  • 1. Data: 2018-07-31 08:06:44
    Temat: pytanie
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    Czy ktoś wie jaka jest odporność termiczna, np, max. temp. pracy
    elektronicznych gadżetów montowanych pod maską silnika samochodów.
    Konkretnie mi chodzi o ultradzwiękowe odstraszacze kun. U mnie właśnie
    zdechł jeden:
    https://www.conrad.pl/p/odstraszacz-kun-i-gryzoni-do
    -samochodu-kemo-m180-wodoodporny-ip65-857059,
    co po wizycie sympatycznego (skąd inąd :-) ) zwierzątka zaskutkowało
    prawie pożarem auta w trasie. Producent chwali się odpornością na
    wilgoć, a na temp. ani, ani.
    pzdrw
    M.

  • 2. Data: 2018-07-31 08:39:07
    Temat: Re: pytanie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-31 o 08:06, Marek Panek pisze:
> [...]
    > co po wizycie sympatycznego (skąd inąd :-) ) zwierzątka zaskutkowało
    > prawie pożarem auta w trasie. Producent chwali się odpornością na

    Dlaczego zakładasz, że winna jest temperatura?

    Robert

  • 3. Data: 2018-07-31 11:27:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > zdechł jeden:
    > https://www.conrad.pl/p/odstraszacz-kun-i-gryzoni-do
    -samochodu-kemo-m180-wodoodporny-ip65-857059,

    Ja bym szybciej od temperatury podejrzewał nieodporność urządzenia na
    przepięcia występujące na zasilaniu w samochodzie.
    Aby wyrobić sobie opinię trzeba by zobaczyć schemat.
    P.G.

  • 4. Data: 2018-07-31 14:39:53
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 31.07.2018 08:39, Robert Wańkowski wrote:
    -samochodu-kemo-m180-wodoodporny-ip65-857059,

    > Dlaczego zakładasz, że winna jest temperatura?
    >
    > Robert

    Po prostu jak otworzyłem maskę z komory silnika buchnęło gorąco, a
    skądinąd wiadomo że elektronika popularna w ogólności ma górny zakres
    pracy +70^C. Zamówiłem już nowe ustrojstwo; zobaczę czy i jak długo pożyje.

  • 5. Data: 2018-07-31 14:51:14
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 31.07.2018 11:27, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > przepięcia występujące na zasilaniu w samochodzie.
    > Aby wyrobić sobie opinię trzeba by zobaczyć schemat.

    Być może. Spróbuję wstawić R z zenerką - tylko muszę policzyć. Co do
    schematu: hej! łezka się w oku kręci na wspomnienie dawnych,
    niesłusznych zresztą czasów, kiedy to do byle elektronicznej dupereli
    dołączano w instrukcji nie tylko schemat, ale i ściśle zdefiniowane
    pareametry techniczne i warunki eksploatacji.
    M.

  • 6. Data: 2018-07-31 15:18:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-31 o 14:51, Marek Panek pisze:
> [...]
    > dołączano w instrukcji nie tylko schemat, ale i ściśle zdefiniowane
    > pareametry techniczne i warunki eksploatacji.

    To cudo ma wewnętrzną stabilizację napięcia i o ile mnie pamięć nie myli
    to ok 3-5V. Możesz rozebrać to uszkodzone i sprawdzić czy padł
    stabilizator czy głośniczek. Częściej jednak pada głosnik. Są też takie
    na baterie AA jakbyś miał obawy co do zasilania.

    --
    LordBluzg(R)

  • 7. Data: 2018-07-31 16:29:23
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 31.07.2018 15:18, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > stabilizator czy głośniczek. Częściej jednak pada głosnik. Są też takie
    > na baterie AA jakbyś miał obawy co do zasilania.

    Dzięki. Wkrótce go rozbebeszę.
    M.

  • 8. Data: 2018-08-01 00:50:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-31 o 16:29, Marek Panek pisze:
    [...]
    > Dzięki. Wkrótce go rozbebeszę.

    Głośnik zmierzysz(może być zatarty) ale jeśli będziesz miał jakieś
    obiekcje to nawet prosta apka do nagrywania/pomiaru hałasu w telefonie
    np:https://play.google.com/store/apps/details?id=app
    .tools.soundmeter.decibel.noisedetector
    da Ci podgląd (po zastosowaniu np. starej słuchawki/testowo) czy
    urządzenie działa.
    --
    LordBluzg(R)