  • 1. Data: 2011-09-02 14:24:08
    Temat: pompowanie opon azotem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pogromcy mitow testowali oddychanie pod woda powietrzem z opony.
    Ale zaczeli od przebadania tego powietrza.
    Poza wieloma chemikaliami w skladowych ilosciach wyszlo im ze tlenu jest
    13%. W atmosferze przypominam - 21%.

    Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez gume
    z istotnie wieksza predkoscia ?

    J.

  • 2. Data: 2011-09-02 14:32:47
    Temat: Re: pompowanie opon azotem
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "J.F."

> [...]
    > jest
    > 13%. W atmosferze przypominam - 21%.
    >
    > Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez

    Nie wiem, bo ja i tak pompuje tylko helem, w połączeniu z 400 magnesami
    neodymowymi pod podwoziem, które odpychają mnie od biegunów moja Vectra
    waży tyle co Ariel Atom - do setki w mniej niż dwie sekundy a silnik to
    tylko 1.9 cdti

  • 3. Data: 2011-09-02 14:43:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, September 2, 2011, 2:24:08 PM, you wrote:

> [...]
    > 13%. W atmosferze przypominam - 21%.
    > Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez gume

    Stawiałbym raczej na reakcje z gumą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-09-02 14:43:44
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 02.09.2011 14:43, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Stawiałbym raczej na reakcje z gumą.

    A ja stawiam, że była dopompowywana.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 5. Data: 2011-09-02 14:46:30
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Fri, 2 Sep 2011 14:32:47 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

> [...]
    > neodymowymi pod podwoziem, które odpychają mnie od biegunów moja Vectra
    > waży tyle co Ariel Atom - do setki w mniej niż dwie sekundy a silnik to

    Widzę, że kolega z fizyką na bakier. Zmniejszenie docisku nie eliminuje
    masy. Ja bym raczej te magnesy ustawił na przyciąganie, wtedy każdy zakręt
    jak po szynach.

  • 6. Data: 2011-09-02 14:50:16
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    > Stawiałbym raczej na reakcje z gumą.

    a ja na reakcje z portfelem.

  • 7. Data: 2011-09-02 14:50:35
    Od: to <t...@x...abc>

    begin b...@n...pl

    > A ja stawiam, że była dopompowywana.

    A ja, że ktoś do niej naszczał.

  • 8. Data: 2011-09-02 14:57:14
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-09-02 14:24, J.F. pisze:

> [...]
    > 13%. W atmosferze przypominam - 21%.
    >
    > Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez gume

    No ale zanim napompowali ja samym azotem to pewnie w oponie bylo
    powietrze pod cisnieniem atmosferycznym.
    Moze to co tam juz bylo przed pompowaniem to wlasnie te 13%.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2011-09-02 15:14:35
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez
    > gume
    > z istotnie wieksza predkoscia ?

    a moze byc, w koncu tak sie odcedza azot w wytwornicach - przepuszcza przez
    sitko
    azot zostaje a tlen przechodzi.
    trzeba by sprawdzic rozmiar czasteczki azotu.

  • 10. Data: 2011-09-02 15:17:02
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/09/2011 14:14, PM wrote:

    > a moze byc, w koncu tak sie odcedza azot w wytwornicach - przepuszcza
    > przez sitko
    > azot zostaje a tlen przechodzi.
    > trzeba by sprawdzic rozmiar czasteczki azotu.

    Ja opony dopompowuję przez pończochę babci, mam nadzieję że wystarczy,
    bo nie chcę sobie gumy tlenem popsuć.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil