  • 11. Data: 2015-09-01 11:47:35
    Temat: Re: pytanie z szachów
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, August 31, 2015 at 8:07:43 PM UTC+2, firr wrote:
> [...]
    możliwych posuniec do kilku leweli w głab.. po czym po prostu uzywam jakiejs funkcji
    dla podliczenia kozystnosci danej sytuacji docelowej? czy robi sie to jakos inaczej?

    pewnie sytuacje gdy przeciwnik poddaje wszystkei figury co jest raczej malo
    prawdopodobne.. ;C

    > ze wzgledu na poziom odpowiedzi bliski dna
    Poziom był dobry i otrzymałeś poprawną odpowiedź.

    Odpowiedziałem, że robi się to inaczej. Z tej odpowiedzi możesz
    wywnioskować, że nie generuje się drzewa wszystkich możliwych
    posunięć na kilka leveli, w celu jego (późniejszego) przeszukania.

    Ja na Twoim miejscu zapytałbym 'dlaczego', a nie pienił się :)
    Ano dlatego, że przy breanch-factor rzędu 30, wygenerowanie
    drzewa na chociażby 8 (pół)ruchów, daje 30^8 - 650 giga węzłów!
    A 8 ruchów to maleńko, programy przeszukują często na 10-12 półruchów,
    selektywnie na 16 półruchów...

    A drugiej części pytania, naprawdę nie zrozumiałem.

    > zmuszony jestem chyba 'anulowac ' to pytanie
    >
    > trzebasie bedzie chyba faktycznie stąd ulotnic bo obawiam sie ze poziom juz tu nie
    wzrosnie, (w kazdym razie nie na tyle
    > ile trzeba - na roznych forach zreszta tak jest - zadaje pytanie i zamiast
    odpowiedzi
    > zalew żenujacych durnot ;<
    > no coż jeszcze zobaczymy, moze uda sie poruszyc jeszcze pare interesujacych
    drobiazgów a moze nie

  • 12. Data: 2015-09-07 10:48:15
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    firr <p...@g...com> wrote:

    > trzebasie bedzie chyba faktycznie stąd ulotnic bo obawiam sie ze poziom
    > juz tu nie wzrosnie

    Ulotnij sie i wracaj na czat Onetu podrywac nastolatki, poziom wzrosnie
    i tam, i tu.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/