  • 1. Data: 2022-10-16 10:34:00
    Temat: płyta ceramiczna czy indukcyjna
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nie ma w mieszkaniu 3 faz, jest tylko 1 faza 230v 40A

    indukcyjna wady
    - duża zawodność i drogie naprawy
    - szumią wentylatory
    - ćwierkanie
    https://highlab.pl/kuchenka-indukcyjna-wady/

    ceramiczna wady
    - dłużej nagrzewa się
    - marnuje prąd

    --
    Piter

    mała Masza przychodzi do księgarni.
    dzień dobry poproszę mapę Rosji
    ale z którego września skarbeńku?

  • 2. Data: 2022-10-16 10:48:00
    Temat: Re: płyta ceramiczna czy indukcyjna
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.10.2022 10:34, PiteR wrote:

    > indukcyjna wady
    > - duża zawodność i drogie naprawy
    > - szumią wentylatory
    > - ćwierkanie

    To chyba wady konkretnego modelu.
    Ja nie mam, ale z 5 lat temu "podłączałem" jedną i działa do dzisiaj,
    nic nie szumi, nic nie ćwierka (może już nie słyszę, ale dzieci też nie
    narzekają).
    Do wad ceramicznej jeszcze dodał bym upierdliwe czyszczenie, zwłaszcza
    jak coś opuści garnek.
    Na pewno nie kupuj płyty ceramicznej na gaz, bo to już nieporozumienie
    do kwadratu.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2022-10-16 13:52:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2022 09:34:00 +0100, PiteR napisał(a):

    > mała Masza przychodzi do księgarni.
    > dzień dobry poproszę mapę Rosji
    > ale z którego września skarbeńku?

    Na lekcji geografii pani pyta: Wania, proszę powiedz nam z kim graniczy
    Rosja? Wania na to: Rosja graniczy z kim chce.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2022-10-16 14:06:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.10.2022 o 10:34, PiteR pisze:
    > nie ma w mieszkaniu 3 faz, jest tylko 1 faza 230v 40A

    Jednofazowe też są, po prostu będziesz miał mniejszą moc do dyspozycji.

    > indukcyjna wady
    > - duża zawodność i drogie naprawy

    Kupiłem 10 lat temu jedną z najtańszych jaka była na rynku, jakiś
    Mastrcook, do dziś żadnej awarii, więc nie mam pojęcia jak drogie są
    naprawy.

    > - szumią wentylatory

    No szumią, w jednych bardziej, w innych mniej, ale w piekarniku pod
    płytą, też są wentylatory i też szumią. A jeszcze bardziej szumi
    wentylator od okapu/wywiewu.
    Trzeba szukać płyty z jak największym wentylatorem, będzie miał mniejsze
    obroty i będzie cichszy. No i generalnie trzeba płycie indukcyjnej
    zapewnić cyrkulację powietrza, bo wentylatory działają jak się płyta
    przegrzewa.

    > - ćwierkanie
    > https://highlab.pl/kuchenka-indukcyjna-wady/

    Moja nie ćwierka, za to przy niektórych ustawieniach mocy "palników"
    mocno telepie przekaźnikami.

    > ceramiczna wady
    > - dłużej nagrzewa się
    > - marnuje prąd

    Dodałbym jeszcze, że można coś przypalić gdy wykipi z garnka. W indukcji
    płyta ma zdecydowanie mniejsze temperatury i raczej przypalenie nie grozi.

  • 5. Data: 2022-10-16 14:35:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2022 14:06:50 +0200, nadir napisał(a):

> [...]
    > płyta ma zdecydowanie mniejsze temperatury i raczej przypalenie nie grozi.

    Indukcyjną można spokojnie dotykać w trakcie pracy, nagrzewa się wyłącznie
    wtórnie od garnków.
    Natomiast zaletą promiennikowych (ceramicznych) jest to, że można położyć
    choćby i talerz z jedzeniem i podgrzać.

