  • 1. Data: 2011-10-14 16:04:17
    Temat: Przeciwko własności intelektualnej
    Od: Maurycy <b...@d...null>

    W poprzednim wątku zrobiła sie chlewnia więc zakładam nowy.

    Wszystkim zainteresowanym polecam książkę:

    http://mises.org/store/Against-Intellectual-Property
    -P523.aspx

    do ściągnięcia całkowicie legalnie i bezpłatnie:

    http://mises.org/books/against.pdf

    --
    Regards

  • 2. Data: 2011-10-14 16:06:58
    Temat: Re: Przeciwko w?asno?ci intelektualnej
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 14 Oct 2011 18:04:17 +0200, Maurycy <b...@d...null>
    wrote:

> [...]
    >
    >http://mises.org/store/Against-Intellectual-Propert
    y-P523.aspx

    >do ściągnięcia całkowicie legalnie i bezpłatnie:

    Widac koncepsja bolszewizmu jest wiecznei zywa. Jak Lenin. A co ze
    wspolnymi zonami?...

    A.L.

  • 3. Data: 2011-10-14 16:13:53
    Od: Maurycy <b...@d...null>

    On 2011-10-14, A.L wrote:
    > Widac koncepsja bolszewizmu jest wiecznei zywa. Jak Lenin. A co ze
    > wspolnymi zonami?...
    "Nie oceniajmy książki po okładce".

    --
    Regards

  • 4. Data: 2011-10-14 16:21:55
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 14 Oct 2011 18:13:53 +0200, Maurycy <b...@d...null>
    wrote:

    >"Nie oceniajmy książki po okładce".

    Ja to pzreczytalem. Nie jest dlugie. Za to belkotliwe. To jest
    "libertarian view". Libertarian to salonowa i wytworna forma
    anarchizmu

    Ciekawe jak to bedzie gdy IP zostana zniesione?... Spora czesc ludzi
    utrzymuje sie (finansowo) ze swoich IP. Czy po zniesieniu IP beda sie
    utzrymywac ze slawy?

    A.L.

  • 5. Data: 2011-10-14 20:10:35
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Oct 14, 6:21 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Ciekawe jak to bedzie gdy IP zostana zniesione?... Spora czesc ludzi
    > utrzymuje sie (finansowo) ze swoich IP. Czy po zniesieniu IP beda sie
    > utzrymywac ze slawy?

    To jest akurat bardzo słaby argument i ma wiele analogii.
    Ot, np. kiedyś spora część ludzi utrzymywała się z pracy swoich
    niewolników. I co będzie z tymi zacnymi ludźmi po zniesieniu
    niewolnictwa?
    Ot, np. pewna część ludzi utrzymuje się ze stręczycielstwa. I jak tu
    się nie pochylić nad ich losem?
    Ot, np. pewna część ludzi utrzymuje się z haraczy i innych
    dobrowolnych opłat od okolicznych przedsiębiorców. No przecież nie
    można tych dżentelmenów zostawić na pastwę losu zakazując im tej formy
    zarobku, prawda? No bo jak to tak?
    Itd.

    To, że ktoś się utrzymuje z IP nie wnosi nic do dyskusji, dopóki nie
    rozstrzygniemy, czy utrzymywanie się z IP jest dobre - zarówno w
    sensie moralnym jak i społecznym, gospodarczym, itd. A właśnie o to
    rozstrzygnięcie chodzi.
    Jak już rozstrzygniemy, to będzie wiadomo, co zrobić z tymi ludźmi (w
    skrócie: czy uznać ich za dobrych czy za niedobrych). I czy wtedy
    utrzymywanie się ze sławy jest dla nich odpowiednią opcją na
    przyszłość.

    Uwaga: nie zabieram tu w ogóle głosu w sprawie IP.
    Obnażam jedynie słaby logicznie argument.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 6. Data: 2011-10-14 20:14:23
    Od: Maurycy <b...@d...null>

    On 2011-10-14, A.L wrote:
    > Ja to pzreczytalem. Nie jest dlugie. Za to belkotliwe. To jest
    > "libertarian view". Libertarian to salonowa i wytworna forma
    > anarchizmu
    Po prostu wolny rynek :)

    > Ciekawe jak to bedzie gdy IP zostana zniesione?... Spora czesc ludzi
    > utrzymuje sie (finansowo) ze swoich IP. Czy po zniesieniu IP beda sie
    > utzrymywac ze slawy?
    Zniesienie IP stanowi zagrożenie dla softu w pudełku za 20 zł. Systemy
    bardziej wyrafinowane to przecież nie tylko samo oprogramowanie ale
    support i poprawianie zgłoszonych błędów (na ten temat wiesz pewnie
    o wiele więcej). Część ludzi lubi sobie kupić książkę w wersji
    papierowej pomimo że są dostępne (legalnie) PDF-y - jako trofeum
    intelektualne.

    Brak IP to nie komunistyczny system przymusu
    rozdawnictwa oprogramowania czy książek tylko zniesienie sztucznego
    monopolu (jak przykładowe korzystanie ze smartfona kciukiem). Poza tym,
    zakładając zasadność IP, utrzymanie obecnego statusu w dobie internetu
    jest zwyczajnie niemożliwe (proszę tego nie odczytywać jako pochwałę
    kradzieży).

