  • 11. Data: 2014-04-30 07:11:00
    Temat: Re: program konsolowy
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2014-04-29 19:30, tusk, donald tusk pisze:
    > czy program konsolowy można schować w trayu?

    Program konsolowy nie może zostać zminimalizowany do traya.

    /Robert

  • 12. Data: 2014-04-30 09:26:22
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2014-04-29 19:56, tusk, donald tusk pisze:
    > no ja nie wiem, do tej pory programowałem w dosie i chciałbym dalej to
    > kontynuować niż silić się na jakieś dziwne sposoby programowania...

    Będzie problem, bo dostęp do portów (ogólnie - fizycznych urządzeń)
    może być trochę bardziej skomplikowany niż pod DOSem.

    Program konsolowy pod Windows, to nadal program windowsowy. Od programu
    okienkowego różni się tylko z grubsza tym, że ma automatycznie
    zaalokowaną konsolę - odpowiedni bit w nagłówku mówi systemowi, że ma
    na starcie stworzyć konsolę i podpiąć stdin/stdout/stderr do niej.

    No i program konsolowy dopóki nie obsługuje zdarzeń nie musi mieć pętli
    komunikatów.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 13. Data: 2014-04-30 09:37:09
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 kwietnia 2014 17:32:22 UTC+2 użytkownik tusk, donald tusk napisał:

    > czy Ktoś może mi wyjaśnić jeszcze czym jest program konsolowy Windows?

    Np. gierka na Xbox?

    :-p

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 14. Data: 2014-04-30 10:31:54
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał w wiadomości grup
    > a widziałeś coś w czystym C? bo to jest jak rozumiem net?

    W Elektronice Praktycznej od numeru 3/2006 był kurs programowania portu
    szeregowego w Linux i Windows. W C++ chyba. Dostępne do pobrania za darmo z
    archiwum EP.
    Tutaj pierwsza część:
    http://ep.com.pl/files/3706.pdf

    Marcin G.

  • 15. Data: 2014-04-30 10:39:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-04-30 10:31, Marcin G. pisze:
> [...]
    >
    > W Elektronice Praktycznej od numeru 3/2006 był kurs programowania portu
    > szeregowego w Linux i Windows. W C++ chyba. Dostępne do pobrania za

    albo zajrzeć na stronę microsoftu:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff802693.asp

    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl
    http://kaczus.cba.pl

  • 16. Data: 2014-04-30 11:02:14
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    no to może zapytam, jaka obecnie książka o programowaniu windows jest
    najlepsza?

    mam programowanie windows petzolda i ją czytam, ale nie jest za dobra,
    strasznie rozwlekła i wydaje mi się, że nie opisuje wszystkiego... np.
    nie ma nic o plikach zasobów czy jak to się tam nazywa...

    istnieje jakaś książka? po polsku ;o)

  • 17. Data: 2014-04-30 11:22:31
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2014-04-30 11:02, tusk, donald tusk pisze:
> [...]
    > strasznie rozwlekła i wydaje mi się, że nie opisuje wszystkiego... np.
    > nie ma nic o plikach zasobów czy jak to się tam nazywa...

    Pytasz w guście "Jak się nauczyć jeździć po szosie?".

    Pytanie pierwsze - czemu pod Windows? Może możesz na innym systemie?
    Drugie - jakiego rodzaju programy chcesz pisać?
    Trzecie - jakie języki programowania znasz lub chciałbyś poznać?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 18. Data: 2014-04-30 11:40:37
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-04-30, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

> [...]
    > Drugie - jakiego rodzaju programy chcesz pisać?
    > Trzecie - jakie języki programowania znasz lub chciałbyś poznać?

    Pomijając fakt, że OP to awanturnik, którego posty są mało dorzeczne (za
    dużo ordynarnych aluzji politycznych), to pytanie początkującego o to
    których technik chce się nauczyć jest nie na miejscu; nie będzie umiał
    odpowiedzieć, bo nie ma perspektywy.

