  • 1. Data: 2013-06-10 22:44:23
    Temat: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Jest sobie radio, fabryczne seat (nie takie typowe 1-din, które można
    wymienić na dowolne inne, tylko takie, co jeszcze robi za regulacje
    klimatyzacji itd)
    Auto długo stało. Radio zdechło. Rozbieram, i na płycie głownej widzę:
    https://lh4.googleusercontent.com/-mGM2CISb6Ag/UbY5i
    e1AXzI/AAAAAAAAExE/GMqFtIkpF5c/s640/P6110065.jpg
    https://lh6.googleusercontent.com/-IawoNvKpPzM/UbY5i
    DCvzSI/AAAAAAAAExM/_1bckBJQ9b8/s640/P6110064.jpg
    https://lh4.googleusercontent.com/-8vQu1EQMKK4/UbY5i
    OeFEtI/AAAAAAAAExI/nZhSZ9BUoCM/s848/P6110064%2520zoo
    m.jpg
    To ciemne wokół niektórych przelotek - to nie jest lakier, nie daje się
    zmyć ani acetonem, ani izopropanolem, i przewodzi od ~1kOhm do ~1Mohm
    przy dotknięciu końcówkami miernika... Przelotki oczywiście nie
    przewodzą lub przewodzą ledwo w kilo-omach... Czyżby przelotki
    "odparowały"? Cóż się mogło im stać?

    Te ślady są wyłącznie na dolnej stronie płyty, i wyłącznie na ścieżkach
    które są pod napięciem (+12v, +5v itp).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2013-06-10 22:52:51
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-06-10 22:44, BartekK pisze:
> [...]
    > "odparowały"? Cóż się mogło im stać?
    >
    > Te ślady są wyłącznie na dolnej stronie płyty, i wyłącznie na ścieżkach

    Powiem tak tez mam to "auto" i niestety ale lepiej sie tego gowna jak
    najszybciej pozbyc bo to nie jest koniec twoich problemow z elektryka w
    tym cudzie niemiecko hiszpanskiej techniki.

  • 3. Data: 2013-06-10 22:53:25
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 10.06.2013 22:44, BartekK pisze:

> [...]
    > przy dotknięciu końcówkami miernika... Przelotki oczywiście nie
    > przewodzą lub przewodzą ledwo w kilo-omach... Czyżby przelotki

    Wilgoć, syf z kurzu i czystego polskiego powietrza, zmiany temperatury,
    korozja - w różnych proporcjach.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2013-06-10 23:04:58
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-06-10 22:52, LeonKame pisze:
    > Powiem tak tez mam to "auto" i niestety ale lepiej sie tego gowna jak
    > najszybciej pozbyc bo to nie jest koniec twoich problemow z elektryka w
    > tym cudzie niemiecko hiszpanskiej techniki.
    Na szczęście to nie jest moje auto, ale właścicielowi i tak współczuję
    ;) Hiszpańska precyzja, niemiecki temperament..

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-06-10 23:13:34
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-06-10 23:04, BartekK pisze:
    > Na szczęście to nie jest moje auto, ale właścicielowi i tak współczuję
    > ;) Hiszpańska precyzja, niemiecki temperament..

    Ja w swoim elektryke mam do wymiany co chwila cos pada o zamakajacym
    komputerze ktory jakis idiota umiescil na podszybiu nie wspomne.
    Zamarzajace zamki w zimie to standard w wiekszosci hiszpanskich aut.

  • 6. Data: 2013-06-10 23:27:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    LeonKame pisze tak:

    > co chwila cos pada o zamakajacym
    > komputerze ktory jakis idiota umiescil na podszybiu nie wspomne.

    w mercedesach też były w podszybiu i w passatach :)

    --
    Piter

  • 7. Data: 2013-06-11 01:00:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
    [..]
> [...]
    > przy dotknięciu końcówkami miernika... Przelotki oczywiście nie
    > przewodzą lub przewodzą ledwo w kilo-omach... Czyżby przelotki

    Wilgoć i elektrokorozja

    Dobrze wysuszyć, ile się da oskrobać i przelotki podrutować. Innej
    metody nie znam.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 8. Data: 2013-06-11 09:42:26
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-06-10 23:27, PiteR pisze:

    > w mercedesach też były w podszybiu i w passatach :)

    I tez co ulewa byly cale w wodzie ?

  • 9. Data: 2013-06-11 10:53:23
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    O tym piszę tu od lat, a kolega dał właśnie zdjęcia.
    Przelotki napylane to porażka.
    Woda, rezystancja i temperatura powoduje uszkodzenie urządzenia przez
    płytkę.
    Korozja powoduje, że kilka połączeń przelotkowych zostaje uszkodzonych.
    A wystarczy jedna, aby samolot spadł.
    Tak jak radzi kolega:
    podrutować szystkie (~300-500) przelotek.
    Tylko to da gwarancję.

    Inna metoda:
    Hot Air i wylutować wszystkie elementy,
    wykonać nową płytkę BEZPRZELOTKOWĄ , zalutować elementy i sprzedawać
    właścicielom Seatów, VW i Audi,
    Fiata, Ciroena itp.

    Zauważ, że z jakiejś przyczyny monitory CRT, telewizory, były wykonywane na
    jednostronnym druku.
    A i tak się czasem popsuły.
    S.

  • 10. Data: 2013-06-11 10:58:39
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > w mercedesach też były w podszybiu i w passatach :)
    Audi A6 też.
    S.