  • 1. Data: 2014-10-13 20:54:48
    Temat: pamięć czy płyta?
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    dziś wyskoczyły mi cyrki, windows zaczął się krzaczyć BSODami wywalać.
    Szybko zaczeło postępować i nawet BIOS zaczął miec problemy ze
    wstawaniem. Dopiero jak zmieniłem zegar dla pamięci z 1333 na 1066 to
    się ustabilizowało i wychodzi na to, ze wszytko jest ok. Zasilacz
    wykluczyłem bo podpiąłem inny, dysk tez nie, bo ubuntu z pena tez kernel
    panic. Niestety nie mam jak sprawdzić pamięć, choc wszytko na nią
    wskazuje bo BSODy w okolicach RAMu. Co ciekawe jak ustawie wartosci dla
    pamieci recznie, takie same jak na auto (i zgodne z wartosciami wg
    producenta) to BIOS krzyczy, ze z tymi ustawieniami nie dał rady wstać i
    ruszył z defaultowych.
    Pytanie, czy machnąć ręką (płyta i pamięc na gwarancji), czy spodziewać
    się ze w koncu padnie już na stałe?

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 2. Data: 2014-10-13 21:42:33
    Temat: Re: pamięć czy płyta?
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 13 Oct 2014 20:54:48 +0200, ApostatA napisał(a):

> [...]
    > panic. Niestety nie mam jak sprawdzić pamięć, choc wszytko na nią
    > wskazuje bo BSODy w okolicach RAMu. Co ciekawe jak ustawie wartosci dla

    Zasilacz zaczal dawac niestabilne napiecia a zasilanie ramu bylo ustawione na granicy
    stabilnosci.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-10-13 21:54:01
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-13 o 21:42, R.e.m.e.K pisze:

    > Zasilacz zaczal dawac niestabilne napiecia a zasilanie ramu bylo ustawione na
    granicy
    > stabilnosci.

    A jakimi parametrami, przy danej prędkości (np. 1333 Mhz) płyniemy do
    wyspy stabilości? Podbijając napięcie?

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 4. Data: 2014-10-13 22:02:32
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 13 Oct 2014 21:54:01 +0200, ApostatA napisał(a):

    > A jakimi parametrami, przy danej prędkości (np. 1333 Mhz) płyniemy do
    > wyspy stabilości? Podbijając napięcie?

    Yes

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2014-10-19 14:57:19
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-13 o 20:54, ApostatA pisze:
> [...]
    > ruszył z defaultowych.
    > Pytanie, czy machnąć ręką (płyta i pamięc na gwarancji), czy spodziewać

    no i jak ustawiłem BIOSA na "default", czyli pamięć na auto, to już nie
    wstał. Padło na amen nie pomogło odłączenie płyty i baterii na 24h.
    Prawdopodobnie sekcja zailania na MB padła. Na mojej wczesniejszej
    płycie mam to samo, tyle ze ta usterka powstała gdzies po 4 latach
    uzytkowania a nie po miesiacu, no i sekcja daje radę poprawnie zasilic
    jeden bank pamieci dzieki czemu jestem w stanie wejsc do biosu i obnizyc
    taktawanie pamieci by mozna było wystartować wszystkie banki.
    Posłałem ją do morele do reklamacji, choc znajac filozofię ich
    działalności to raczej w tym roku juz jej nie zobaczę. Zawsze kupowałem
    na agito, ale cos mnie podkusiły by kupić na krzaku ;) połasiłem się na
    niższą cenę, ech....

    --
    "...tylko ludzie ku..."