  • 1. Data: 2011-10-16 17:39:18
    Temat: programowanie aplikacji do raportowania z baz danych
    Od: barkowiak <w...@g...pl>

    witam

    jakie sa obecnie mody/standardy jesli chodzi o robienie aplikacji ktore
    maja na celu wyciaganie danych z mssql?

    co jest szybsze lepsze?

    Powiedzmy ze mam normalnego windowsa w7 w biurze za NAT-em na nim jest
    mssql exprees. Chcialbym w miare szybko i bezbolesnie napisac [nie
    programowalem z 5 lat] apke ktora przedstawia rozne wyniki zapytan sql z
    tej bazy biurowego komp.

    Czyli ktos naciska guzik na www albo zadaje parametry i nasicka guzik, i
    dostaje wyniki na www w postaci tabeli a dane sa ciagniete z kompa za
    net-em o zmiennym ip - najlepiej jeszcze zebym nie stawial na tym kopie
    zadnych dyndns.

    Za wszelkie porady dzieki :)

  • 2. Data: 2011-10-16 18:23:35
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-16 19:39, barkowiak pisze:
    > witam
    >
    > jakie sa obecnie mody/standardy jesli chodzi o robienie aplikacji ktore
    > maja na celu wyciaganie danych z mssql?

    Jakiś gotowy produkt do raportów? Crystal lub inny Report?

    > co jest szybsze lepsze?

    Nie wiem co szybsze, ale lepszy jest podręcznik interpunkcji, trudno to
    zrozumieć.

  • 3. Data: 2011-10-16 18:35:40
    Od: "M.M." <m...@t...pl>

    > witam

    > jakie sa obecnie mody/standardy jesli chodzi o robienie aplikacji ktore
    > maja na celu wyciaganie danych z mssql?
    Nie ma jednego slusznego i najlepszego spsooby. Zrob w tym, w czym
    czujesz sie najlepiej. Ja bym zrobil pewnie przy pomocy tego:
    http://php.net/manual/en/book.mssql.php
    ale nie znam szczegolow, mogloby sie okazac ze php to nienajlepszy wybor.

  • 4. Data: 2011-10-16 19:01:04
    Od: barkowiak <w...@g...pl>

    W dniu 2011-10-16 20:23, Jacek Czerwinski pisze:

    > Jakiś gotowy produkt do raportów? Crystal lub inny Report?

    to jest wyjscie ale drogie

  • 5. Data: 2011-10-16 19:14:25
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-16 21:01, barkowiak pisze:

    > to jest wyjscie ale drogie

    BIRT, Jasper i kilka innych. Ale trzeba sobie zadać minimum trudu.

  • 6. Data: 2011-10-16 19:23:08
    Od: barkowiak <w...@g...pl>

    W dniu 2011-10-16 21:14, Jacek Czerwinski pisze:

    > BIRT, Jasper i kilka innych. Ale trzeba sobie zadać minimum trudu.

    dziekuje, sprawdze
    minimum trudu jest ok chodzilo mi wlasnie o slowa klucze, ciekawe
    wspomagacze, nowe technologie, stare dobre rzeczy

    bo jeszcze jest delphi, asp.net, apex,
    wszystko ma jakies plusy i minusy

  • 7. Data: 2011-10-17 07:49:17
    Od: PP <p...@p...pl>

    On 2011-10-16 21:01, barkowiak wrote:

    > to jest wyjscie ale drogie

    A dlaczego nie skorzystac z darmowego Reporting Services,skoro jest tam
    już SQL Sever express?

    W miarę wygodnie da się raporty podefiniować, potem można je wywoływać/
    wyświetlać jako HTML lub eksportować do innych formatów (pdf, excel...).

    --
    PP

  • 8. Data: 2011-10-17 09:35:02
    Od: barkowiak <w...@g...pl>

    W dniu 2011-10-17 09:49, PP pisze:

    > A dlaczego nie skorzystac z darmowego Reporting Services,skoro jest tam
    > już SQL Sever express?

    wstepnie patrzylem i jeszcze nie odrzucam ale chyba brak w tym
    budowania czegos na ksztalt apki po www, oraz brak budowania apki w
    ktorej mozna jako user zmieniac parametry zapytania

    > W miarę wygodnie da się raporty podefiniować, potem można je wywoływać/
    > wyświetlać jako HTML lub eksportować do innych formatów (pdf, excel...).

    wlasnie ale chodzi o to zeby te raporty zmieniala osoba nie obeznana w
    temacie, ot miala suwak albo pote, kalendarz i mogla cos wiecej niz
    tylko wykonac gotowy raport.

  • 9. Data: 2011-10-17 17:39:09
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-10-17 11:35, barkowiak pisze:

    > wstepnie patrzylem i jeszcze nie odrzucam ale chyba brak w tym
    > budowania czegos na ksztalt apki po www, oraz brak budowania apki w
    > ktorej mozna jako user zmieniac parametry zapytania
    Źle patrzyłeś.
    Poza tym- co to jest "apka"?

    > wlasnie ale chodzi o to zeby te raporty zmieniala osoba nie obeznana w
    > temacie, ot miala suwak albo pote, kalendarz i mogla cos wiecej niz
    > tylko wykonac gotowy raport.
    Uhm, jak będziesz w ten sposób formułował swoje potrzeby to przyjdź z
    analitykiem bo z programistą się nie dogadasz.
    Tobie chodzi nie o "zmienianie raportu" tylko o podanie parametrów
    wejściowych do raportu.

    --
    wloochacz

  • 10. Data: 2011-10-17 19:02:34
    Od: barkowiak <w...@g...pl>

    > Źle patrzyłeś.

    ok wpisuje na liste dociagne i zmierze sie z tym

    > Poza tym- co to jest "apka"?

    w przypadku webu to skrypt wykonywany na serwerze :)

    tak wlasnie