    Początkującemu nie powinno się moim zdaniem dawać tak szczegółowego
    wyboru, tylko autorytatywnie wybrać za niego jakiś sensowny język.
    Gdy początkujący awansuje na amatora, to będzie już dysponować wiedzą
    wystarczającą do dokonania mniej więcej świadomego wyboru.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 19. Data: 2014-04-30 12:05:39
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 11:40:37 UTC+2 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:

    > Pomijaj�c fakt, �e OP to awanturnik, kt�rego posty
    > s� ma�o dorzeczne (za du�o ordynarnych aluzji politycznych),
    > to pytanie pocz�tkuj�cego o to kt�rych technik chce si�
    > nauczy� jest nie na miejscu; nie b�dzie umia�
    > odpowiedzieďż˝, bo nie ma perspektywy.

    Jednak pytanie, jakiego rodzaju programy chce pisac,
    ma jak najbardziej sens. Inna odpowiedz bedzie, jesli bedzie
    chcial tworzyc strony internetowe, inna jesli beda to gry
    komputerowe, a inna, jesli bedzie sie chcial zajac programowaniem
    mikrokontrolerow (i tak dalej)

    Ponadto chyba warto poznac powod, dla ktorego OP chce programowac
    akurat pod windowsem. Moim zdaniem programowanie pod windowsem jest
    calkowicie poronionym pomyslem, i uzywanie uniksa do nauki podstaw
    programowania systemowego byloby duzo lepsze, a programy napisane
    dla uniksa latwiej przeniesc pod windows, niz w druga strone.

    > Pocz�tkuj�cemu nie powinno si� moim zdaniem dawa� tak szczeg�owego
    > wyboru, tylko autorytatywnie wybra� za niego jaki� sensowny j�zyk.
    > Gdy pocz�tkuj�cy awansuje na amatora, to b�dzie ju� dysponowa� wiedz�
    > wystarczaj�c� do dokonania mniej wi�cej �wiadomego wyboru.

    W dalszym ciagu wydaje mi sie, ze byloby lepiej, zeby ow poczatkujacy
    mimo wszystko sprobowal jakos sie do tych pytan ustosunkowac. Moze
    cos juz o jakichs jezykach slyszal i ma jakies prekoncepcje.

    Jezeli idzie o moja sugestie, to nieodmiennie polecam "Strukture
    i interpreracje programow komputerowych" (oraz srodowisko
    programistyczne dr Racket, dostepne rowniez dla Windowsa). Pod wzgledem
    doboru materialu jest to najlepsza ksiazka, z jaka mialem stycznosc,
    ale z moich doswiadczen dydaktycznych wynika, ze wiekszosc osob uznaje
    zawarty w niej material za bardzo trudny. Tym niemniej, jest dostepna
    w jezyku polskim na chomikach, i oficjalnie w jezyku angielskim na
    stronie MIT. Ewentualnie warto zerknac na ksiazke "How to design programs",
    scislej zwiazana ze srodowiskiem dr Racket -- przedstawia material
    w sposob duzo prostszy niz SICP, ale niestety jest dostepna tylko w jezyku
    angielskim. (Z tych samych zrodel warto jeszcze zerknac na "How to design
    worlds" oraz niedawno wydany "Realm of Racket")

    Kolejna ksiazka, ktora bardzo cenie (jak zreszta chyba kazdy, kto mial
    z nia stycznosc), to "Jezyk ANSI C" -- jest pojeciowo prostsza od SICP
    i odslania nieco tajnikow programowania systemowego pod uniksem.

  • 20. Data: 2014-04-30 12:12:21
    Temat: [OT] RS232
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    taka strukturka COMMPROP, jak ona działa w programie, czy,żeby ją
    wypełnić trzeba wywoływać jakieś funkcje API? czy może aplikacja sama ją
    aktualizuje i wystarczy w programie odczytywac tylko interesujące pola?