  • 1. Data: 2015-05-05 20:20:39
    Temat: Moduł GSM praca bez anteny?
    Od: Tomasz Ozon <z...@r...dziekuje.pl>

    Jaki efekt da próba pracy modułu GSM (konkretnie SIM900) bez podłączonej
    zewnętrznej anteny? Mini antenki ceramicznej na płytce nie ma, jest tylko
    gniazdko SMA.
    Czy moduł się uszkodzi, czy może jest szansa na złapanie połączenia na
    kawałku kabelka zamiast anteny?

    pozdr
    TO3

  • 2. Data: 2015-05-05 21:15:02
    Temat: Re: Moduł GSM praca bez anteny?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 05.05.2015 20:20, Tomasz Ozon wrote:
> [...]
    > gniazdko SMA.
    > Czy moduł się uszkodzi, czy może jest szansa na złapanie połączenia na

    Na modułach, które ja miałem w ręku (różne, takie wlutowywane i takie
    będącymi oddzielnymi urządzeniami) brak anteny powodował totalny brak
    łączności, ale uszkodzenie nie. Za to spotkałem się z jakimiś dość
    archaicznymi modułami, które padały po uszkodzeniu anteny (zwarcie do
    masy przez wilgoć). Ostatnio kolega jakieś Telity testował, mają taki
    bajer jak wykrywanie braku anteny lub jej uszkodzenia (zwarcia).

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2015-05-05 23:32:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 May 2015 21:15:02 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

> [...]
    > łączności, ale uszkodzenie nie. Za to spotkałem się z jakimiś dość
    > archaicznymi modułami, które padały po uszkodzeniu anteny (zwarcie do

    Nie mialy jakiegos wzmacniacza w tej antenie ? Zasilanego przez kabel.
    Bo innego uszkodzenia to sobie nie wyobrazam, a i to przez wode malo
    prawdopodobne - woda nie zwarcie.

    Antene raczej bym kupil, ze wzmacniaczem i na dlugim kablu, zeby za
    okno dala sie wystawic. Bo pod dachem to moze byc klopot z sygnalem,
    przy uruchamianiu sie przyda. Choc teraz pogoda ladna, mozna
    uruchamiac na dworze :-)

    A proste anteny
    https://www.arrl.org/files/file/Technology/tis/info/
    pdf/0210036.pdf

    J.

  • 4. Data: 2015-05-06 16:11:35
    Od: Tomasz Ozon <z...@r...dziekuje.pl>

    > Antene raczej bym kupil

    Kupię, nie chodzi o to, że chcę przyoszczędzić parę złotych, tylko o to, że
    jest zamówiona i jakoś dojść nie może. A projekt trzeba robić. Dlatego się
    zastanawiam nad wetknięciem w gniazdko kawałka kabelka. Może na czas testów
    jakoś zadziała?

    pozdr
    TO3

  • 5. Data: 2015-05-06 16:59:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Ozon" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    >Dlatego się
    >zastanawiam nad wetknięciem w gniazdko kawałka kabelka. Może na czas

    Sprobowac mozna. W koncu prawidlowy unipol cwierfalowy to 48 mm -
    wiele nie kosztuje.
    Ale wyjdz na pole i czekaj spokojnie nawet z 15 minut ... jesli soft
    pokazuje sile sygnalu z satelitow, to warto ogladac, czy cokolwiek
    lapie.

    J.

  • 6. Data: 2015-05-06 17:36:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 6 May 2015 16:59:02 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale wyjdz na pole i czekaj spokojnie nawet z 15 minut ... jesli
    soft
    > pokazuje sile sygnalu z satelitow, to warto ogladac, czy cokolwiek

    No ma siłę sygnału z satelitów GSM trochę poczeka... :-)

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-05-06 17:45:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ma siłę sygnału z satelitów GSM trochę poczeka... :-)

    Ups, no to babola strzelilem. Myla mi sie te dwa skroty :-(
    A cos mnie zastanawiala nazwa i czemu tam SIM ....

    Cofam wszystko co napisalem.
    Antene podlaczyc nalezy, choc prawde mowiac mam watpliwosci czy grozi
    nam spalenie nadajnika/wzmacniacza przy jej braku.
    No ale skoro nie wiemy, to przyjmijmy ze grozi.

    Antena na jedno pasmo skomplikowana nie jest, ale nowszych telefonow
    juz nie analizowalem.

    Raczej nie jest to antena aktywna, wiec kawalek drutu powinien
    wystarczyc.

    No i problemu wychodzenia na pole nie ma.

    J.

  • 8. Data: 2015-05-06 22:17:49
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Tomasz Ozon wrote:

    > Czy moduł się uszkodzi, czy może jest szansa na złapanie połączenia na
    > kawałku kabelka zamiast anteny?
    Bez problemu, sprawdzone; kiedyś tak uruchamiałem moduły SIM900D; kawałek
    kabelka zamiast anteny.

    jp

  • 9. Data: 2015-05-07 14:56:57
    Od: Tomasz Ozon <z...@r...dziekuje.pl>

    > Bez problemu, sprawdzone; kiedyś tak uruchamiałem moduły SIM900D; kawałek
    > kabelka zamiast anteny.

    Dzięki, o to chodziło.

    pzodr
    TO3