  • 51. Data: 2008-10-21 09:14:24
    Temat: Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dostawca poczty?
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    SlawcioD pisze:

    > onet wycina ruch z OVH nie informujac o tym. mogly by kutasy chociaz
    > posylac to do katalogu spam, ale nie-> /dev/null...
    >
    > pozdrawiam
    > SlawcioD
    nie ma tez info zwrotnego do nadawcy...
    zenua...

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 52. Data: 2008-10-21 18:46:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 12 Oct 2008 14:11:23 +0200, futszaK napisał(a):
    > a mi ktoś powiedział że nie ułatwiamy życia spamerom i nie informujemy
    > ich o tym że dana poczta nie dotarła... :/

    Niezły nonsens - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że i tak spam przychodzi od
    zombies które mają gdzieś wynik sesji SMTP...

    > kurde sorki, ale ja jakoś ciągle stoję po stronie tych,co filtrują za
    > dużo niż za mało,bo spam jest irytujący,zaś poważne firmy stać jest na
    > wpłacenie 1 eurocenta za każdego maila na rzecz serwera odbiorczego
    > poczty

    Niby jak to wpłacanie eurocentów by miało być zrealizowane? Jak miałaby
    następować weryfikacja płatności? Jak to zrealizować, by było odporne na
    DDoS? Moim zdaniem - mało realne...
    Do tego nic by nie pomogło na sieci zombies - tyle że wirusy zaczęłyby
    aktywniej korzystać z kont mailowych nosicieli, to by uderzyło po kieszeni
    właścicieli serwerów pocztowych więc zaczęliby ścigać zawirusowanych o zwrot
    kosztów itp... Jeden wielki bajłagan.

    A co do tnących zbyt wiele: dla mnie liderem głupoty są firmy (niejednokrotnie
    uważające się za poważne), które tną automatycznie wszystkie maile z
    serwerów wymienionych w CBL.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 53. Data: 2008-10-21 19:11:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 13 Oct 2008 10:39:41 +0200, b...@n...pl napisał(a):
    > p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.
    >
    > rozmowa z klientem:
    > - Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł jeszcze!!!!
    > Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.

    Jeszcze zabawniej jest, jak jakieś wielkie korporacyje mają totalnie
    spierniczone serwery mailowe - taki szajs potrafi wykonać jedną próbę
    wysyłki na wszystkie serwery MX (oczywiście wszędzie dostaje temporary
    error), a potem po prostu nic nie robi... ani zwrotki do nadawcy, ani
    kolejnych prób wysyłki. Oczywiście nie można sprawdzić co się dzieje, bo
    admini siedzą w Brukseli/Paryżu/Londynie i w ogóle nie wiedzą co to są logi
    a nawet jakie są zasady wysyłki poczty :)

    Pozdrawiam,

  • 54. Data: 2008-11-04 21:46:44
    Temat: Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twoj dostawca poczty?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Marcin Kulas <0...@...jabbed.org> wrote:
    > zombie> ok, oto przelew z konta frajera, który ma w komputerze wszystkie
    > swoje dane. czy już doszedł?

    No i dobrze. Ludzie szybciej by zombie naprawiali. :)

    p.

  • 55. Data: 2009-01-05 00:47:32
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > Ja bym jednak wykorzystał wściekłe psy.

    a co to? dzień dobroci dla spamerów?

    Lemat
    The Internet does not need law enforcement, it only needs few
    good sysadmins with cojones.