  • 1. Data: 2009-12-13 11:14:23
    Temat: pytanie o kominiarke
    Od: "-=Deux=-" <p...@w...pl>

    Witam,

    Jestem w trakcie kupowania kasku i mam juz dosyc.

    Mam 57 cm w obwodzie glowy i myslalem o takich kaskach jak schuberth, shoei.
    Jednak schuberth strasznie uciska mnie w czolo i skronie a z shoei mam taki
    problem,ze jak mierze rozm. M (57-58) to jest troche za luzny a jak mierze S
    (55-56) to troche juz za ciasnawy i strasznie ciezko sie go zaklada/sciaga.

    Mierzylem jeszcze kilka kaskow i ogolnie temat wyglada podobnie. Szczerze
    mam dosyc,bo chcialbym porzadny kask a nic na mnie nie pasuje. Sprzedawca
    doradzil mi,ze moze powinienem przyzwyczaic sie do kominiarki (nie lubie w
    nich jezdzic) i kupowac kask juz pod kominiarke. Srednio mi sie to
    podoba,ale co zrobic??

    Stad moje pytanie:

    1. czy polecacie jakas kominiarke ?? - glownie na lato bo zima nie jezdze.
    2. czy moze macie pomysl jaki jeszcze porzadny kask powinienem zmierzyc,zeby
    moze uniknac tego problemu.

    Do tej pory jezdzilem w kasku dainesa (nie pamietam symbolu) i tez niestety
    byl troche za luzny,stad zdecydowalem sie na zmiane.

    Macie jakies pomysly??

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 2. Data: 2009-12-13 11:27:54
    Temat: Re: pytanie o kominiarke
    Od: ebi <e...@n...gazeta.pl>

    -=Deux=- pisze:

> [...]
    > (55-56) to troche juz za ciasnawy i strasznie ciezko sie go zaklada/sciaga.

    shoei M z większymi cheeckpadami

    pozdro
    ebi

  • 3. Data: 2009-12-13 11:49:45
    Od: "-=Deux=-" <p...@w...pl>

    > shoei M z większymi cheeckpadami

    Tak, tylko,ze jak nawet trzyma przy policzkach,to przy skroni tez jest
    troche luzny... :/

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-12-13 12:47:37
    Od: gogi <g...@W...pl>

    > 1. czy polecacie jakas kominiarke ?? - glownie na lato bo zima nie jezdze.
    > Macie jakies pomysly??
    > Pozdrawiam,
    > Pawel

    Co do kasku to Ci nie podpowiem, ale jesli chodzi o kominiarke to kazda
    z wzorem otwor na wszystkie oczy razem czyli np. taka
    http://tinyurl.com/ydhw8zp

    Obecnie korzystam z UVEX i kosztowala chyba jakies 20 zl.
    A ogolnie to kazda i nie ma co przeplacac.

    Pozdr.
    --
    gogi

  • 5. Data: 2009-12-13 14:00:50
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "-=Deux=-" wrote...

    Ja bym zaproponowal ten troche ciasniejszy. Pamietaj, ze to wszystko sie z
    czasem ubije i troszke ciasny ladnie sie dopasuje. Troszke luzny, zrobi sie
    jeszcze luzniejszy i bedzie niefajnie.
    Na poczatku pewnie bedziesz musial czesto zdejmowac, zeby odpoczac od
    ucisku, ale z czasem bedzie coraz lepiej. Nawet sie nie zorientujesz, kiedy
    kask bedzie pasowal juz idealnie.

    powodzenia
    --
    pozdro
    James

  • 6. Data: 2009-12-13 15:51:42
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    -=Deux=- pisze:

> [...]
    > 2. czy moze macie pomysl jaki jeszcze porzadny kask powinienem zmierzyc,zeby

    kominiarka nie jest sposobem na "powiekszenie glowy" do kasku, ale na
    higiene i niekoniecznosc prania wnetrza kasku co przejazdzke, a takze
    latwosc wkladania na glowe; sa tez "letnie" kominiarki

    co do rozmiaru - nowy kask MUSI wydawac sie za ciasny (przymierzac juz
    na kominiarke), z czasem sie ulozy; patrzenie na centymetry nie ma
    wiekszego sensu, kazdy kask TRZEBA przymierzyc - odstepstwa od
    rozmiarowki zdarzaja sie w ramach jednej firmy

    test - przy gwaltownym ruchu z pozycji wyjsciowej (patrzysz na wprost) w
    lewo lub w prawo - kask nie ma prawa drgnac, tj. przesunac sie po glowie

    cheek-pady ewent. zmieniac po wstepnym ulozeniu sie kasku, t.s. z
    noskami i innym wyposazeniem dodatkowym

    --
    pozdr
    pj

  • 7. Data: 2009-12-13 16:18:21
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "(pj)"
    kominiarka nie jest sposobem...

    ...cheek-pady ewent. zmieniac po wstepnym ulozeniu sie kasku, t.s. z
    noskami i innym wyposazeniem dodatkowym

    Amen

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 8. Data: 2009-12-13 19:38:47
    Od: Magic <m...@w...pl>

    -=Deux=- pisze:
    > Witam,
    >
    > Jestem w trakcie kupowania kasku i mam juz dosyc.
    >
    > Mam 57 cm w obwodzie glowy i myslalem o takich kaskach jak schuberth, shoei.
    >
    > Macie jakies pomysly??

    Skoro powiedzenie mówi że głowy są albo typu shoei albo arai, to skoro
    shoei nie pasi to może arai ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 9. Data: 2009-12-13 20:07:56
    Od: Bart z Uc <b...@p...onet.pl>

    On 13 Gru, 20:38, Magic <m...@w...pl> wrote:
    > Skoro powiedzenie mówi że głowy są albo typu shoei albo arai, to skoro
    > shoei nie pasi to może arai ?

    ... no, coś w tym jest, mam baniak "M" i żaden szoj nie pasował...
    inny problem, że żuchwą dotykałem kasku... za to araj w M-ce leży jak
    ulał (zawsze i tylko w kominiarce) ;-) ... spróbuj araja, zobaczysz
    jak leży...

    Pozdro!
    Bart z Uc aka Dreeechu
    cb1000r
    trx700xx

  • 10. Data: 2009-12-13 20:42:25
    Od: "-=Deux=-" <p...@w...pl>

[...]

    Dzięki za podpowiedzi.

    Na jakis szczególny model Araja mam patrzeć??

    Pozdrawiam,
    Paweł