  • Data: 2010-01-29 09:39:58
    Temat: podłączenie wielu ds18s20 na osobnych kablach?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Chcę robić pomiar temperatury w całym domu.
    Początkowo chciałem poumieszczać trochę ds18s20 w różnych pomieszczeniach
    korzystając z dostępnych kabli (wolne pary na kablu telefonicznym/ethernet),
    ale właśnie sobie uświadomiłem że przecież mogę mieć je wszędzie...

    Mianowicie - w domu jest alarm z czujkami. Czujki są analogowe, tj. do
    każdej idzie osobny kabelek sześciożyłowy, z czego wykorzystane są tylko 4.
    Krótko mówiąc - wszystkie pokoje mam sprowadzone do centralki.

    Tylko teraz pytanie... co zrobić żeby to mogło zadziałać? Bo podejrzewam że
    jeśli na końcu każdego odcinka umieszczę ds18s20, potem połączę ze sobą
    wszystkie te kabelki - to pewnie to nie będzie miało szansy zadziałać? W końcu
    jest to ponad 20 odcinków po ok. kilkanaście (w porywach do 30) metrów...

    Czy moje obawy są słuszne? Jeśli tak, to czy jest jakieś w miarę proste
    rozwiązanie tego problemu? Sprawdzić jeszcze nie mam jak - czujniki dopiero
    kupię, a interfejs 1wire dopiero ma do mnie dotrzeć
    (taki: http://allegro.pl/item894770002.html)...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944