  • 1. Data: 2011-11-25 10:40:44
    Temat: proste pytanie z javy
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiedys costam pare tygodni pisalem w javie ale normalnie
    java sie nie zajmuje - choc jak patrze dzis na kody w javie
    to sa raczej zrozumiale, choc z malymi wyjatkami

    np tu jest taki prosty przyklad

    http://www.java-tips.org/other-api-tips/jogl/how-to-
    use-opengl-lighting-
    model.html

    nie rozumiem jak metody init() display() i reshape()
    sa powiazane z resztą kodu
    (zgadywalbym ze sa to przeciazone metody z JFrame
    ale mają one w argumentach jakies niby to 'openglowskie'
    "GLAutoDrawable drawable" - a przeciez zdawalo sie ze
    takie JFrame jest raczej niezalezne od OGL

    czy ktos moze to wyjasnic?

  • 2. Data: 2011-11-25 10:54:31
    Temat: Re: proste pytanie z javy
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    W klasie masz zarówno extend po JFrame jak i interfejs GLEventListener.
    Zobacz jego definicję:

    http://download.java.net/media/jogl/builds/archive/j
    sr-231-beta5/javadoc_public/javax/media/opengl/GLEve
    ntListener.html

  • 3. Data: 2011-11-25 10:55:52
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > "GLAutoDrawable drawable" - a przeciez zdawalo sie ze
    > takie JFrame jest raczej niezalezne od OGL

    ok, nie zauwazylem liter GL w GLEventListener, ale i tak ten
    kod wydaje mi sie niezreczny przez to 'drawable' - co to ma
    byc? cos jak canvas tylko ze nazwa jest zajeta i nazwali to
    'drawable' ?

  • 4. Data: 2011-11-25 14:46:36
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > ok, nie zauwazylem liter GL w GLEventListener, ale i tak ten
    > kod wydaje mi sie niezreczny przez to 'drawable' - co to ma
    > byc? cos jak canvas tylko ze nazwa jest zajeta i nazwali to
    > 'drawable' ?

    Java to nie C, a wiec nie trzeba znac szczegolowej odpowiedzi na
    kazde pytanie "co to ma byc". Po prostu to jest cos co dziala, a
    jak tego uzywac to wyjasnia przyklad.

  • 5. Data: 2011-11-25 15:22:24
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Java to nie C, a wiec nie trzeba znac szczegolowej odpowiedzi na
    > kazde pytanie "co to ma byc". Po prostu to jest cos co dziala, a
    > jak tego uzywac to wyjasnia przyklad.
    > Pozdrawiam

    zapewne przesadzasz bo pozatym ze nie za bardzo
    wiadomo co to jest to drawable akurat ten kod jest
    dosyc czytelny,

    troche stracilem poczucie ducha c ostatnimi czasy;

    slusznie ze c powinno oferowac wlasnie poczucie
    wyjatkowej okreslonosci a nie tego rodzaju kod w ktorym
    nie wiadomo co jest pod spodem,

    ale nie sa to takie latwe sprawy do rozstrzygniecia

    wlasnie sie zastanawialem jak powinna wygladac program
    okienkowy w c

    void main()
    {
    Window window;
    init(window); //powiedmy ze popr c (struktury przez wskaznik)
    }

    Window jest po prostu strukturą o rozmiarze ilus tam bajtow,
    gdyby dac mozliwosc 'domyslnych inicjalizatorow' dla struktur
    mozna by pisac tylko

    void main()
    {
    Window window;
    }

    ale troche zaciemialo by to regulę - ogolnie nie jestto
    takie latwe wybrac co nalzey

    inna sprawa jeszcze z modulami, jak to zrobic by bylo stare
    dobre poczucie ze to tylko instancje i procedury, byc moze
    modulom przydaly by sie domyslne inicjalizatory w load time
    a byc moze nie, jak to ma wygladac, jak ma wygladac lista
    importow, jakie slowa use? reach? link? space? module?
    co podawac jako nazwe modulu, nie powinno byc to zbyt
    specyficzne dla platformy ale tez powinno pokazywac ze
    linkowany modul jest konkretna binarka

    space main.c //? main.exe, main.obj?

    link stdio.lib
    link math.lib
    link windows.lib
    link costam.obj
    link costam.dll
    link costam.c //?

    int main()
    {

    Window window;

    init(window);

    }

    sporo decyzji ktore moga z latwoscia zchrzanic oryginalnego
    ducha c - a ja ostatnio trace jakos z nim kontakt

  • 6. Data: 2011-11-25 16:53:21
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > zapewne przesadzasz bo pozatym ze nie za bardzo
    > wiadomo co to jest to drawable akurat ten kod jest
    > dosyc czytelny,
    Nie wiem czy przesadzam, duzo zalezy od tego jak rozumiec owe "szczegoly" :)
    Kiedys, gdy programowalem jeszcze w javie, to poslugilwalem sie tym
    jezykiem bardzo intuicyjnie, a programy dzialaly i zarabialy na siebie.
    Moze nie poslugiwalem sie tym jezykiem optymalnie, a juz na pewno nie
    poslugiwalem sie optymalnie bibliotekami, ale calkiem skutecznie osiagalem
    cel jaki chcialem osiagnac - czyli szybko dostarczyc klientowi akceptowalna
    wersje aplikacji.

