  • 1. Data: 2012-10-24 02:54:19
    Temat: optyczny czujnik temperatury
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Proszę drogich kolegów, poszukiwam optycznego czujnika temperatury,
    ale - z jakimś interfejsem, np. RS232.

    Zasięg wystarczy mi 20-30 cm, dokładność rzędu 0.5 st c. Czyli niby nic
    wielkiego.

    Do czego ? Otóż wymyśliłem sobie, żeby wreszcie zrobić sobie jakiś
    porządniejszy mały reflow, bo piekarnik mnie zmęczył :)

    I, coby nie robić termopary, fajnie by było mierzyć temperaturę PCB w
    taki sposób właśnie. No taka koncepcja. Co myślicie ?

  • 2. Data: 2012-10-24 08:48:07
    Temat: Re: optyczny czujnik temperatury
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Proszę drogich kolegów, poszukiwam optycznego czujnika temperatury,
    > ale - z jakimś interfejsem, np. RS232.
    > Zasięg wystarczy mi 20-30 cm, dokładność rzędu 0.5 st c. Czyli niby nic
    > wielkiego.
    Kiedyś widziałem w ofercie Melexisa fajne czujniki temperatury oparte na
    termostosach. Nie pamiętam zakresu pomiarowego, ani dokładności, ale takimi
    czujnikami mierzy się temperaturę ciała, więc musza byc bardzo dokładne.
    Poszukaj tutaj: http://www.melexis.com/Application/Instrumentation-5
    44.aspx

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 3. Data: 2012-10-24 12:09:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.10.2012 02:54, sundayman wrote:

    > I, coby nie robić termopary,

    Maxim ma całkiem fajną kostkę do termopary z interfejsem SPI(?).

    > taki sposób właśnie. No taka koncepcja. Co myślicie ?

    Myślę, że może łapać temperaturę nie tego co trzeba.

    Michoo

  • 4. Data: 2012-10-24 14:29:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pitlab napisał:
> [...]
    > termostosach. Nie pamiętam zakresu pomiarowego, ani dokładności, ale
    > takimi czujnikami mierzy się temperaturę ciała, więc musza byc bardzo

    MLX90614ESF-BCI lub MLX90614ESF-DCI 5 stopni wiązka pomiarowa

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2012-10-24 17:16:56
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-24 02:54, sundayman pisze:
    > Proszę drogich kolegów, poszukiwam optycznego
    > czujnika temperatury,
    > ale - z jakimś interfejsem, np. RS232.
    >
    > Zasięg wystarczy mi 20-30 cm, dokładność rzędu
    > 0.5 st c.

    Ja myślę, że o takiej dokładności to możesz
    sobie tylko pomarzyć.

    > Czyli niby nic wielkiego.

    Aha. To daj znać jak zrobisz.

    JK

  • 6. Data: 2012-10-25 01:33:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Maxim ma całkiem fajną kostkę do termopary z interfejsem SPI(?).

    Tak, mam toto, kupiłem w pierwszym odruchu z myślą właśnie o normalnym
    rozwiązaniu z termoparą.

    > Myślę, że może łapać temperaturę nie tego co trzeba.

    No to pewnie kwestia techniczna.
    Idealnie by było, żeby mieć "celownik" laserowy, ustawić sobie i mieć
    nadzieję , że będzie ok.

    Jest to niewątpliwie trochę kombinacja alpejska, ale chodzi mi o to,
    żeby nie trzeba było przyklejać termopary do PCB. Robię tak teraz,
    i trochę to jest upierdliwe.
    Więc jak już robić lepiej, to może właśnie tak ?

    Ten czujnik MELEXIS jest niedrogi, przyjrzę mu się...

  • 7. Data: 2012-10-25 01:34:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ja myślę, że o takiej dokładności to możesz sobie tylko pomarzyć.

    Być może. Dlatego pytam.

    > Aha. To daj znać jak zrobisz.

    Sarkazm ? A po co ?

  • 8. Data: 2012-10-25 04:00:17
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 25 października 2012 01:37:43 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

    > Być może. Dlatego pytam.

    > Sarkazm ? A po co ?

    Może po to żeby Cie na ziemię sprowadzić.

  • 9. Data: 2012-10-25 23:50:30
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Może po to żeby Cie na ziemię sprowadzić.

    Aha. Kolejny kapitan Wrona.