  • 1. Data: 2022-10-15 09:54:54
    Temat: Chińska elektronika tango down
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Co się stało się?

    https://www.benzinga.com/government/22/10/29273679/c
    hinas-semiconductor-industry-decapitated-overnight-w
    hat-annihilation-looks-like

    "The sanctions require any U.S. citizen working in the Chinese semi
    industry to quit their jobs, or be at risk of losing U.S. citizenship."

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2022-10-15 10:06:53
    Temat: Re: Chińska elektronika tango down
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.10.2022 o 09:54, Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    >
    > "The sanctions require any U.S. citizen working in the Chinese semi
    > industry to quit their jobs, or be at risk of losing U.S. citizenship."

    Obawiam się, że Chiny były na to gotowe i uruchomią swoje zasoby. Już
    tak robili wcześniej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2022-10-15 10:24:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, October 15, 2022, 9:54:54 AM, you wrote:

    > Co się stało się?
    > https://www.benzinga.com/government/22/10/29273679/c
    hinas-semiconductor-industry-decapitated-overnight-w
    hat-annihilation-looks-like

    To źródło jest wiarygodne?

    > "The sanctions require any U.S. citizen working in the Chinese semi
    > industry to quit their jobs, or be at risk of losing U.S. citizenship."

    Wykastrowali Chiny z know-how...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2022-10-15 10:38:51
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To źródło jest wiarygodne?

    Pierwsze z brzegu, które zawierało agregację intresujących mnie
    informacji. W wersji rozproszonej znajdziesz w wielu innych miejscach:
    CNBC, MSN itd.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2022-10-15 14:10:02
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Piotr Wyderski napisał(a):
    > Co się stało się?
    >
    > https://www.benzinga.com/government/22/10/29273679/c
    hinas-semiconductor-industry-decapitated-overnight-w
    hat-annihilation-looks-like

    Nie wiadomo co na to US konstytucja.

    > "The sanctions require any U.S. citizen working in the Chinese semi
    > industry to quit their jobs, or be at risk of losing U.S. citizenship."

    Sypią piach w plan 5 letni ChRL dot. rozwoju elektroniki. Nvidia ma zakaz eksportu
    do kitaja ukł. z górnej półki. Jest też zakaz eksportu części/naświetlarek
    do kitaja dla prawie najnowszych procesów.
    Inżynierów chińskich pracujących w usa przy projektowaniu półprzewodników
    którzy wracają do chin na emeryturę noszą na rękach i obsypują złotem:)

    Bardziej widzę nie tyle samo zatopienie, co przyhamowanie dalszego rozwoju
    + wyssanie kasy z tych co to do tej pory ślizgali się po US dupie nie płacąc
    opłat licencyjnych, znaczy tłukli na lewo:)

    I tak nikogo to to nie interesuje, ale zapodaję:
    https://ee.ofweek.com/2022-10/ART-8100-2800-30576410
    .html
    +
    https://www.deepl.com/pl/translator

    Znaczy większość firm dostała/pozwolenie licencje.
    Niby jest jakieś poruszenie, ale tragedii nie ma.
    Przesłanie: grajcie czysto, płaćcie co nam należne i będzie oki.

  • 6. Data: 2022-10-15 14:38:27
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    sobota, 15 października 2022 o 14:10:03 UTC+2 alojzy nieborak napisał(a):

> [...]
    > + wyssanie kasy z tych co to do tej pory ślizgali się po US dupie nie płacąc
    > opłat licencyjnych, znaczy tłukli na lewo:)

    Wątek opłat licencyjnych&praw autorskich przewija się od dobrych kilku lat
    u trampów i bajdenów.

    Na YT są filmy od nadszyszkowników chińskich, jakich przedstawicieli
    big firm którzy tłumaczą się i zapewniają: wicie rozumicie, przez ostatnie lata
    owszem troszku jechaliśmy na lewo, ale już z tym skończyliśmy:)

    W PL podobne akcje działy się na linii wykonawcy muzyki - sprzedawcy płyt po 10pln z
    muzą na koronie stadionu X lecia.
    Jeszcze jakieś ślady się uchowały:
    https://www.policja.pl/pol/aktualnosci/247,Warszawa-
    Policjanci-34czyszcza34-Stadion-X-lecia.html

    Ledwie 10 lat temu.

  • 7. Data: 2022-10-15 16:29:37
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    alojzy nieborak wrote:

    > Nie wiadomo co na to US konstytucja.

    Nie jestem prawnikiem, zwłaszcza amerykańskim konstytucjonalistą, więc
    ten wątek pominę. Ale wg doniesień medialnych podziałało: podobno
    wszyscy amerykańscy pracownicy zwolnili się "overnight".

    > Sypią piach w plan 5 letni ChRL dot. rozwoju elektroniki.

    Plan planem, ale tak grubo jeszcze nie grali. My się na was nadąsamy, że
    łamiecie prawo patentowe, wy przeprosicie i kupicie trochę obligacji
    dolarowych. Teraz poszła eskalacja.

    > Przesłanie: grajcie czysto, płaćcie co nam należne i będzie oki.

    Tam jest jeszcze inny wątek: embargo na komponenty do superkomputerów i
    zaawansowanego AI. Wygląda na podtekst mocno militarny.

    Pozdrawiam, Piotr