  • 91. Data: 2012-08-05 13:52:54
    Temat: Re: płatne autostrady... A1 do gdańska
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello spider,

    Sunday, August 5, 2012, 1:43:16 PM, you wrote:

    > Nie oglądaj TV i wsiadaj na zachodnim ;)
    > Nie wiem jak teraz, ale za czasów jak ten pociąg był zwykłym kiblem
    > (skład EN 57 jakich wiele na osobówkach) wybraliśmy się ze znajomymi na
    > weekend, to co najbardziej zapamiętałem to niepowtarzalny klimat w
    > pociągu :) ale młody jeszcze wtedy byłem ;)

    Niepowtarzalny klimat to ja miałem za młodego w pociągu, z przedziałów
    którego wychodziło sie prosto na zwnątrz, który miał drewniane ławki z
    podnoszonymi oparciami (powstawaly w ten sposób 4 miejsca do leżenia)
    i gdzie konduktor podczas jazdy po specjalnych uchwytach na zewnątrz
    od przedziału do przedziału chodził :)

    Ale to była waskotorówka, tylko nie pamiętam gdzie :(

    Piętrowe w moich okolicach jeździły na trasie Opole-Racibórz.
    Ciągnięte przez parowóz jeszcze jakieś 30 lat temu (do dziewczyny
    jeździłem, to pamiętam).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2012-08-07 00:02:50
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-08-01 10:06, dddddd pisze:

    > to znaczy?

    > nie boję się, na codzień jeżdżę A4 a nie A1 - i to głównie bezpłatną częścią. A
    taki
    > pomiar tym bardziej odwiódł by mnie od jazdy autostradą...

    i bardzo dobrze bo jak odpadną z autostrad miszczowie kierownicy jeżdżący "ponad
    1000km
    rocznie" ;) oczywiście lewym pasem i oczywiście 180km/h na wszystkich prostych i
    90km/h na
    zakrętach pozostając na lewym pasie, będzie tylko lepiej dla ogółu. Jak dla mnie to
    możesz
    latać przez lasy i pola, może nawet wyjdzie taniej niż bezpłatnymi krajówkami.

  • 93. Data: 2012-08-07 00:09:45
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-08-01 18:07, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Za 860km we Francji płaciłem w sumie 76 EUR - co daje 0,088 EUR za kilometr - czyli
    jakieś
    > 37gr (przy kursie 4,2).
    > Na A2 średnio kilometr kosztuje 19gr - jakieś 2 razy taniej.
    >
    > TG

    ale jemu "pewnie wyszło by taniej" - w końcu przyznał się, że nie ma pojęcia o czym
    pisze
    już stawiając tezę.

  • 94. Data: 2012-08-07 08:09:24
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-07 00:02, komar pisze:
> [...]
    > jeżdżący "ponad 1000km rocznie" ;) oczywiście lewym pasem i oczywiście
    > 180km/h na wszystkich prostych i 90km/h na zakrętach pozostając na lewym

    widzę że kolega ma w tym spore doświadczenie, jednak dla dobra ogółu
    jadąc swoje przepisowe 140 zjedź czasem na prawy pas

    Jak dla mnie to możesz latać przez
    > lasy i pola, może nawet wyjdzie taniej niż bezpłatnymi krajówkami.

    latać to ty możesz swoim komarem :)

    --
    Pozdr
    Lukasz

  • 95. Data: 2012-08-07 08:29:36
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    spider" <"spajder78[wytni] nabazgrał(a):

    > Pewnie jechał "Słonecznym" Kolei Mazowieckich, tam są klimatyzowane wagony
    > piętrowe i miejsce na rowery.

    Nie poruszam się pociągami więc nie potwierdzę, ale właśnie to było coś
    takiego ... bo mówił że są KolejeMazowieckie i coś jeszcze poza PKP
    Intercity.

    A bilety kupował tuż przed wyjazdem bo wyjazd był spontaniczny na tydzień
    rowery/namioty/Szwecja ...