  • 1. Data: 2014-10-05 00:54:55
    Temat: pojecie 'książki' 'plikowej
    Od: firr <p...@g...com>

    juz kiedys byla o tym czesciowo mowa,
    jesli mowimy o asemblerze to pojeciami czy tam
    skladnikami pierwotnymi tutaj jest po prostu
    kawałek sprzetowego ramu wypelnionego sprzetowymi
    wartosciami rozumianymi na sprzetowy sposób itp,

    jezeli mowa jest jednak o jezyku wysokiego poziomu
    to tutaj skladnikami pierwotnymi jest cos w rodzaju
    abstrakcyjnego pojecia pliku (ktory tp plik juz jest
    niezle abstrakcyjnym pojeciem) (mozna jeszcze ew silic sie na cos posredniego, czyli
    jakiejs bardziej zlozone twory wyrsle na konkretnym asemblerowym gruncie) - w kazdym
    razie jednak jesli przejsc do abstrakcyjnego pojecia pliku to mz okazuje sie ze to co
    jest do dyspozycji w
    takich systemach jak winda (czyli tzw pliki i
    foldery) jest dosyc biedne i moim zdaniem niewystarczające

    mz mozna rozwazyc dwa obszary ew abstrakcyjnych usprawnien: dotyczace wnetrza plików
    (tak jak kiedys wspominalem np mozna wprowadzic jakies pliki o bardziej
    skomplikowanej 'topologii' niz takie plaskie, ), jak i te dotyczace cewnetrza plikow
    (np relacji miedzy plikami), mz przydaloby sie zwlaszcza cos do laczenia grupy plikow
    w jakies zwarte i spoiste paczki ktore roboczo nazywam 'ksiazkami'

    clue spostrzezenia polega na tym (co juz wspomnialem) ze obecne pojecia plikow (i ew
    folderow) sa 'abstrakcyjne' ale rozniez (jako abstrakcyjne) nie zrobione do końca i
    ze wiele
    tu mozna zrobic - w pewnym sensie moge dodac takie
    pojecia abstrakcyjne sa dla mnie czesciowo
    nieladne, ale jesli juz to naprawde warto zbudowac
    tu jakas abstrakcyjna skomplikowana nadbudowe
    pozwalajaca klecic jakies wlasnie bardziej skomplikowane i atrakcyjne topologie, bo
    jak na dzis one po prostu nie istnieją... moze pozniej kiedys podam wiecej przykladów

  • 2. Data: 2014-10-05 11:43:37
    Temat: Re: pojecie 'książki' 'plikowej
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 4 Oct 2014 15:54:55 -0700 (PDT), firr napisał(a):

> [...]
    > skladnikami pierwotnymi tutaj jest po prostu
    > kawałek sprzetowego ramu wypelnionego sprzetowymi
    > wartosciami rozumianymi na sprzetowy sposób itp,

    Zanim po raz setny wynajdziesz kolo poczytaj o inode.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K