  • 31. Data: 2012-12-06 21:36:31
    Temat: Re: roczny akumulator
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > To samo co, nie po raz pierwszy zresztą, wykazałeś swoim postem.

    Czyli, ze jestes glupi, a masz tyle artykulow na ten temat.

    Czytaj tepaku:

    "Niedoładowanie:

    Niedoładowanie występuje, gdy akumulator nie otrzyma wystarczającego ładunku, aby
    powrócić do stanu pełnego naładowania. Również to zjawisko będzie przyczyną powolnego

    zasiarczania. Zjawisko to występuje, gdy samochód jest używany rzadko, do krótkich
    przejazdów lub podczas jazdy po mieście. Niedoładowanie wystąpi również, gdy napięcie

    ładowania z alternatora zawiera się w zakresie od 13,6 do 13,8 V. "

    za yuasa akumulatory

    sz.

  • 32. Data: 2012-12-06 21:39:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 21:03, Ivam pisze:

    > Co z tego, że bilans wychodzi na plus, jeśli do naładowania i
    > niezepsucia aku potrzeba czasu. Dasz duży prąd, ale to nie bak gdzie
    > lejesz paliwo. Potrzeba czasu i tyle.

    Skoro wychodzi na plus, to w jakiś sposób akumulator zostanie
    podładowany i powinno wystarczyć na kolejny rozruch. Eksploatacja
    rabunkowa to wygoda - psucie się akumulatora jest czymś wręcz
    naturalnym. Jak ktoś lubi, to zawsze może go zabierać do ciepłego
    itd. No, ale to raczej dla wybranych ;)
    BTW - piszesz "czasu". No, na tych 5 km to zazwyczaj czasu wystarczy, a
    jak już trafisz w korki - z pewnością.

    > I za tę mądrość i zdrowy rozsądek postawiłbym Ci piwo, bo mało komu się
    > za to należy.

    Dzięki :) Typowe samochody to rzeczy typowo użytkowe i nie ma nad czym
    się rozczulać. Jak mikrofala. Oczywiście bywają pojazdy, które takiej
    funkcji nie pełnią (ale nie o nich mowa i tam akumulator to inny
    problem). Jak coś się dzieje w samochodzie to warto się udać do
    warsztatu i sprawdzić/naprawić. Jak akumulator nagle padnie to jest
    to zazwyczaj jego koniec. Jeżeli po włożeniu nowego objawy są podobne,
    to należy naprawić samochód, a akumulator będzie nowy. Wbrew temu co
    tutaj ludzie wypisują, to akumulatory wiele przeżyją, choć być może
    trochę "mocy" stracą. No, ale to nie loty kosmiczne.

  • 33. Data: 2012-12-06 21:41:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Imiglikos pisze tak:

    > Nie mam jak sprawdzić napięcia

    miernik kosztuje 18zł w Praktiker

    > Będę jechał do elektryka żeby sprawdzić czy gdzieś prąd nie ucieka

    please traf do mnie, biorę za to jedyne 200zł ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 34. Data: 2012-12-06 21:50:05
    Od: <6...@3...215005.invalid> (Tom N)

    szufla w

    > Czyli, ze jestes glupi

    Nie, ciągle to samo o tobie, a co znowu poniżej potwierdzasz.

    > a masz tyle artykulow na ten temat.

    > Czytaj tepaku:

    Powtarzaj to sobie 3 razy dziennie przed lustrem, i waż słowa, które piszesz
    publicznie

> [...]

    powolnego
    > zasiarczania. Zjawisko to występuje, gdy samochód jest używany rzadko,

    Jak rzadko, bo już wykazałem, że dwa/trzy razy w tygodniu to nie jest rzadko
    wg tego /poradnika/

    > do krótkich przejazdów

    Jak krótkich?

    > lub podczas jazdy po mieście.

    Aaaa, czyli po mieścinie to już nie obowiązuje.

    > Niedoładowanie wystąpi również, gdy napięcie
    > ładowania z alternatora zawiera się w zakresie od 13,6 do 13,8 V. "

    Czyżbym nie napisał, że "mnóstwo" świateł nie zabiło mi aku, zgadnij
    dlaczego?

    --
    'Tom N'

  • 35. Data: 2012-12-06 21:50:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 21:35, szufla pisze:

    > Dla was laikow byc moze, nikt wam nie zabrania trwac w tym przekonaniu.

    Spoko, z każdą swoją wypowiedzią tylko potwierdzasz to co napisałem.

    > Przekazal to prawda, sporo subiektywnego belkotu.

    Trudno, więcej namawiał do odrobiny wysiłku intelektualnego nie
    będę.

    > Zreszta podobnie do ciebie.

    Spoko - jeżeli chodzi o mnie, to zakup jakieś prostownika nie nie
    upoważnia mnie do nazywania innych laikami.

