eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaradio UKF jako generator sygnałowy / przestrajanie starych odbiorników › radio UKF jako generator sygnałowy / przestrajanie starych odbiorników
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: radio UKF jako generator sygnałowy / przestrajanie starych odbiorników
    Date: Tue, 23 Feb 2010 18:17:41 +0100

    Pomyślałem sobie, że zabiorę się dzisiaj za zestrojenie toru p.cz.
    składanego odbiornika UKF na podstawie MT, skoro chwilowo i tak brakuje
    mi paru części do głowicy. Zaczynam więc rozglądać się za fabrycznym
    radiem, które mogłoby robić za generator sygnałowy. Wiedziałem, że
    gdzieś w domu leżał przenośny odbiornik. Znalazłem go i ku mojemu
    zaskoczeniu okazało się, że jest jeszcze na OIRT. Tak samo jak kolejny,
    który latami leżał w garażu.
    Inny, bardziej współczesny - jak się okazało zbudowany na jednym
    scalaku, który nie ma wyprowadzonego sygnału 10,7MHz już po wzmocnieniu
    (wewnątrz struktury jest od razu podawany na wejście detektora). Został
    jeszcze radiobudzik, ale do niego nie ma co zaglądać, gdyż: a) jest
    jeszcze na gwarancji; b) pewnie sytuacja wygląda identycznie.

    No i teraz lekki zonk. ;) Przypomniałem sobie, że na strychu leżą
    jeszcze dwa odbiorniki o których wiem z pewnością, że można za ich
    pomocą uzyskać wzmocniony sygnał p.cz. Jeden to Amator 2 Stereo, drugi
    to stara Donatina. Obydwa więc z czasów, gdy nikt nawet nie myślał o
    paśmie CCIR. A więc jedyne wyjście to przestrojenie. Tylko czy po
    przestrojeniu w domowych warunkach, amatorskimi metodami (np.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1138282.html) takie radio będzie
    się nadawało do strojenia własnej konstrukcji?