  • 1. Data: 2013-11-24 11:18:52
    Temat: perspektywa z tyłu
    Od: firr <p...@g...com>

    jesli chze zrzutaowac i narysowac punkty 3d
    na ekranie 2d to po prostu wzorek na perspektywe
    ktorego uzywam to cos takiego

    if( z > 1.0 )
    {
    screen_x = (x/z)*500;
    screen_y = (y/z)*500;
    }

    czyli obcinam wszystkie punkty z tylu (a nawet te bardzo bliskie 'oka') a reszte
    dziele przez z, wspolczynnik do przemnozenia tutaj 500 jest dobrany
    'eksperymentalnie', od niego sa zalezne wlasciwosci
    skracajace perspektywy

    problem w tym ze chcialbym teraz rysowac nie tylko
    punkty lub kulki ale tez kreski, tj najlepiej dla danej kreski przetransformowac oba
    punkty do 2d i
    nakreslic linie w 2d - czy da sie tak zrobic? jaki
    bylby wzorek na pozycje 2d dla punktów z tylu oka?

  • 2. Data: 2013-11-26 10:22:37
    Temat: Re: perspektywa z tyłu
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 listopada 2013 11:18:52 UTC+1 użytkownik firr napisał:
> [...]
    oba punkty do 2d i

    > nakreslic linie w 2d - czy da sie tak zrobic? jaki
    >
    > bylby wzorek na pozycje 2d dla punktów z tylu oka?

    Ostatnio eksperymentowalem troche z bezier
    patches (BP) i wyrysowac takiego bp gridem
    albo wyrasteryzowac jako siatke quadów jest
    bardzo prosto

    tutaj łata w postaci siatli lini - na moim
    prymitywnym ale wlasnym frameworku:

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/42887985/grid.zi

    ktos moglby powiedziec czy to działa na win7
    win 8

    potrzebuje teraz jakiegos malego mesha z kilku
    łat, ta konkretna lata to

    static float3 p[16] =
    {
    {80,80,0}, {100,100,1020}, {900,60,30}, {1000,0,0},

    0,100,0, 100,100,220, 900,110,30, 1000,100,0,

    0,900,0, 100,900,320, 900,910,30, 1000,900,0,

    0,1000,0, 100,1000,120, 900,1310,30, 1000,1000,0

    };
    ktos nie chce sie zabawic w zaprojektowanie jakiegos meszaka? moge to odpalic albo
    zrobic
    wersje ktora ladowalaby mesze z pliku

  • 3. Data: 2013-11-26 18:36:18
    Od: firr <p...@g...com>

    zrobilem wersje ktora rysuje BP (w postaci druciakow) zdefiniowane w pliku

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/42887985/beziers
    2.zip

    ktos moglby powiedziec czy to dziala (nie jest
    to zbyt ciekawe eststycznie ale dla mnie jest
    ciekawe konceptualnie)

    moze zrobie prosty edytor zeby moc ciagac punkty
    tworzace mysza

  • 4. Data: 2013-11-26 22:42:42
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 18:36:18 UTC+1 użytkownik firr napisał:
> [...]
    2.zip

    > ktos moglby powiedziec czy to dziala (nie jest
    > to zbyt ciekawe eststycznie ale dla mnie jest

    U mnie dziala ladnie zarowno pod windowsem xp na maszynie
    wirtualnej jak i na linuksowej implementacji winapi
    (tzw. "wine"), tylko w wersji odpalanej na wirtualce
    cos mysz wariuje

    > moze zrobie prosty edytor zeby moc ciagac punkty
    > tworzace mysza

    ja do importowania meszow do swojego frameworku napisalem
    konwerter ze stanfordzkiego standardu ply, do ktorego
    mozna eksportowac z blendera (ale przyznam, ze o dziwo
    to byla dosc skomplikowana zabawa, bo trzeba sie bylo
    niezle naglowic, zeby interpretowac naglowki; chyba najprostszy
    do przetwarzania jest format .obj wavefronta, i chyba blender
    tez moze do niego eksportowac)

    pzdr

  • 5. Data: 2013-11-26 23:10:29
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 22:42:42 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > niezle naglowic, zeby interpretowac naglowki; chyba najprostszy
    >
    > do przetwarzania jest format .obj wavefronta, i chyba blender

    dorobilem wersje gdzie mozna przezuwac punkty
    - spod klawiszy tak wiec niezbyt wygodnie

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/42887985/beziers
    3.png

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/42887985/beziers
    3.zip

    a pod nowszymi windami nie dziala?

    nawet dobre to jest do obserwowania jak zachowuja
    sie powierzchnie w zaleznosci od rozmieszczenia punktow

  • 6. Data: 2013-11-26 23:47:08
    Od: firr <p...@g...com>

    chwilowo mnie to troche zmeczylo ale taki edytor do klecenia ksztaltow z takich lat
    mozna by zrobic nie jest to tak duzo roboty - przynajmniej przesuwanie punktów
    myszą, bo moze troche gorzej ze sklejaniem łat... (pozatym program jest troche
    zabugowany,
    czasem rzutowanie linie 3d na 2d jak linie ma jeden punkt za kamerą zle dziala i
    linie sie odksztalcają,
    ruch myszy jest tez zle obslugiwany bo kursor nie jest wylaczony tylko ukryty i
    klipniety do rozmiaru okna - juz nie pamietam ale mialem z tym jakis problem a czesto
    wole robic cos nowego i olewam drobne bugi

  • 7. Data: 2013-11-27 11:19:22
    Od: firr <p...@g...com>

    > ruch myszy jest tez zle obslugiwany bo kursor nie jest wylaczony tylko ukryty i
    klipniety do rozmiaru okna - juz nie pamietam ale mialem z tym jakis problem a czesto
    wole robic cos nowego i olewam drobne bugi

    w najwieksza kabałe wdalem sie wlasnie z ta myszą
    - jak kiedys to robilem 9tj poruszanie kamery myszą
    9potrzebne da informacje o mysz_dx, mysz_dy) ktos
    mi poradzil ze to robi sie tak ze sie inwizibluje kursor, mouse_dx oblicza sie jako
    roznice mouse_x-mouse_perv_x (te dane x y leca z eventa mouse
    move) i tylko sprawdza czy nie wyszedl z obszaru i
    jak wyszedl to sie wysyla SetCursorPos(centumekranu) - jest to
    oczywiscie magadebilizm ale posluchalem tej durnej rady i tak zrobilem [sam w zyciu
    bym tak nie zrobil ale tak to jest jak sie slucha glabow z netu i z niewiadomych
    powodow zastosuje do ich rady] - i teraz tkwie w tym
    badziewiu bo nie che mi sie tego robic od nowa

    (bo o ile ten sposob liczenie mouse_dx, mouse_dy
    dziala to jako ze na SetCursorPos(centumekranu)
    tez leci ewent to wtedy ten przesuwany obiekt
    po prostu wraca tak jakbym ruszal mysza choc nia
    nie ruszam - w oryginalnym kodzie chyba to wracania badz co badz musialem
    odfiltrowac, bo kamera niby nie wraca ale to jesttak durne
    ze nawet na pierwszy rzut oka nie wiedze jak]
    - doswiadczenie jedyne w swoim rodzaju bo poza
    tym przypadkiem nie mam w calym frameworku nic
    podobnego

    wie moze ktos przy okazji jak to mozna zrobic lepiej ? (nie mam narazie czasu
    poszperac w google)