  • 1. Data: 2016-06-02 14:10:58
    Temat: przekaznik 4PDT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Google chyba znow sie przydalo

    http://pl.farnell.com/finder/55-34-9-024-0040/relay-
    4pdt-250vac-7a/dp/1169226?CMP=ADV-CRIT-LF
    FINDER 55.34.9.024.0040

    Na oko takie MT12, a cena 27 zl ... wzglednie normalna.

    Ale ciekawostka - to samo z cewka na 12V
    http://pl.farnell.com/finder/55-34-9-012-0040/relay-
    4pdt-250vac-7a/dp/1169225

    juz 34zl

    A pomyslalby kto, ze cewka na 12V ciut tansza powinna byc :-)

    Co ciekawe - wersja DPDT ... drozsza
    http://pl.farnell.com/finder/55-32-9-024-0000/relay-
    dpdt-250vac-10a/dp/1169238
    http://pl.farnell.com/finder/55-32-9-012-0000/relay-
    dpdt-250vac-10a/dp/1169237

    I tym razem cewka 12V istotnie tansza.

    Z totolotka te ceny biora, czy najpierw jest cena promocyjna, a potem
    dozynki ?

    J.

  • 2. Data: 2016-06-02 20:23:15
    Temat: Re: przekaznik 4PDT
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    4pdt-250vac-7a/dp/1169225

    > juz 34zl
    >
    > A pomyslalby kto, ze cewka na 12V ciut tansza powinna byc :-)

    Cenę kształtuje głównie popyt, najwyraźniej pierwszego schodzi więcej.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-06-03 09:40:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:
    4pdt-250vac-7a/dp/1169226?CMP=ADV-CRIT-LF

    4pdt-250vac-7a/dp/1169225

    >Cenę kształtuje głównie popyt, najwyraźniej pierwszego schodzi
    >więcej.

    A to jeszcze inaczej - to jest cala rodzina przekaznikow i
    podejrzewam, ze cewki sa wymienne.
    Tzn przynajmniej w fabryce na etapie montazu.

    No chyba, ze Farnell sobie liczy "koszt magazynowania"...

    J.

  • 4. Data: 2016-06-03 11:08:47
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > A to jeszcze inaczej - to jest cala rodzina przekaznikow i podejrzewam, ze
    > cewki sa wymienne.
    > Tzn przynajmniej w fabryce na etapie montazu.
    >
    > No chyba, ze Farnell sobie liczy "koszt magazynowania"...

    A może to po prostu relay-voodoo dla biednych, żeby też mógł zagustować w
    klarownej górze, szerokiej średnicy i co tam jeszcze...? A na taki po 800
    PLN sztuka go nie stać...

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 5. Data: 2016-06-05 10:44:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A pomyslalby kto, ze cewka na 12V ciut tansza powinna byc :-)

    Nie doszukuj się logiki w cenach detalicznych w Farnellu.
    Najważniejszym powodem jest "bo tak!", drugim "bo może!",
    a dopiero potem zaczynają się względy mające oparcie
    w rzeczywistości. Żadnym wyczynem jest znaleźć zamiennik
    o cenie 2x wyższej/niższej i elementy tańsze w wersji
    industrial niż standard.

    Farnell jest po to, by przedziwne elementy mieć na biurku
    następnego dnia roboczego -- jak chcesz oszczędzać, to sobie
    załóż polisolokatę. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2016-06-05 15:33:57
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 10:44, Piotr Wyderski pisze:
    > Farnell jest po to, by przedziwne elementy mieć na biurku
    > następnego dnia roboczego

    To samo mozna powiedzieć o tme, rs czy elfie, popularne elementy bez
    trudu znajdzie sie taniej w innych sklepach.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2016-06-05 17:50:19
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Farnell jest po to, by przedziwne elementy mieć na biurku
    > następnego dnia roboczego -- jak chcesz oszczędzać, to sobie
    > załóż polisolokatę. ;-)

    To prawda. Chyba, że zrobisz sobie listę i poprosisz o indywidualną
    wycenę. Wtedy już nie jest tak źle, a czasem nawet nieźle...

    No ale to ma sens przy większych zamówieniach. W detalu to faktycznie
    tak jak Piotr napisał.

  • 8. Data: 2016-06-06 08:10:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Jun 2016 10:44:25 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Nie doszukuj się logiki w cenach detalicznych w Farnellu.
    > Najważniejszym powodem jest "bo tak!", drugim "bo może!",

    No ale musza te ceny jakos ustalac - przeciez nie metoda totolotka.

    Patrzy sie produkt manager w sufit i opietajac sie na swojej wiedzy
    stwierdzi "a tu zrobimy 280% zysku" ?

    A moze zwykle roznice kursowe - jak kupowali jedne to kurs eur czy $
    wynosil iles tam, jak partia zaczela sie konczyc, to kolejna dostawa
    byla juz po innej cenie ... w GBP.

    J.

  • 9. Data: 2016-06-06 08:32:11
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-06-06 o 08:10, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A moze zwykle roznice kursowe - jak kupowali jedne to kurs eur czy $
    > wynosil iles tam, jak partia zaczela sie konczyc, to kolejna dostawa

    No tak jakoś... Ogólnie procent od ceny zakupu. Jak kupili gdzieś w
    jakiejś kretyńskiej cenie, no to chcą też złapać jelenia jak się da. Jak
    za długo poleżą, to może cenę obniżą. Kiedyś, jak szukałem przekaźników,
    to facet wyskoczył mi z ofertą farnella (nawet napisał ile ich mają, nie
    pisząc oczywiście że to farnell) coś koło 30zł. Napisałem mu, że chyba
    kpi sobie ze mnie, skoro w TME były wtedy za coś koło 6zł (tylko ich nie
    było). Potem ściągnął mi szpulkę za trochę ponad 4zł sztuka. A tych
    farnellach i innych potrafią mieć to samo w różnych cenach. Pół biedy
    jak masz w różnych opakowaniach, ale bywa że dokładnie to samo. No,
    prawie. Np mają pół rolki, a klient chce 3/4, ale nie cięte. No to co
    mają zrobić? Kupują nową, zostawiają sobie tę połówkę i jedną czwartą, a
    klient jest zadowolony. A że kupują w innym miejscu/czasie, to i cena inna.

    Pozdrawiam

    DD