  • 36. Data: 2012-12-06 21:54:06
    Od: <6...@...215406.invalid> (Tom N)

    PiteR w

    > miernik kosztuje 18zł w Praktiker

    Tyle pokręteł, tyle dziurek, a i czy nada się w ogóle?

    > please traf do mnie, biorę za to jedyne 200zł ;)

    Ale oddajesz ten złapany prąd, ile wiaderek? :D

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2012-12-06 22:08:02
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Aaaa, czyli po mieścinie to już nie obowiązuje.

    Nie, po twojej miescinie nie obowiazuje. Ona jest z bajki andersena.

    sz.

  • 38. Data: 2012-12-06 22:17:40
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Skoro wychodzi na plus, to w jakiś sposób akumulator zostanie
    > podładowany i powinno wystarczyć na kolejny rozruch.

    Ale w koncu nie wystarczy, jesli go odpalasz co chwila, albo robisz w zimie 5km do
    pracy
    Zrozum to w koncu myslicielu :)
    Przy -20 masz 50% pojemnosci, odpalasz i za chwile gasisz.
    Wielokrotnie pozyczalem ladowarki takim osobom, w tym ostatnio do auta, w ktorym
    zachcialo sie uzywac stop/start !

    > Jak akumulator nagle padnie to jest
    > to zazwyczaj jego koniec.

    ROTFL.

    sz.

  • 39. Data: 2012-12-06 22:23:30
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-06 21:39, Artur Maśląg pisze:
    > Skoro wychodzi na plus, to w jakiś sposób akumulator zostanie
    > podładowany i powinno wystarczyć na kolejny rozruch.

    Wiesz, u mnie jest git, bo silnik mały, benzyna, alternator duży. Ale w
    przypadku diesli to już tak kolorowo nie zawsze jest. W sensie, że w zimie.

    Chodzi mi o to, że problem istnieje. W małej ilości samochodów, ale
    istnieje. Powiedzmy 1 - 5%. Cała reszta nagle padniętych akumulatorów to
    złe regulatory i/lub gówniane akumulatory. Ewentualnie jeszcze ładowanie
    przez "speców" prostownikami o nieznanej charakterystyce i najlepiej
    całą noc maksymalnym prądem;) i jakieś zwarcia, upływy, etc.

    > Eksploatacja
    > rabunkowa to wygoda - psucie się akumulatora jest czymś wręcz
    > naturalnym. Jak ktoś lubi, to zawsze może go zabierać do ciepłego
    > itd. No, ale to raczej dla wybranych ;)

    To jest tak samo jak np. z silnikiem. A wielu ludzi parkuje wjeżdżając
    przodem. Potem kiedy silnik ostygnie to bardziej skomplikowany manewr
    wyjeżdżania tyłem powoduje, że silnik bardziej się zużywa niż gdybyśmy
    na ciepłym zaparkowali tyłem, a na zimnym po prostu wyjechali.

    Ale nikt na to nie zwraca uwagi, bo to minimalne niszczenie silnika.
    Pomijalnie małe.
    Tak samo jak nie odkładanie stopy obok pedału sprzęgła, etc.
    Tak samo jak używanie akumulatora - po prostu używać, a nie dbać jakby
    to było zasilanie systemów podtrzymania życia na stacji kosmicznej.

    > BTW - piszesz "czasu". No, na tych 5 km to zazwyczaj czasu wystarczy, a
    > jak już trafisz w korki - z pewnością.

    6 minut po długim postoju może być mało. Zwłaszcza jeśli ciężko odpalał.
    Ale mimo wszystko lepsze to niż jakby dalej stał. Na 100% lepiej
    przejechać te 5km niż wsiadać w PKS;)

    > Dzięki :) Typowe samochody to rzeczy typowo użytkowe i nie ma nad czym
    > się rozczulać.

    Racja, ale dbać też trzeba.

    > Jak akumulator nagle padnie to jest
    > to zazwyczaj jego koniec.

    Zazwyczaj program odsiarczania pozwala ożywić aku na jakiś czas i
    odłożyć zakup na "za rok" ;)

    > Wbrew temu co
    > tutaj ludzie wypisują, to akumulatory wiele przeżyją, choć być może
    > trochę "mocy" stracą. No, ale to nie loty kosmiczne.

    IMHO najgorsze dla akumulatora jest właśnie przeładowywanie, czyli
    padnięty regler, albo gówniany prostownik, który daje po prostu np. 5A i
    ma w przysłowiowej dupie, ze aku się gotuje od kilku godzin.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 40. Data: 2012-12-06 22:31:08
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-06 21:36, szufla pisze:
    > Niedoładowanie występuje, gdy akumulator nie otrzyma wystarczającego
    > ładunku, aby powrócić do stanu pełnego naładowania. Również to zjawisko
    > będzie przyczyną powolnego zasiarczania.

    Hasło klucz - "_powolnego_ zasiarczania".