił RS odczytać i bippp zrobić.

    --
    AWa.

  • 8. Data: 2015-05-06 09:09:39
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 08:48, Andrzej W. pisze:

    > Stary tablet/telefon z USB za stówkę, po co się w jakiegoś grzmota
    > pakować... I jakiś programista co by potrafił RS odczytać i bippp zrobić.

    Konwerter RS->USB kolejna stówka :>

    --
    P.Jankisz

  • 9. Data: 2015-05-06 09:45:19
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 09:09, PeJot pisze:
    > Konwerter RS->USB kolejna stówka :>

    Eeeee...
    Dawno już nie widziałem miernika z prawdziwym RS-232 i wtyczką DB-9,
    wszystko ma teraz USB.
    Ważne tylko tablet miał hosta USB OTG.

    --
    AWa.

  • 10. Data: 2015-05-06 10:25:16
    Od: j...@g...com

    W dniu środa, 6 maja 2015 09:44:51 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:

    > Eeeee...
    > Dawno już nie widziałem miernika z prawdziwym RS-232 i wtyczką DB-9,
> [...]

    A ja uparcie wciąż szukam gotowego miernika - proszę o dalsze podpowiedzi :)
    Janusz