  • 1. Data: 2014-02-23 02:37:59
    Temat: preparat do zamrazania
    Od: zdzisiu <6...@9...eu>

    czy itnieje jakis preparat pozwalajacy sporo obnizyc temperature
    elementu? jakis gaz w spraju?
    potrzebuje wybic zapieczona srube z tulei. wymyslilem ze najpierw
    rozgrzeje palnikiem srube a potem ja gwaltownie schlodze, tylko czym?

  • 2. Data: 2014-02-23 03:26:07
    Temat: Re: preparat do zamrazania
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 lutego 2014 02:37:59 UTC+1 użytkownik zdzisiu napisał:
> [...]
    >
    > potrzebuje wybic zapieczona srube z tulei. wymyslilem ze najpierw
    >
    > rozgrzeje palnikiem srube a potem ja gwaltownie schlodze, tylko czym?

    Samo podgrzanie z reguły wystarcza. Tylko to musi być uczciwie podgrzane do kilkuset
    stopni. Kilkaset to nie 200 tylko raczej więcej niż 600.Jak po takim podgrzaniu nie
    wyjdzie to śrubę się wypala palnikiem acetylenowym, tym samym co się grzało.
    Rozgrzewa się do ok 1000 stopni i odkręca tlen na maksa. Jeśli to tuleja metalowo
    gumowa to oczywiście guma się spali. Wyciągnięcie zapieczonej śruby w tulei to jedna
    z wredniejszych czynności na jaką można się spotkać w samochodzie. Gorsze jest tylko
    urwanie jakiejś śruby albo szpilki w miejscu do którego nie ma dojścia bez
    wymontowania elementu.

  • 3. Data: 2014-02-23 07:45:53
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 23 Feb 2014 02:37:59 +0100, zdzisiu napisał(a):

    > czy itnieje jakis preparat pozwalajacy sporo obnizyc temperature
    > elementu? jakis gaz w spraju?

    Tak, sprężone powietrze do czyszczenia komputera. Tam jest CO2, bodajże
    -50 stopni przy rozprężaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2014-02-23 08:20:15
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 23 Feb 2014 07:45:53 +0100 MadMan <m...@n...wp.pl>
    napisał:

    >Tak, sprężone powietrze do czyszczenia komputera. Tam jest CO2

    Nie. Tam są czynniki chłodnicze takie jak w lodówce/klimie, tylko że w
    postaci mieszaniny (nie oczyszcza/rafinuje się tego dokładnie bo dla
    tego zastosowania nie ma takiej potrzeby). Głównie składa się to z
    R-134a i R-152a (palny). Oprócz tego zawiera wiele innych pochodnych
    związków (jak już wspomniałem nie ma potrzeby rafinować tego).
    Są podobno gdzieś w sprzedaży wersje przedmuchiwacza/zamrażacza bez
    palnych składników.

    Do ww. produktu bywają też dodawane gorzkie substancje, bo zdarzają
    się (głównie wsród dzieci) amatorzy wdychania go, co nierzadko kończy
    się uduszeniem, bo obojętny, ale ciężki gaz wypiera tlen z płuc.
    Więcej na ten temat: http://www.snopes.com/medical/toxins/dustoff.asp

    Różnica pomiędzy przedmuchiwaczem a zamrażaczem polega jedynie na tym
    że ten drugi ma w środku rurkę doprowadzającą do zaworka ciecz z dna
    puszki. Odwracając puszkę do góry nogami można z przedmuchiwacza
    uzyskać zamrażacz i odwrotnie.

  • 5. Data: 2014-02-23 09:05:15
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-23 02:37, zdzisiu pisze:
    > czy itnieje jakis preparat pozwalajacy sporo obnizyc temperature
    > elementu? jakis gaz w spraju?

    Gaśnica śniegowa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 6. Data: 2014-02-23 11:10:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > potrzebuje wybic zapieczona srube z tulei. wymyslilem ze najpierw
    > rozgrzeje palnikiem srube a potem ja gwaltownie schlodze, tylko czym?

    Sa, do testowania elektroniki.
    "freezer" maja w nazwie

    http://archiwum.allegro.pl/oferta/kontakt-chemie-fre
    eze75-400ml-zmrazacz-i3567706697.html
    http://www.sklepsaturn.pl/spray-zamrazacz-300ml.html

    Albo jak koledzy mowia - gasnica sniegowa czy inna butla CO2.

    Ale moze wystarczy samo podgrzanie i WD40 (uwaga - palny).

    J.

  • 7. Data: 2014-02-23 11:40:15
    Od: zdzisiu <6...@9...eu>

> [...]
    jest tylko urwanie jakiejś śruby albo szpilki w miejscu do którego nie ma dojścia bez

    jest to tuleja met-gum i jest ona wbita w rame samochodu, dlatego
    wolalbym uniknac jej wymiany poniewaz do tej czynnosci musialbym
    zdemontowac kupe rzeczy dookola. dlatego sprobuje podgrzac troszke a
    potem zmrozic. jak nie pomoze, to trudno, trzeba ciąć...

  • 8. Data: 2014-02-23 11:54:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Feb 2014 11:40:15 +0100, zdzisiu napisał(a):
> [...]
    > zdemontowac kupe rzeczy dookola. dlatego sprobuje podgrzac troszke a
    > potem zmrozic. jak nie pomoze, to trudno, trzeba ciąć...

    Ile lat ma ten samochod ?
    takie tuleje sie zuzywaja i sie je wymienia.
    Byc moze jest dobry moment na wymiane, skoro juz masz polowe
    rozkrecona.

    J.

  • 9. Data: 2014-02-23 14:04:40
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 lutego 2014 11:40:15 UTC+1 użytkownik zdzisiu napisał:
> [...]
    >
    > zdemontowac kupe rzeczy dookola. dlatego sprobuje podgrzac troszke a
    >
    > potem zmrozic. jak nie pomoze, to trudno, trzeba ciąć...

    Szkoda czasu i zdrowia na zabawy. Pojedź tam gdzie takie samochody naprawiają. Możesz
    wierzyć albo nie wierzyć. Ty za pierwszym razem urobisz się jak wół. W warsztacie
    okaże się że to robota na 20 minut.

  • 10. Data: 2014-02-23 14:10:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-23, zdzisiu <6...@9...eu> wrote:
> [...]
    > potrzebuje wybic zapieczona srube z tulei. wymyslilem ze najpierw
    > rozgrzeje palnikiem srube a potem ja gwaltownie schlodze, tylko czym?

    Gaz do zapalniczek? ;-) Ew "powietrze w sprayu", przechylone do denkiem
    do gory.

    --
    Artur
    ZZR 1200