    Ja bym wybrał jednak indukcję.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2022-10-16 14:48:10
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    > nie ma w mieszkaniu 3 faz, jest tylko 1 faza 230v 40A

    większość płyt indukcyjnych dostarczana jest z mostkiem do połączenia 3
    faz i wtedy możesz zasilać z jednej. Moja jest 7.2kW więc to ponad 30A
    jak włączysz wszystkie strefy na pełną moc.
    Upewnij się ze masz tam odpowiedni kabel...

    > indukcyjna wady
    > - duża zawodność i drogie naprawy
    > - szumią wentylatory
    > - ćwierkanie
    > https://highlab.pl/kuchenka-indukcyjna-wady/
    Ja się przesiadłem z gazu i szum kuchenki nie jest większy niż szum gazu
    IMHO
    Co prawda zdecydowałem się na Dual Fuel (jeden palnik gazowy + 4 strefy
    indukcyjne) bo niektóre potrawy wolę robić na gazie

    > ceramiczna wady
    > - dłużej nagrzewa się
    > - marnuje prąd

    Mnie najbardziej denerowało to że strefy pozostają bardzo gorące na
    długo po wyłączeniu. W indukcji to zjawisko jest minimalnie.

    c.

  • 7. Data: 2022-10-16 15:17:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:kmwwdsa2amv1.iw4hvwhkxjxb$.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Na lekcji geografii pani pyta: Wania, proszę powiedz nam z kim
    > graniczy Rosja? Wania na to: Rosja graniczy z kim chce.

    Rubel w oczach traci na wartosci.
    Facio stoi w kolejce do bankomatu zeby wybrac oszczednosci.
    Po czterech godzinach czekania wpada w szal.
    - Ta glupia wojna. Ide na Kreml zabic Putina bo to wszystko jego wina.
    Po pól godzinie wraca jakis cichy.
    - wróciles? co sie stalo?
    - tam kolejka jest jeszcze dluzsza.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 8. Data: 2022-10-16 15:54:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.10.2022 o 14:35, Adam pisze:

    > Natomiast zaletą promiennikowych (ceramicznych) jest to, że można położyć
    > choćby i talerz z jedzeniem i podgrzać.

    Jak się uprzeć, to na indukcji też się da.
    https://allegro.pl/oferta/podkladka-indukcyjna-plyta
    -adapter-pod-garnek-23-5-12297068272

  • 9. Data: 2022-10-16 18:29:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    Sunday, October 16, 2022, 10:34:00 AM, you wrote:

    > nie ma w mieszkaniu 3 faz, jest tylko 1 faza 230v 40A

    Nierozsądne.

    > indukcyjna wady
    > - duża zawodność i drogie naprawy
    > - szumią wentylatory
    > - ćwierkanie
    > https://highlab.pl/kuchenka-indukcyjna-wady/
    > ceramiczna wady
    > - dłużej nagrzewa się
    > - marnuje prąd

    Pytasz, chwalisz się, skarżysz?

    Mam płytę gazowo-ceramiczną - 3 palniki gazowe + dwa ceramiczne.
    Następna będzie indukcyjna. 3 fazy 10.1 KW, 5 pól.

    Mam dość ceramicznej. Za długo się rozgrzewa, za długo stygnie
    (marnuje mnóstwo energii), za słaba, gówniana kontrola temperatury,
    jak coś wykipi, to potem upierdliwe czyszczenie - łatwo się wszystko
    przykleja i przypala.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-10-16 19:06:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2022 15:54:03 +0200, nadir napisał(a):

    > Jak się uprzeć, to na indukcji też się da.
    > https://allegro.pl/oferta/podkladka-indukcyjna-plyta
    -adapter-pod-garnek-23-5-12297068272

    Na indukcji lata temu podkładałem pod gary blaszki, które były przyklejane
    do przesyłek Inpostu, czy co to tam wtedy było.
    Oczywiście chodzi o gary, których kuchenka indukcyjna nie wykrywała i nie
    startowała.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam