  • 1. Data: 2011-11-26 08:26:30
    Temat: some uwagi [about] java
    Od: " kenobi" <f...@g...pl>

    pamietam ze kiedys ktos burzyl sie na powiedzenie ze
    java nalezy do jezykow wywodzacych sie czy nalezacych
    do lini c

    pamietam jakis czas temu przegladalem wywiad z Ritchiem,
    Stroustrupem i niejakim Goslingiem i ten Gosling m.in. rzecze:

    "One of the things that always bugged me about C was the
    weak memory model, the fact that you could cast a pointer
    to a character into a pointer to an integer; it just did
    weird things. But then you change that and it's not C any
    more, it's basically Java."

    w sumie jest to jakas mysl i mz faktycznie mz nalezy
    jednak uznac ze java jednak wywodzi sie w znacznym stopniu
    z c, pewnie gdziez tak z polowa w javie to c - java jest
    to c w pewien sposob jednak schrzaniony

    (przeklenstwo z tym 'zchrzanieniem' bo im wiecej poprawek
    sam wymyslam do jezyka c tym bardziej mz osuwam sie w
    możliwosc schrzanienia go na swoj wlasny sposob)

    nie znam javy za dobrze ale moge ocenic fragmenty kodu
    ktore widze, dwa duze odstepstwa mi sie rzucaja w oczy
    1 oop 2 nieprzezroczystosc kodu na asma (jak w c)

    w grupie 4 popularnych jezykow 'oop' tj obj-c, c-sh, c++,
    i java chyba java jest jezykiem najmniej zasmieconym
    (c-sh i c++ zapewne najbardziej ktory bardziej to trudno
    powiedziec ale chyba c-sh)
    nie bardzo umiem porownac pod tym wzgledem obj-c i jave
    (obj-c jest chyba starszy od javy i zdaje sie ze java cos
    od niego zpozyczala) bo sa duze roznice, (obj-c jako architektura
    jest chyba bardziej semantyczny a java bardziej skladniowa)
    ale chyba jednak java jest mniej pokomplikowana

    i tak (mimo ze jest zapewne najprostszym z wyminionych jezykow oop)
    java jest dosyc pogieta - wezmy np przyklad to czemu sie ostatnio
    przygladalem

    http://www.java-tips.org/other-api-tips/jogl/how-to-
    use-opengl-lighting-
    model.html

    - najpierw odpala sie metode main
    - pozniej konstruktor light (w nim tworzy GLCanvas)
    - pozniej metode run
    - dopiero pozniej odpala sie metoda Init z GLCanvas

    z punktu widzenia czlowieka ktory ja zna po pieciu latach
    uzywania moze mniej to przeszkadza,ale dla niezorientowanego
    moze byc frustrujace - nawet jesli to dloby sie przepisac
    na dwa razy prostsze to pogiecie raczej wynika z samej natury
    oop

    co do tej nieprzezroczystosci javy to jest to ciekawsza rzecz,
    dla mnie jak parze na kody w javie (pominawszy pogiecie) to robią
    one wrazenie plastikowych (co nie koniecznie jest pejoratywne)
    mimo ze platikowe jest jakies napiecie w tym kodzie (pisze sie
    jakby po powierzchni) i chyba moge uwiezyc ze moze sie w tym pisac
    szybciej niz w c - w tym sensie jest cos ciekawego w tej javie
    (acz np kojarzyc to z komorkami itd bylo mz blednym pomyslem,
    taka jave gdyby byla bardziej poprawiona z tego oopowego pogiecia
    mozna by ew wciskac na uczelnie czy gdzies - dla zawodowcow
    (zawodowych programistwo dbajacych o szybkosc programu)
    zostawiajac c - c czyli programowanie operujace bardziej bezposrednio
    na procesorzei bajtach pamieci itp (choć ta definicja o tyle pokrywa
    sie z c ze c operuje blisko na ramie mniej blisko juz na samym
    procesorze, a zapewne szkoda w pewnym sensie)

  • 2. Data: 2011-11-27 20:58:13
    Temat: Re: some uwagi [about] java
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-11-26 09:26, kenobi pisze:
> [...]
    > to a character into a pointer to an integer; it just did
    > weird things. But then you change that and it's not C any

    Gdzie tu napisane, że Java wywodzi się z C? To dodaj do kolekcji również
    PHP.

    artur

  • 3. Data: 2011-11-27 21:04:11
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-11-27 21:58, Artur Muszyński pisze:
    > W dniu 2011-11-26 09:26, kenobi pisze:

    > Gdzie tu napisane, że Java wywodzi się z C? To dodaj do kolekcji również
    > PHP.

    Jak to, przecież klamerki ma.

    ;)

  • 4. Data: 2011-11-28 09:27:43
    Od: " " <f...@g...pl>

    Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał(a):

    > Gdzie tu napisane, że Java wywodzi się z C? To dodaj do kolekcji również
    > PHP.

    w ostatnim zdaniu, Zaznaczam ze pisze to tworca javy i znaczy to tyle
    ze postrzega w tym zdaniu jave jako bardzo bliska c, c przeredefiniowany
    na pewien sposob - mozna tak na to zpojrzec i mz jest to spojrzenie
    sensowne, mz java odziedziczyla bardzo wielkie kawaly filozofii c
    tylko przeredefiniowala pewne rzeczy i dodala modne w owym czasie (ile
    to lat temu? prawie dwadziescia?)
    wyobrazenie o obiektowce do wszystkiego - ale nie zmienia to faktu ze
    te 'kawaly fizozofii' z c zostaly tam przeniesione (nie chce mi sie
    jednak wymieniac )