  • 1. Data: 2016-07-17 18:48:40
    Temat: rejestracja kart sim pytania
    Od: "koniczyn" <k...@S...spam.ach.org>

    Nie będzie można już kupić w kiosku/na stacji/w sklepie/w markecie
    starterów bez legitymowania się?
    Co ze starterami które kupię wcześniej i mają np datę ważności 2018 rok,
    po włożeniu takiej karty sim w aparat, nie będę mógł nigdzie
    zadzwonić/zasmsować bez rejestracji?
    Ile numerów/kart będzie mogła zarejestrować jedna osoba?
    Czy rejestracja dotyczy tylko kart sim, czy też urządzeń posiadających
    IMEI?
    Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym móc się
    również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak to będzie
    rozwiązane?

  • 2. Data: 2016-07-17 19:00:58
    Temat: Re: rejestracja kart sim pytania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-17 o 18:48, koniczyn pisze:
    > Nie będzie można już kupić w kiosku/na stacji/w sklepie/w markecie
    > starterów bez legitymowania się?

    To się okaże do lutego jak sobie operatorzy poradzą. Zakazu sprzedaży
    nie ma, ale używać będzie można dopiero po zarejestrowaniu.

    > Co ze starterami które kupię wcześniej i mają np datę ważności 2018 rok,
    > po włożeniu takiej karty sim w aparat, nie będę mógł nigdzie
    > zadzwonić/zasmsować bez rejestracji?

    Tak.

    > Ile numerów/kart będzie mogła zarejestrować jedna osoba?

    Ile chce.

    > Czy rejestracja dotyczy tylko kart sim, czy też urządzeń posiadających
    > IMEI?

    Tylko kart sim.

    > Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym móc się
    > również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak to będzie
    > rozwiązane?

    A co z numerem?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-07-17 19:20:06
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 17.07.2016 o 18:48, koniczyn pisze:
    > Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym móc się
    > również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak to będzie
    > rozwiązane?

    Odpowiedzi masz na http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2016/904/1
    A ponieważ pytania są ciekawe, to pokrótce: jeśli urządzenie samo w
    sobie umożliwia świadczenie usług, to urządzenie też. Wyrejestrowanie na
    zasadach jak abonenci. Nie ma limitów ilości kart. A i tak szczegóły
    mogą być ustalone inaczej na poziomie rozporządzenia ministra albo
    regulaminów telekomów (np. już się przebąkuje, że na stacji kupisz bez
    pokazywania, ale niedziałającą) .

    --
    Alf/red/

  • 4. Data: 2016-07-17 19:21:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    koniczyn pisze tak:

    > Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym
    > móc się również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak
    > to będzie rozwiązane?

    hehe :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2016-07-17 19:37:49
    Od: Kubuś Puchatek <p...@s...las>

    A co jeśli ktoś nie będzie chciał się rejestrować? Nie mam zamiaru
    rzucać swoimi danymi na lewo i prawo, a przynajmniej nie telekomom...

  • 6. Data: 2016-07-17 19:44:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-17 o 19:37, Kubuś Puchatek pisze:
    > A co jeśli ktoś nie będzie chciał się rejestrować? Nie mam zamiaru
    > rzucać swoimi danymi na lewo i prawo, a przynajmniej nie telekomom...

    To nie będzie korzystał z usług, albo (w praktyce) będzie korzystał z
    karty zarejestrowanej na kogoś.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-07-17 19:46:46
    Od: Kubuś Puchatek <p...@s...las>

    On Sun, 17 Jul 2016 19:44:09 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > To nie będzie korzystał z usług, albo (w praktyce) będzie korzystał z
    > karty zarejestrowanej na kogoś.

    Jednakże, od przyszłego roku schodzi roaming pomiędzy krajami UE, a
    stawki za połączenia i dane w krajach Unii będą takie same jak lokalnie.
    O ile mi wiadomo, w Czechach nie ma obowiązku rejestracji kart... :)

  • 8. Data: 2016-07-17 22:08:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 17 Jul 2016 19:46:46 +0200, Kubuś Puchatek

    >Jednakże, od przyszłego roku schodzi roaming pomiędzy krajami UE, a
    >stawki za połączenia i dane w krajach Unii będą takie same jak lokalnie.
    >O ile mi wiadomo, w Czechach nie ma obowiązku rejestracji kart... :)
    A czy odpowiednik naszego "nolimit" jest dostępny w Czechach? Po zatym
    nikt nie mówi że oferty promocyjne ("nolimit") będą w roamingu
    bezpłatne. W roamingu będą ceny zwykłe bez promocji :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 9. Data: 2016-07-17 22:41:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

    Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

    Czy jest jakiś inny powód niż np. dziecko nieopatrznie włączające jakąś
    płatną usługę (jest teraz tyle tego naciągania) i potem łatwe sciąganie
    przez komornika?

  • 10. Data: 2016-07-17 22:48:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    z wrote:

    > W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:
    >
    > Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

    a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?