  • 11. Data: 2008-10-06 08:51:58
    Temat: Re: problem z DSL?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Krzysztof Krych wrote:

    > Ja jestem podłączony do jakiegoś urananetu na internetdsl (8Mbps) i
    > potwierdzam pogorszenie w ostatnich dniach jakości.
    > Rejon: Zachodniopomorskie.

    ma ktoś pomysł na spreparowanie testu, umozliwiającego pokazanie w
    wiarygodny sposób, że &TP pogorszyła w/w parametry ?

    nie żebym się czepiał, ale ostatnimi czasy mi zaczeli użyszkodnicy
    narzekać na jakość netu, a mój urynanet na DSLach wisi :(

    region - pomorskie, aczkolwiek następny hop to szcz-ru1.idsl.tpnet.pl...

    --
    Tomasz Kruk
    http://net.czarne.net - zapraszamy do współpracy okolicznych operatorów

  • 12. Data: 2008-10-06 09:21:02
    Od: "Krzysztof \"at\" Lewandowski" <k...@-...pl>

    futszaK napisał(a), dnia pięknego 2008-10-06 10:51:

> [...]
    > narzekać na jakość netu, a mój urynanet na DSLach wisi :(
    >
    > region - pomorskie, aczkolwiek następny hop to szcz-ru1.idsl.tpnet.pl...

    Ja potwierdzam, w Książnicy St. (znaczy bibliotece) nawet łącząc się z
    domu po ssh mam lagi. A nie mówiąc już o normalnym administrowaniu
    stroną WWW czy hotspotami.
    Z wewnątrz też chodzi nie tak jak trzeba. Chyba pps przycięli.
    Jazda z MTU nie ma nic wspólnego (testowane), w końcu jest jakiś
    router/bridge a nie bezpośrednie wpięcie w gniazdko.
    Poza tym zauważyłem, że złote porty polpaka też fiksują. Może zmienili
    obsługę w NOC ? ;)
    Pzdr.

  • 13. Data: 2008-10-06 10:06:28
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Krzysztof \at\ Lewandowski wrote:

> [...]
    > stroną WWW czy hotspotami.
    > Z wewnątrz też chodzi nie tak jak trzeba. Chyba pps przycięli.
    > Jazda z MTU nie ma nic wspólnego (testowane),

    jakieś szczegóły poproszę

    > w końcu jest jakiś
    > router/bridge a nie bezpośrednie wpięcie w gniazdko.
    > Poza tym zauważyłem, że złote porty polpaka też fiksują. Może zmienili
    > obsługę w NOC ? ;)

    krótko mówiąc przesłanie do sieci na DSL-u: konsolidować się i
    s3.14Rdalać do innych operatorów

  • 14. Data: 2008-10-06 10:45:27
    Od: "Krzysztof \"at\" Lewandowski" <k...@-...pl>

    futszaK napisał(a), dnia pięknego 2008-10-06 12:06:

    > jakieś szczegóły poproszę
    W sumie nigdy nie testowałem pps bo za wiele wspólnego z neozdradą czy
    &dsl nie miałem, ale chyba US na poziomie 60pps a DS 120pps to chyba
    mało jest ;-)

    > krótko mówiąc przesłanie do sieci na DSL-u: konsolidować się i
    > s3.14Rdalać do innych operatorów
    A to niech się uryny męczą. Mnie nie intefiksuje ;)

  • 15. Data: 2008-10-06 10:56:08
    Od: futszaK <f...@g...com>

    > W sumie nigdy nie testowałem pps bo za wiele wspólnego z neozdradą czy
    > &dsl nie miałem, ale chyba US na poziomie 60pps a DS 120pps to chyba
    > mało jest ;-)

    zdecydowanie mało

    > A to niech się uryny męczą. Mnie nie intefiksuje ;)

    dla niektórych DSL kontra inne łacze to chwilowo być albo nie być, a na
    takich ruchach jak TPSA poczyniła zawsze część dostawców traci, a inni
    zyskują

    Wystarczy wspomnieć:
    1.Wysokie ceny za dial-up-owy dostęp do Internetu w latach 90tych -
    powstali niezależni dostawcy Internetu, które francetelecomowi spędzają
    do dziś z powiek sen o neostradzie w każdym domu
    2.Przykręcenie kraniku z napisem TRANSFER z innych operatorów - część
    zyskała, ale powstały nowe datacenters

    Co da obniżenie parametrów usługi InternetDSL, czas pokaże...

