  • 1. Data: 2012-03-14 21:30:51
    Temat: pomiar ciśnienia-podciśnienia.
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Potrzebuję mierzyć (niezbyt dokładnie) ciśnienie i podciśnienie, w
    zakresie gdzieś +/- 1atm (znaczy względem otoczenia lub drugiego wejścia
    odniesienia, bezwzględnie to od 0 do 2atm) . Dokładność nie jest
    krytyczna, 0.1bar to już byłby szczyt szczęścia. Prędkość pomiaru też
    nie jest krytyczna, wystarczy by była wykrywana odpowiedz na skok
    ciśnienia o długości trwania 0.3-0.4s

    Wyjście - chętnie jakieś analog napięciowe względem masy czy jakiegoś
    napięcia odniesienia, ważne żeby było samo-skompensowane, działało w
    dużym zakresie temperatur i było ogólnie idiotoodporne ;)
    Jeśli chodzi o mierzone medium - to ogólnie powietrze z ewentualnym
    pyłem, mogę wstawić filtro-przeponę na rurce, ale to mi znacznie
    zwiększy objętość połączenia i pogorszy odpowiedź impulsową. Zakładając
    że przepływu tam nie będzie do sensora - to i syf nie powinien się
    dostawać, nawet jak "w badanym obwodzie" jakiś się znajdzie.

    Teoretycznie podpowiada mi tu coś jak "map sensor" samochodowy, ale...
    patrząc po alledrogo, to drogie klocki. Ale pytanie - czy drogie, bo do
    samochodu jakiegoś (gdzie byle cewka-czujnik czy inny termistor NTC
    zalany w plastik potrafi kosztować kilkaset zł), czy dlatego że tyle to
    musi kosztować?
    Są tam jakieś scalaki z kominkiem, z serii MPX/MPV itp ale drogie to...
    W sumie - np chińczyk robi za cenę samego czujnika MPX cały "boost gauge
    elektroniczne"
    http://www.dealextreme.com/p/defi-link-meter-bf-2-5-
    white-red-light-boost-gauge-for-racing-cars-73535
    - tyle że sam przetwornik ciśnienie-elektryka jest zalaną kostką i
    diabli wiedzą co tam siedzi.
    Spotkał się ktoś z czymś prostym i tanim do takich celów?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-03-14 21:58:44
    Temat: Re: pomiar ciśnienia-podciśnienia.
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-03-14 22:30, BartekK pisze:
> [...]
    > Są tam jakieś scalaki z kominkiem, z serii MPX/MPV itp ale drogie to...
    > Spotkał się ktoś z czymś prostym i tanim do takich celów?

    Jak chcesz tanio, to zamówienie tylko w hurcie. Nawet jak detalista kupi
    gdzieś niedrogo to i tak narzuci dużą marżę, bo w detalu to mało
    chodliwy towar jest.
    Radzę kupić coś z serii którą już wymieniłeś, typowa dokładność 2 do 5%,
    skompensowane temperaturowo.
    K.

  • 3. Data: 2012-03-15 06:46:58
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 2012-03-14 22:58, John Smith pisze:
> [...]
    > chodliwy towar jest.
    > Radzę kupić coś z serii którą już wymieniłeś, typowa dokładność 2 do

    Czujnik cisnienia od LPG. Popsuło sie mi to raz, rozebrałem i co widzę
    zalany w czarnym syfie czujnik jak z AVT oczywiście w pełni sprawny a
    wystąpił zimny lut na połączeniu. Wnioskuję, że dobrze zabezpieczony
    jest niezniszczalny...

  • 4. Data: 2012-03-15 19:08:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-15 07:46, dolczak pisze:

> [...]
    > zalany w czarnym syfie czujnik jak z AVT oczywiście w pełni sprawny a
    > wystąpił zimny lut na połączeniu. Wnioskuję, że dobrze zabezpieczony
    Ale pytanie - czy to jest czujnik (pod)ciśnienia względnego,
    bezwzględnego, różnicowego? Bo ja potrzebuje +/- a nie tylko od
    atmosferycznego w dół, jak to w autach LPG bez turbo bywa.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-04-01 14:37:46
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiedzą co tam siedzi.
    > Spotkał się ktoś z czymś prostym i tanim do takich celów?

    Musi to kosztować, bo wymagasz bardzo wysokiej klasy dokładności, a ponadto
    przetwornika ciśnienia absolutnego.
    To są naprawde drogie zabawki stosowane w przemyśle.

  • 6. Data: 2012-04-01 16:18:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-01 14:37, Plumpi pisze:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    white-red-light-boost-gauge-for-racing-cars-73535

    > Musi to kosztować, bo wymagasz bardzo wysokiej klasy dokładności, a
    > ponadto przetwornika ciśnienia absolutnego.

    Wymaga dokładności 0,1 bara. To jest według ciebie wysoka klasa na
    zakresie 2 bary?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2012-04-01 16:36:19
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Wymaga dokładności 0,1 bara. To jest według ciebie wysoka klasa na
    > zakresie 2 bary?

    Czy dla Ciebie to jest niska klasa 0,5%?
    To jest normalna klasa przemysłowa i takie przetworniki kosztują od ok.
    800zł wzwyż.

  • 8. Data: 2012-04-01 16:41:39
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-01 16:36, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czy dla Ciebie to jest niska klasa 0,5%?
    > To jest normalna klasa przemysłowa i takie przetworniki kosztują od ok.
    > 800zł wzwyż.

    0,1/2 = 0,05 = 5%

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2012-04-01 16:59:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Plumpi,

    Sunday, April 1, 2012, 4:36:19 PM, you wrote:

    > Czy dla Ciebie to jest niska klasa 0,5%?

    Policz jeszcze raz...

    > To jest normalna klasa przemysłowa i takie przetworniki kosztują od ok.
    > 800zł wzwyż.

    Hmmm....

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-04-01 17:06:58
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Policz jeszcze raz...

    > Hmmm....

    Są po 230 są i po 800. A jak ma Profibus to i 2500
    zł netto
    http://www.przetworniki24.pl/pl/katalog/wordsearchre
    sult?catalogWords=Przetworniki+ci%C5%9Bnienia+cena+W
    IKA&showSearchHelper=1
    --
    pozdrawiam
    MD