  • 1. Data: 2009-11-12 10:48:23
    Temat: wifi w standardzie n. Jakie osiagneliscie predkosci ?
    Od: Oncek <c...@g...com>

    Witam
    Przymierzam sie do zmiany routera i sieciowek z "802.11g" na
    "802.11n". Warto ?
    Obecnie przy odleglosci 6m i jednej sciany moge wycisnac po wifi przy
    kopiowaniu plikow max 2,2MB/s czyli cos kolo 17Mb/s
    Jakie realne predkosci mozna osiagnac w nowszym standardzie 802.11 n ?
    Niektorzy twierdzą że do 15MB/s Wydaje mi sie to malo realne. Jaka
    jest rzeczywistosc ?

  • 2. Data: 2009-11-12 11:13:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Oncek" <c...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqm.googlegroups.com...
    > Przymierzam sie do zmiany routera i sieciowek z "802.11g" na
    > "802.11n". Warto ?

    Nie.

    > Obecnie przy odleglosci 6m i jednej sciany moge wycisnac po wifi przy
    > kopiowaniu plikow max 2,2MB/s czyli cos kolo 17Mb/s

    Może coś zakłóca częstotliwość? Rano mam 3 MB/s, a wieczorem spada do 1,6-2
    MB/s.

    > Jakie realne predkosci mozna osiagnac w nowszym standardzie 802.11 n ?

    http://twojepc.pl/artykuly.php?id=wireless_n_testy&s
    trona=8

    > Niektorzy twierdzą że do 15MB/s Wydaje mi sie to malo realne. Jaka
    > jest rzeczywistosc ?

    Pieprzą głupoty. ;)

  • 3. Data: 2009-11-12 12:01:50
    Od: Oncek <c...@g...com>

    nie ma znaczenia pora dnia, zawsze uzyskuje 2.0 MB do 2.3MB/s Nigdy
    nie widzialem ani mniejszych ani wiekszych predkosci jak juz sie
    transfer ustabilizuje.

    Z linka ktory podales wynika że moglby uzyskac do 6MB/s czyli prawie 3
    razy tyle, to dosc sporo.

  • 4. Data: 2009-11-12 15:10:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Oncek" <c...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqz.googlegroups.com...
    > Z linka ktory podales wynika że moglby uzyskac do 6MB/s czyli prawie 3
    > razy tyle, to dosc sporo.

    Tylko pytanie - jest sens? Jak nie przerzucasz GB danych (tylko do przeglądania
    Internetu) i nie masz 20 Mb/s łącza to nie warto. Do szybkiego przenoszenia
    danych używam dysku zewn.

  • 5. Data: 2009-11-12 16:04:36
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > http://twojepc.pl/artykuly.php?id=wireless_n_testy&s
    trona=8

    A co ma niby z tych testów wynikać?

  • 6. Data: 2009-11-12 17:16:44
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Oncek pisze:
> [...]
    > Jakie realne predkosci mozna osiagnac w nowszym standardzie 802.11 n ?
    > Niektorzy twierdzą że do 15MB/s Wydaje mi sie to malo realne. Jaka

    Zmien sieciowki i router na taki z opcja 802.11a na tak malej odleglosci
    dasz rade wycisnac 54Mbit i wiecej gdyby nie ta sciana.

    Z 802.11n w 2.4 GHz mozna niewiele wiecej niz w 802.11g wycisnac, tak
    do 3-4MB/s ale bez scian.

  • 7. Data: 2009-11-12 21:09:35
    Od: Oncek <c...@g...com>

    > Tylko pytanie - jest sens? Jak nie przerzucasz GB danych (tylko do przeglądania
    > Internetu) i nie masz 20 Mb/s łącza to nie warto. Do szybkiego przenoszenia
    > danych używam dysku zewn.

    wlasnie przerzucam te GB danych i stad to pytanie. Bieganie kilka razy
    dziennie z dyskiem i przelaczanie kabelkow staje sie z czasem nudne.

  • 8. Data: 2009-11-12 21:13:21
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Oncek" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

> [...]

    wlasnie przerzucam te GB danych i stad to pytanie. Bieganie kilka razy
    dziennie z dyskiem i przelaczanie kabelkow staje sie z czasem nudne.
    ->
    Sieć kablowa będzie pewniejsza i szybsza. Po co ci Wi-Fi?

  • 9. Data: 2009-11-13 09:50:16
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

> [...]
    > ->
    > Sieć kablowa będzie pewniejsza i szybsza. Po co ci Wi-Fi?

    ano dlatego na przykład, że położenie kabli nie wchodzi w rachubę
    ano dlatego, że skoro można, to chcę usiąść z laptopem na kolanach
    w dowolnie wybranymi miejscu mieszkania
    ano dlatego, że skoro można mieć bezprzewodowo, to czemu nie
    skorzystać?

  • 10. Data: 2009-11-13 10:38:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "..Aldi.." <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > w dowolnie wybranymi miejscu mieszkania
    > ano dlatego, że skoro można mieć bezprzewodowo, to czemu nie

    Nazywasz się Oncek? Skąd wiesz, że chce przesiadywać z laptopem w toalecie?