  • 16. Data: 2008-10-06 11:14:03
    Od: "Krzysztof \"at\" Lewandowski" <k...@-...pl>

    futszaK napisał(a), dnia pięknego 2008-10-06 12:56:

    > zdecydowanie mało

    > dla niektórych DSL kontra inne łacze to chwilowo być albo nie być, a na
    > takich ruchach jak TPSA poczyniła zawsze część dostawców traci, a inni
    > zyskują

    Fakt. W bibl. jedyne kable, które są to TP. Wireless jakikolwiek odpada:
    bo budynek jest staaary i podlega ochronie, poza tym pełno drzewców
    dookoła... A dzierżawa żyłek, wiadomo ile kosztuje i ile ma kosztować...
> [...]
    > powstali niezależni dostawcy Internetu, które francetelecomowi spędzają
    > do dziś z powiek sen o neostradzie w każdym domu
    Oj, pamietam billingi 0202122 ... I codzienne noszenie reklamacji do
    biura ;)
    > 2.Przykręcenie kraniku z napisem TRANSFER z innych operatorów - część
    > zyskała, ale powstały nowe datacenters
    >
    > Co da obniżenie parametrów usługi InternetDSL, czas pokaże...
    Może to chwilowe? Może celowe. A co mówi BOK, 9393? Ktoś wie?

    I nowość: jak tu wywalczyć peering z TP (nawet jeden na miasto, gdzie
    operatorów od groma i ciut ciut) i nie płacić ca. 200plnów za megabit do
    TP ;)

  • 17. Data: 2008-10-06 11:35:20
    Od: futszaK <f...@g...com>

> [...]
    > I nowość: jak tu wywalczyć peering z TP (nawet jeden na miasto, gdzie
    > operatorów od groma i ciut ciut) i nie płacić ca. 200plnów za megabit do

    męczyć Panią Prezes UKE, bo coś w tej sprawie sie dzieje z tego co wiem

  • 18. Data: 2008-10-06 22:37:05
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik futszaK napisał:

    > męczyć Panią Prezes UKE, bo coś w tej sprawie sie dzieje z tego co wiem

    Jak na razie, to TP jest raczej zainteresowana uwaleniem Pani Prezes, w
    zamian za to cudownym trafem znajdą się środki na inwestycje. Podaję za ->
    http://42.pl/u/14AN

    Zaczynam zastanawiać się nad uprawą habanero. Innymi słowy powoli przestaję
    spokojnie znosić lansowane wszem i wobec pomysły na zaradzenie wszelkiemu
    złu za pomocą WiMax-a, który według rozmaitych specjalistów i analityków
    osiąga zasięgi rzędu 60km i przepustowości rzędu dziesiątek Mb/s per klient.

    --
    TOM

  • 19. Data: 2008-10-07 07:41:42
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Śląski wrote:

    > Jak na razie, to TP jest raczej zainteresowana uwaleniem Pani Prezes, w
    > zamian za to cudownym trafem znajdą się środki na inwestycje. Podaję za ->
    > http://42.pl/u/14AN

    ...a 8 milionów w przeliczeniu na gmine to tak mało nie jest...

> [...]
    > osiąga zasięgi rzędu 60km i przepustowości rzędu dziesiątek Mb/s per klient.

    ...zastanawiam się czy nie poszukać wsparcia w rodzinie
    http://tiny.pl/shvr,zwłaszcza że mają fajny obiekt w okolicy... :)

  • 20. Data: 2008-10-07 18:23:21
    Od: Krzysztof Krych <k...@z...kom.pl>

    Dnia Fri, 03 Oct 2008 09:55:06 +0200, gu1iwer napisał(a):

    Witam!
    > Witam , czy ktoś wie czy z dsl-ami było coś robione ?

    I już działa u mnie ok.
    Patrząc na pl.internet.komunikaty to całkiem przyjemnie w TPNET było
    (ciągle jest).

    --
    Krzysztof Krych