  • 21. Data: 2010-10-05 18:29:47
    Temat: Re: [piatek] Mandat na OSie.
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Artur Maśląg napisać:

    > A w jakim celu i co to ma do rzeczy?

    Że jeśli się nie zgłosił, to właściciel zniszczonego
    płotu został z niczym. Jeśli do tego poszkodowany
    został zlany przez organizatora, to jedyną możliwością
    egzekucji odszkodowania była droga przez policję.

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2010-10-05 18:33:13
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Artur Maśląg napisać:

    > No, do tego uciekł z miejsca wypadku.

    Na torze rozumiem, że może mieć w dupie uszkodzoną
    barierę, ale tutaj wjechał komuś w prywatny płot.

    > Policji z całą pewnością.

    Tego płaczka przede wszystkim, co o mandat 100 zł,
    od którego możę się odwołać, leci do TVNu. Po drugie
    telewizji, za taki materiał jednostronny...

    --
    Pozdor Myjk

  • 23. Data: 2010-10-05 18:42:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-05 18:29, Myjk pisze:
    > Artur Maśląg napisać:

    > Że jeśli się nie zgłosił, to właściciel zniszczonego
    > płotu został z niczym.

    Od tego jest organizator.

    > Jeśli do tego poszkodowany
    > został zlany przez organizatora, to jedyną możliwością
    > egzekucji odszkodowania była droga przez policję.

    Nawet jeśli, to jaki to ma związek z przepraszaniem,
    wyjaśnianiem?

  • 24. Data: 2010-10-05 18:50:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-05 18:33, Myjk pisze:
    > Artur Maśląg napisać:

    > Na torze rozumiem, że może mieć w dupie uszkodzoną
    > barierę, ale tutaj wjechał komuś w prywatny płot.

    Ma stosowne ubezpieczenie. Resztę dokumentów podpisał
    przystępując do rajdu. Organizator również ma stosowne
    OC na okoliczność.

    > Tego płaczka przede wszystkim, co o mandat 100 zł,
    > od którego możę się odwołać, leci do TVNu.

    No pewnie - jeszcze niech mu na trasie postawią FR,
    sprawdzą światła i do tego dołożą przejeżdżanie przez
    podwójną ciągłą. Jakbyś miał mieć w okolicach rajd,
    to dzwoń do SM - będą mieli zajęcie...

    > Po drugie
    > telewizji, za taki materiał jednostronny...

    Materiał nie jest jednostronny, pokazuje za to absurdy
    i bezmyślność pewnych 'osób'.

  • 25. Data: 2010-10-05 19:30:54
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Artur Maśląg napisać:

    > Ma stosowne ubezpieczenie. Resztę dokumentów podpisał
    > przystępując do rajdu. Organizator również ma stosowne
    > OC na okoliczność.

    Ubezpieczenie swoją drogą, a odpowiedzialność
    za zdarzenie to druga sprawa. Wg Twojego toku
    myślenia wystarczy się zapisać na rajd, mieć
    ubezpieczenie i można bezkarnie jeździć po
    płotach, ludziach, etc. bo przecież jest
    ubezpieczenie i pokryje wszelkie straty.

    Tutaj http://kut.as/20l kto popełnia absurd?

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2010-10-05 19:50:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-05 19:30, Myjk pisze:
    (...)
    > Ubezpieczenie swoją drogą, a odpowiedzialność
    > za zdarzenie to druga sprawa.

    Twoje filozofowanie jest nieistotne. Szkoda została
    pokryta z OC i tyle. To jest rajd, a nie wjechanie
    przypadkiem (po pijaku) sąsiadowi do ogrodu.

    > Wg Twojego toku
    > myślenia wystarczy się zapisać na rajd, mieć
    > ubezpieczenie i można bezkarnie jeździć po
    > płotach, ludziach, etc. bo przecież jest
    > ubezpieczenie i pokryje wszelkie straty.

    Niczego takie nie napisałem, a polisy OC (organizatora
    oraz kierowcy/właściciela) mają stosowane zapisy w tej
    materii. Inna sprawa, że wiem do czego dążysz...

    > Tutaj http://kut.as/20l kto popełnia absurd?

    Ty.

  • 27. Data: 2010-10-05 19:58:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-05 18:33, Myjk pisze:
    > Artur Maśląg napisać:

    > Na torze rozumiem, że może mieć w dupie uszkodzoną
    > barierę, ale tutaj wjechał komuś w prywatny płot.

    Byłbym zapomniał - Hamilton czy Kubica też mają w czasie
    wyścigu (bądź po) wracać i dogadywać się z właścicielem
    rozwalonej bariery/płotu?

  • 28. Data: 2010-10-05 20:06:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-05 18:42, Artur Maśląg pisze:

    > Od tego jest organizator.

    Przepisy FIA/PZMot i regulaminy konstruowane są już w taki sposób, żeby
    w maksymalnym możliwym stopniu ograniczyć ich odpowiedzialność za cokolwiek.

    M.in. kierowca i pilot podpisali się pod czymś takim: "Deklaruję, że nie
    mam żadnych wątpliwości dotyczących ryzyka i niebezpieczeństwa
    związanego z imprezami rajdowymi i w razie wypadku lub innych temu
    podobnych okoliczności wynikających z mojego udziału w tym rajdzie
    akceptuję pełną i absolutną odpowiedzialność, a także zobowiązuję się
    nie pociągać Organizatora do odpowiedzialności."

    Co do samej sprawy to pytanie jest w jaki sposób został potraktowany
    właściciel płotu.
    Bo coś mu rozwaliło płot.

    I teraz pytanie co było dalej - czy kierowca samochodu powiadomił o tym
    organizatora albo właściciela płotu?

    Bo jeżeli właściciel płotu został z niczym i dopiero na Youtube znalazł
    film jak rajdówka wali w jego płot, to nie byłoby w tym nic dziwnego że
    zwrócił się do policji o ustalenie sprawcy. A policja potem z automatu
    dalej zadziałała w sprawie o wykroczenie.

    Natomiast od tego jest sąd żeby stwierdzić że nie było to wykroczenie za
    które należy się mandat, a jedynie uszkodzenie płotu za które należy
    zapłacić.

    > Nawet jeśli, to jaki to ma związek z przepraszaniem,
    > wyjaśnianiem?

    Raz że zwykła przyzwoitość, a dwa że wymóg prawny.
    Jak się coś komuś zniszczy, to należy szkodę naprawić. A to czy zrobiło
    się to uczestnicząc w jakiejś imprezie, nie ma znaczenia.

  • 29. Data: 2010-10-05 20:14:29
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 5 Oct 2010 16:33:13 +0000 (UTC), Myjk
    <m...@n...op.pl> wrote:

    > Na torze rozumiem, że może mieć w dupie uszkodzoną
    > barierę, ale tutaj wjechał komuś w prywatny płot.

    Art. 65b.

    [...]

    4. Do wniosku należy dołączyć:

    [...]

    5) zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego
    stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca
    pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa
    drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy --
    do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych
    napraw;

    r.
    _____________

  • 30. Data: 2010-10-05 20:14:47
    Temat: Re: Mandat na OSie.
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kamil wrote:

    > "Massai" <t...@w...pl> wrote in message

    > - Dzien dobry, starszy aspirant Kowalski. A dokad sie tak pan
    > spieszy, panie Kubica?

    Nie "panie Kubica", tylko "panie Robercie"... nawet starszy aspirant
    Kowalski słyszał zapewne o budżetach zespołów w F1. Wiesz na jakie
    łapówki taki zespół stać? ;-)

    --
    Pozdro
    Massai