  • 1. Data: 2012-03-13 16:18:33
    Temat: uszkodzony Monitor NEC LCD223WM
    Od: Liliana Cichocka <s...@a...pl>

    Witam,
    Umarł mi monitor zaraz po gwarancji - NEC LCD223WM.
    Zachowuje się identycznie bez względu na to, czy jest podłączony do
    kompa czy nie - czarny ekran i poziomy świetlny pas u dołu ekranu.
    Przed wystąpieniem usterki nie wykazywał żadnych objawów, że coś z nim
    jest nie tak.
    Mój fachowiec od napraw twierdzi, że prawdopodobnie trzeba w nim
    wymienić LCD controler - GM 5766H-LF-AB używany w NECkach i Samsungach.
    Jednak nie wie na 100% to jest przyczyną usterki.
    Ta część nie dosyć, że jest droga to jest problem z jej dostępnością.
    Znalazłam tylko tu:
    http://north.pl/karta/1205003036-ic-lcd-controller,g
    m5766h-lf-ab,pqfp,128-samsung,8789980.html
    Jeśli się okaże, że nie to jest przyczyna awarii to z tą częścią nic już
    nie zrobię, bo będzie miała ślady po lutowaniu.
    Uszkodzonego NECa ani Samsunga ze sprawnym tym podzespołem też nigdzie
    nie znalazłam.

    Zanim zdecyduję się kupić tą część (o ile będzie dostępna) proszę Was o
    sugestie, może co innego może być przyczyną awarii ???

    Wiem, że NECki sie raczej nie psują, widocznie mam "szczęście" :)
    Gdyby ta część psuła się nagminnie pewnie znalazłabym o tym jakieś
    wieści w necie, ale takowych nie ma...
    Uprzedzając pytania powiem, że monitor nie był niczym uderzony,
    transportowany, ani nawet przesuwany :)

    Co mu może dolegać, czy na pewno LCDcontroler ??

    --
    pozdr. Lila

  • 2. Data: 2012-03-13 16:47:09
    Temat: Re: uszkodzony Monitor NEC LCD223WM
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-03-13 17:18, Liliana Cichocka pisze:
    > NEC LCD223WM

    Bez dokładnych zdjęć wnętrza monitora: zasilacza, matrycy, zasilania
    matrycy, itd korespondencyjne naprawienie monitora jest raczej
    niemożliwe, imo to nie jest jakaś typowa seryjna usterka

    chociaż spotykałem najróżniejsze objawy prostej awarii zasilacza matrycy
    więc oględziny to podstawa

  • 3. Data: 2012-03-13 22:37:57
    Od: Liliana Cichocka <s...@a...pl>

    W dniu 2012-03-13 17:47, tryton pisze:

> [...]
    > niemożliwe, imo to nie jest jakaś typowa seryjna usterka
    >
    > chociaż spotykałem najróżniejsze objawy prostej awarii zasilacza matrycy

    Monitor u fachury teraz jest, więc nie bardzo mam jak zrobić zdjęcia.
    On obiecał, że jutro zrobi.
    Właśnie o to chodzi, że wszystko niby wygląda jakby było bez zarzutu
    (oczywiście po usunięciu całej masy kurzu który tam znalazł po otwarciu :)
    Co do objawów to czarny ekran, tylko a na samym dole jakby rozjaśniony
    czy raczej podświetlony na całej szerokości. Pas ten miał najwyżej 2 cm
    wysokości i rozmazywał się ku górze... Jasny, ale nie biały i niezbyt
    jaskrawy.
    Ale OK, wyślę fotki najszybciej jak się da.

    Dzięki za zainteresowanie tematem :)
    Co do napraw korespondencyjnych to kilka razy już się to udało w moim
    przypadku :) Kiedyś koleś na podstawie opisu pasów w telewizorze Trilux
    powiedział mi dokładnie którą porcelankę mam wymienić i zadziałało :)
    Zdaję sobie sprawę, że z nowszym sprzętem który ma mniej flaków jest
    trudniej....ale cuda się zdarzają :)

    --
    Pozdr.Lila

  • 4. Data: 2012-03-14 09:25:16
    Od: worlin <w...@n...ex>

    W dniu 13.03.2012 23:37, Liliana Cichocka pisze:

> [...]
    > czy raczej podświetlony na całej szerokości. Pas ten miał najwyżej 2 cm
    > wysokości i rozmazywał się ku górze... Jasny, ale nie biały i niezbyt

    Mialem podobny "okaz" Jasny pasek na dole to ZAPEWNIE echo wlaczonego
    podswietlenia matrycy, a uszkodzony moze byc tak sterownik LCD jak i
    elktronika matrycy (u mnie byl zwarty ceramik na matrycy)

    :)