> [...]
    > {
    > Window window;
    > init(window); //powiedmy ze popr c (struktury przez wskaznik)
    W C rysowac okiena i guziki to troche masochizm, no ale co tam, jesli
    ma sie wprawe to mozna - wiem bo czasami robilem w ten sposob.

    Jak na powaznie powinien wygladac program okienkowy w C, albo w proceduralnym C++?
    Na pewno wszystkie okienka powinny byc zaprojektowane w graficznym
    edytorze. Potem jakis tool powinien wygenerowac kod odpowiedzialny za
    interfejs, a takze kod bezposrednio zwiazany z interfejsem, np. obsluga
    zdarzen. No i powinien byc uzyty jakis model obiektu, tak aby aplikacje
    wygodnie sie rozwijalo i modyfikowalo - no ale to juz lekko wchodzi na
    grunt C++ nieproceduralnego :)

  • 7. Data: 2011-11-25 17:43:36
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > zdarzen. No i powinien byc uzyty jakis model obiektu, tak aby aplikacje
    > wygodnie sie rozwijalo i modyfikowalo - no ale to juz lekko wchodzi na

    Mz powinien wygladac normalnie, powiedzmy okno ze stoma
    buttonami, coś w tym stylu:

    void MakeSome100ButtonWindow()
    {
    static Window window;
    window.title = "Okno";
    window.client.x = 400;
    window.client.y = 400;
    window.style = overlapped;

    static Button button[10][10];

    for(int j=0; j<10; j++)
    for(int i=0; i<10; i++)
    {
    button[j][i].size.x=30;
    button[j][i].size.y=30;
    button[j][i].onClick=buttonClicked;

    addChildControlAtPos(window, button[j][i], i*40, j*40);
    }

    run(window);

    }

    void buttonClicked()
    {
    showMessage("button clicked");
    }

    mw to jest chyba bazowa wersja sprawy, ew mozna probowac
    wymyslec cos fajniejszego

  • 8. Data: 2011-11-25 18:02:01
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > }
    >
    > sporo decyzji ktore moga z latwoscia zchrzanic oryginalnego
    > ducha c - a ja ostatnio trace jakos z nim kontakt

    w sumie tymczasowo moge przyjac by uzywac paru tych slow

    np

    module main.c

    reach ships.c
    reach stars.c
    reach planets.c

    buildin sse_vector_math.lib

    link winmm.dll
    link ogl32.dll

    troche glupie ale jawnie pokazuje ze tu moga
    dziac sie co najmniej trzy rozne rzeczy a poki co
    nie mam lepszego pomyslu jak to opracowac

  • 9. Data: 2011-11-25 18:30:31
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > troche glupie ale jawnie pokazuje ze tu moga
    > dziac sie co najmniej trzy rozne rzeczy a poki co
    > nie mam lepszego pomyslu jak to opracowac

    chyba zeby jednak dac slowko use i liste w jednej linijce
    to mialoby zalete sporego uproszczenia 'na oko'

    //////////
    program spaceFight

    use planets.c, ships.c, stars.c, winmm.dll, math.lib, stdio.lib

    // instancje i funkcje

    slowko program mogloby znaczyc by kompilowac do exe, space
    by nie kompilowac do odzielnego obj, library czy cos takiego
    by kompilowac do dllki czy innej bibli dynamicznej, a module
    by do statycznego modulu; tym sposobem w zrodlach zawarly by sie
    informacje dla kompilatora i linkera co jest mz plusem, co prawda
    koncowki na liscie importow sa specyficzne dla platformy ale
    mozna by to ew zmienic tez np przez jakas notacje space/modul/biblioteka
    dynamiczna/program niezalezna od platformy

  • 10. Data: 2011-11-25 19:00:00
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > cel jaki chcialem osiagnac - czyli szybko dostarczyc klientowi akceptowalna

    to ja mam raczej dosyc odwrotnie, ->

    opanowuje raczej powoli i tylko raczej waski
    kawalek wybranego api, za to staram sie go opanowac
    solidniej (tj dobrze zrozumiec jak tego optymalnie
    uzywac i nauczyc prawie na pamiec) po czym pisze
    przy jego pomocy,

    z czasem staram sie ew rozwijac ten podzbior api
    ale w sumie wolno to idzie bo poszerzanie tego api
    jest to dla mnie sprawa drugorzędna, wazniejsze staja
    sie proby zrobienia z tym czegos ciekawego

    w 'doraznym' programowaniu nie czuje sie za dobrze
    wole zglebiac wyspecjalizowane tematy