  • 1. Data: 2009-04-02 09:16:28
    Temat: push email
    Od: goto <g...@g...com>

    Witam,

    Może ktoś już ten temat przerobił i będzie w stanie pomóc.

    W tej chwili mam telefon nokia E51 i skrzynkę mailową na hostingu
    home.pl. Czy jest jakaś możliwość połączenia maila z telefonem
    technologią push? Pewnie potrzebna tu jest jakaś usługa która te dwie
    rzeczy połączy... znacie coś takiego?

    Jak zmieni się ta sytuacja jak kupię sobie blackberry na miejsce
    nokii?

    Telefon mam w plusie jakby to miało jakieś znaczenie...

    Pozdrawiam,
    goto

  • 2. Data: 2009-04-02 22:08:34
    Temat: Re: push email
    Od: Formika <s...@f...pl>

    goto pisze:
> [...]
    > home.pl. Czy jest jakaś możliwość połączenia maila z telefonem
    > technologią push? Pewnie potrzebna tu jest jakaś usługa która te dwie
    Na wszystkich nowych Nokiach instalowany jest nokia messaging
    samemu mozna sobie to sciagnac tutaj:
    https://email.nokia.com/account/home.action
    Cos w stylu Blackberry BIS czyli ma serwer posredniczacy odpowiadajacy
    za optymalizacje transmisji , kompresje i push-a.
    Do BB to im troche jeszcze brakuje ale jako sam email sie calkiem
    sprawdza. No i chodzi na standardowym APN wiec nic nie trzeba dokupywac
    lub wystarczy dokupic tylko ktorys z nowych pakietow danych i mamy
    prawie ryczalt.

  • 3. Data: 2009-04-03 08:30:32
    Od: goto <g...@g...com>

> [...]
    > sprawdza. No i chodzi na standardowym APN wiec nic nie trzeba dokupywac
    > lub wystarczy dokupic tylko  ktorys z nowych pakietow danych i mamy

    Spróbowałem tego i rzeczywiście maile zdają się dochodzić, ale program
    używa ponad megabajt transferu na godzinę bez przesyłania maili. Idea
    Pusha chyba jest inna?

    Czy gdybym miał BB i wykupił w plusie za 19 pln pakiet obsługujący to
    BB (rozumiem że zawiera on już transfer moich maili), to też
    działałoby to jako element pośredniczący, inaczej: czy mógłbym z tego
    korzystać mając zwykły email na home.pl?

    goto

  • 4. Data: 2009-04-03 08:55:10
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 3 Apr 2009 01:30:32 -0700 (PDT), goto <g...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >działałoby to jako element pośredniczący, inaczej: czy mógłbym z tego
    >korzystać mając zwykły email na home.pl?

    Nie wiem jak w plusie ale Era ma zryczałtowny dostęp do czegoś co
    nazywa się EraMail a de facto jest to własnie NokiaMail przystosowana
    dla nich. Klient jest w Javie wiec obłsugiwane jest wiele telefonów.
    Kosztuje to bodajże 10 PLN-ów miesiecznię i nie potrezbujesz wtedy
    mieć żadnego abonamentu na transfer danych bo jest to opłata stała
    niezależna od ruchu w tej usłudze. Działa toto z każdym właściwie
    kontem które ma dostęp via POP3/IMAP - korzystam z tego do
    otrzymywania komunikatów o stanie przesyłanych na specjalne konto
    pocztowe przez rózne urządzenia sieciowe. Oczywiscioe poza granicą
    jest to traktowane jako roaming danych i kosztuje słono dodatkowo -
    trza usługę na czas wyjazdu zawiesić/wyłączyć. Niestety z tego co
    widzę to Plus Ma tyllko BB - wadą jest to że to rozwiązanei pracuje
    poza ich terminalami tylko na niektórych telefonach Nokii i chyba na
    P990i i na P1i SE. Zaleta to - cytując ofertę: "stała opłata
    miesięczna niezależna od ilości przesłanych danych". Tak - powinno
    obsługiwać konto na home.pl.

    Zdrówko