  • 1. Data: 2011-09-24 14:45:15
    Temat: putty
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    pytałem tu i tam, brak odzweu...

    podtrzebuję przesyłać plik pomiędzy uC a PC po serialu (bo najłatwiej), jak
    to zrobić przy pomocy PuTTY? czy istnieje jakiś protokół dzięki któemu
    mógłbym wysłać jakiś pliczek do urządzenia nie tracą możliwości wpisywania
    komend tekstowo dla uC? i w drugą stronę też?

    przykład:
    wpisuje: PUT
    wysyła plik i wraca do lini komend (wysyłając jakiś plik)
    wpisuję: GET
    odbiera plik i wraca do linii komend (zapisują dane do jakiegoś pliku)

  • 2. Data: 2011-09-24 16:21:50
    Temat: Re: putty
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 24.09.2011 16:45, identifikator: 20110701 pisze:
    > pytałem tu i tam, brak odzweu...
    >
    > podtrzebuję przesyłać plik pomiędzy uC a PC po serialu (bo najłatwiej),
    > jak to zrobić przy pomocy PuTTY?
    Ztcp putty nie obsługuję xmodem, czy zmodem więc ciężko będzie.

    > czy istnieje jakiś protokół dzięki
    > któemu mógłbym wysłać jakiś pliczek do urządzenia nie tracą możliwości
    > wpisywania komend tekstowo dla uC? i w drugą stronę też?
    Istnieje wiele takich protokołów. Zrobienie własnego też nie jest
    specjalnie trudne.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-09-24 17:17:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-24 16:45 identifikator: 20110701 napisał(a):

> [...]
    > któemu mógłbym wysłać jakiś pliczek do urządzenia nie tracą możliwości
    > wpisywania komend tekstowo dla uC? i w drugą stronę też?

    Poczytaj o protokole XModem. Banalnie prosty do implementacji nawet na
    małym AVRku. Nie wiem jak Putty, ale programy pokroju TeraTerm (czy
    nawet tekstowy minicom w Linuxie) obsługują XModem bez problemu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2011-09-24 19:15:54
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 24, 4:45 pm, "identifikator: 20110701"
    <N...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wpisuję: GET
    > odbiera plik i wraca do linii komend (zapisują dane do jakiegoś pliku)

    Zaimplementuj obsluge uuencode w uC.
    Wysylanie zrobisz sobie za pomoca PUT (enter) i wklejenie myszka
    skopiowanej binarki w formacie uuencode (OIDP zamienia 8 bitowe dane
    na dane z zakresu 20-127 Ascii).
    W druga strone identycznie.
    Sadze ze najwygodniejsza opcja bo puciak jest jak vi (wszedzie do
    dostania, nikt raczej nie robi problemow z instalacja) A obslugije sie
    mysza i notatnikiem. No i jakims uuencoderem (total commander czy
    cos).

    Nie ma zaco...