    From: "Alex D.B." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: open proxy i sdi
    Date: Tue, 10 Sep 2002 19:59:01 +0000 (UTC)

    Chcialbym wrzucic troche kij w mrowisko, co do listy open proxy.
    Jako ze popelnilem kila instalacji "serverow" na sdi i neostradzie, a
    jeszcze wiecej widzialem, to niestety musze potwierdzic taka liste i pewne
    problemy. Wielokrotnie zdarzylo mi sie widziec FATALNIE zabezpieczone
    serveri na sdi i neo, majace wystawione dziurawe uslugi na swiat, bedace
    open-relay i open proxy... i w ogole open. Problem jest o tyle, ze taka
    sytuacja powoduje banowanie na rozne metody domen sdi.tp., a na tym cierpia
    wszyscy.

    Chce wiec zadac prowokacyjne pytanie, czy tpsa powinna stawiac ultimatum
    userom, a potem rozwiazywac umowe.

    Dlaczego. Firma x powiedzmy (przyklad), gdzie trafiam przypadkiem, ma
    open-relaya. spamy leca, az milo.
    Szef, na sugestie ze warto cos z tym zrobic, stwierdza ze "mamy admina, jest
    dobry". Admin jest faktycznie dobry, bo pracuje prawie za darmo, i z trudem
    mandrejka po difolcie postawi.
    oczywiscie, szef NIE WIDZI potrzeby zaplacic za zrobienie tego dobrze.
    efektow nie musze opisywac.

    PS. NIE jestem adminem. raczej koordynuje ich prace. znam sie tylko tyle,
    zeby im na rece patrzec ;-) Jezeli ja widze ze jest zle, to chyba jest
    bardzo zle.

    Alex D.B.
    "W posredniaku patrzylem, nic dla mnie"