  • 1. Data: 2013-11-17 21:37:53
    Temat: quadratic bezier patch
    Od: firr <p...@g...com>

    kwadratowa krzywa beziera jest 'robiona' z trzech
    punktów P0,P1,P2 - dwa punkty P0, P2 tworza koncowki krzywej a trzeci P1 nie lezy na
    niej tylko jest wyznacznikiem 'kierunku' a linie P0-P1, P1-P2 robia
    za cos w rodzaju 'dachu' dla tej krzywej

    kwadratyczna łata beziera jest zrobiona z 9 punktów

    P00 P01 P02
    P10 P11 P12
    P20 P21 P22

    mysle ze sluszne jest zalozenie ze jak sobie zrobic
    4 krzywe beziera przy pomocy 8 punktów

    P00 P01 P02
    P10 P12
    P20 P21 P22

    to beda one brzegiem laty, gdy ja z kolei wypelnic to
    bedzie sie mialo late, moja watpliwosc jednak dotyczy tego skad wziac punkty
    kontrolne taklie
    zeby mozna polaczyc odpowiednie pary punktow z brzegów

    czy jesli by polaczyc piec punktow kontrolnych

    P01
    P10 P11 P12
    P21

    czterema odcinkami to te potrzebne punkty kontrolne leza wlasnie na tych odcinkach ??

    ??