    --
    Regards

  • 7. Data: 2011-10-14 20:16:20
    Od: Maurycy <b...@d...null>

    On 2011-10-14, A.L wrote:
    > Ja to pzreczytalem. Nie jest dlugie. Za to belkotliwe. To jest
    > "libertarian view". Libertarian to salonowa i wytworna forma
    > anarchizmu
    Po prostu wolny rynek :)

> [...]

    zakładając zasadność IP, utrzymanie obecnego statusu w dobie internetu
    jest zwyczajnie niemożliwe (proszę tego nie odczytywać jako pochwałę
    kradzieży w ogólności).

    --
    Regards

  • 8. Data: 2011-10-14 20:18:35
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 14 Oct 2011 13:10:35 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >To jest akurat bardzo słaby argument i ma wiele analogii.

    To nie byl aregument, to bylo pytanie

> [...]
    >dobrowolnych opłat od okolicznych przedsiębiorców. No przecież nie
    >można tych dżentelmenów zostawić na pastwę losu zakazując im tej formy

    A to nie sa aryumenty, tylko nonsensy

> [...]
    >rozstrzygniemy, czy utrzymywanie się z IP jest dobre - zarówno w
    >sensie moralnym jak i społecznym, gospodarczym, itd. A właśnie o to

    Owszem. jak pisarz piszacy ksiazki bedzie otrzymywal od panstw
    stypendium w takiej wysokosci jak jego dochody z IP, toi zapewne nie
    bedzie mial problemow z IP. Ale na razie, caly ruch anty-IP odbywa sie
    pod haslem: "NAM SIE NALEZY ZA DARMO!".

    Czyli, krotko mowiac, sprowadz sie do zankcjonowania zlodziejstwa

> [...]
    >przyszłość.
    >
    >Uwaga: nie zabieram tu w ogóle głosu w sprawie IP.
    >Obnażam jedynie słaby logicznie argument.

    Moze moj argument byl slaby logoiznie. Ale jak dla mnie, panskei
    argumenty rozmijaja sie z logika kompletnie.

    A.L.

  • 9. Data: 2011-10-14 20:24:39
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 14 Oct 2011 22:14:23 +0200, Maurycy <b...@d...null>
    wrote:

    >Po prostu wolny rynek :)

    Nie, libertalizm to neispecjalnie worlny rynek. Mzoe jednak poczytaj
    troche? Ja nie musze, bo mam sasiada ktory jest czlonkiem Libertarian
    Party" i od czasu do czasu usliuje robic mi pranie mozgu.

> [...]
    >o wiele więcej). Część ludzi lubi sobie kupić książkę w wersji
    >papierowej pomimo że są dostępne (legalnie) PDF-y - jako trofeum

    Znasz takiego autora Sieroszewskiego? i jego ksiazke "Bajki"? On pisal
    o tym jak wspaniela bedzie sie zylo w komunizmie jak wszystko bedzie
    nasze wspolne a kazdy bedzie otrzymywal wedle potzreb. Z tym, ze jego
    Bajki to nie bajki. On pisal serio. Poczytaj sobie

    >Brak IP to nie komunistyczny system przymusu
    >rozdawnictwa oprogramowania czy książek tylko zniesienie sztucznego
    >monopolu (jak przykładowe korzystanie ze smartfona kciukiem).

    Nie ma zadnego monopolu., kazdy moze napisac program i rozdawac go na
    rogu ulicy. KAzdy moze napisac ksiazke i umiescic ja w sieci. To co ty
    chcesz, to to zeby rozdawanie bylo PRZYMUSOWE a pobieranie
    wynagrodzenia za swa tworzoac NIELEGALNE. A to po prostu inna forma
    zamordyzmu.

    RIAA ma inne zdanie, na przykald

    A.L.

  • 10. Data: 2011-10-14 21:05:43
    Od: " " <f...@g...pl>

> [...]
    > chcesz, to to zeby rozdawanie bylo PRZYMUSOWE a pobieranie
    > wynagrodzenia za swa tworzoac NIELEGALNE. A to po prostu inna forma

    mz pownienes miec raczej pretensje do natury kompow ktora jest taka
    ze jak wrzucisz cos do sieci to moze to byc w naturalny sposob
    rozmniozone powielone w zasadzie w nielimitowany sposob, to
    jest naturalne w swiecie tej techniki, - walka z tym przy pomocy
    policji jest nienaturalna, ci ktorzy produkuja soft mogliby sie
    z tym czyli z ta naturą bezplatnego kopiowania danych (i tylko z tym
    bo to nie zmienia wszystkiego tylko czesc) pogodzic, kase mozna brac
    nie za dane jakie zajmuja miejsce na dyskach uzytkownikow tylko
    za cos innego, uslugi czy materialne dodatki itd

    (podkreslam ze chodzi mi tylko o zwrocenie uwagi na ta naturalnosc,
    bo np ze zwrotem 'przeciwko wlasnosci intelektualnej' sie zupelnie nie
    zgadzam cala sluszna reszta powinna zostac wlascicielom zapewniona,
    ale jak juz sie rozlało po sieci i jest na miliardzie kompow to
    watpie by mogli coś z tym zrobic, np wsadzic miliard do paki, albo
    pokazowo wsadzic tysiac a reszte zastraszac :-/ czasy sie zmieniaja kiedys
    prawo autorskie mialo wiekszy sens, chodzlio o ty by piraci nie dorabiali
    sie na nagrywaniu i sprzedawaniu plyt (na materialne nosniki), totalitarne
    naloty na domy by sprawdzac czy ktos sobie beatelsow nie kopiuje nie maja
    mz sensu