  • 1. Data: 2009-11-12 20:40:20
    Temat: prosze o pomoc przy wyborze dysku twardego
    Od: Steve Adeleke <k...@o...pl>

    Witam,
    Jestem laikiem, a moj komputer nie jest pierwszej mlodosci,
    Niemniej chcialabym dokupic nowy dysk twardy,
    Mie zalezy mi na konkretnej pojemnosci, choc pewno im wiekszy tym
    bedzie lepiej, im szybszy, cichszy, chlodniejszy...Studiujac rozne
    porady ifora odrobine sie pogubialam....

    Chcialabym wiec bardzo prosic o rade, ktory dysk bedzie najplepiej
    wspolpracowal z moim komputerem:

    system:Windows XP sp2
    procesor: amd sepron(tm) 3100+ 1,8Ghz 960 RAM
    plyta gl:k8m800

    z gory serdecznie dziekuje za wszelkie porady
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-11-13 07:54:35
    Temat: Re: prosze o pomoc przy wyborze dysku twardego
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 12 listopad (czwartek), gdy o godzinie 21:40 *Steve Adeleke* w pocie
    czoła naskrobał(a):

    > system:Windows XP sp2
    > procesor: amd sepron(tm) 3100+ 1,8Ghz 960 RAM
    > plyta gl:k8m800

    płyta nie posiada SATA (ale sprawdź w instrukcji), więc wybór ma
    ograniczony tylko do IDE i Twoich zasobów przeznaczonych na zakup.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-11-13 08:52:13

  • 3. Data: 2009-11-13 08:14:35
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Niemniej chcialabym dokupic nowy dysk twardy,
    > plyta gl:k8m800

    Z szybkich, w miare cichych i dosc tanich, to np. jednotalerzowy
    HD502HJ:
    http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/1008-Samsung-HD502HJ-S
    pinpoint-F3-500-16-SATA-II

    Jest tez wersja dwutalerzowa (gdybys potrzebowal wiekszej pojemnosci,
    np. 1TB)

    --
    eost.

  • 4. Data: 2009-11-13 08:14:55
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > płyta nie posiada SATA (ale sprawdź w instrukcji), więc wybór ma
    > ograniczony tylko do IDE i Twoich zasobów przeznaczonych na zakup.

    http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/k8-series
    /k8m800/

    --
    eost.

  • 5. Data: 2009-11-13 08:16:38
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 13 listopad (piątek), gdy o godzinie 9:14 *eost* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/k8-series
    /k8m800/
    mea culpa, przeoczyłem.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-11-13 09:14:38

  • 6. Data: 2009-11-13 10:29:21
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Z szybkich, w miare cichych i dosc tanich, to np. jednotalerzowy
    > HD502HJ

    Dodam, ze powyzszy model mam podpiety tez do plyty z serii k8 (obok
    dwoch PATA) i nie sprawia problemow. Sredni transfer w okolicy 110
    MB/sec (wg. HD Tune).

    --
    eost.

  • 7. Data: 2009-11-13 22:03:42
    Od: "Piotrek" <s...@n...dla.mnie.pl>

    Uzytkownik "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> napisal w wiadomosci

    > HD502HJ:

    Potwierdzam, rowniez jestem z niego zadowolony

    Piotrek
    --
    http://www.tef.edu.pl - Angielski przez Skype

  • 8. Data: 2009-11-13 22:35:03
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Potwierdzam, rowniez jestem z niego zadowolony

    To jeszcze dodam od siebie, żeby przestawić dla świętego spokoju zworkę
    na dysku na tryb SATA I (jeśli takowa istnieje) i nie przestraszyć się,
    jak bios wykryje mniejszą pojemność (na płycie ze stareńkim chipsetem
    VIA KT600 każdy duży dysk SATA wykrywało mi jako 160GB - zakładałem
    partycję systemową poniżej tej wielkości i już z poziomu instalatora Win
    miałem dostęp do całego HDD)

  • 9. Data: 2009-11-13 23:58:42
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hdkn39$2dd$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Michał napisał(a):

    > jak bios wykryje mniejszą pojemność (na płycie ze stareńkim chipsetem
    > VIA KT600 każdy duży dysk SATA wykrywało mi jako 160GB - zakładałem

    Oj chyba pomyliłeś te 160GB - podejrzewam, że chodziło Ci o jakąś wartość
    z przedziału 127-138GB (w zależności od jednostek).

    Jacek