  • 1. Data: 2012-12-06 08:29:39
    Temat: było: znowu pijany skurwysyn
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Witam,

    W ostatnim dniu ubiegłego roku pojawił się post o wypadku w Straszynie:

    http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/bro
    wse_thread/thread/c034be0b315894d9/114346b07e270d24?
    q=#114346b07e270d24

    http://tinyurl.com/bumus7t

    W skrócie: kierowca w stanie "po spożyciu" rozjechał rodzinę na
    chodniku, jedna osoba zmarła.

    Jako, że często zastanawiamy się, jak takie sprawy kończą się w sądach,
    jest i finał tego:

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/7-lat-wiezienia-
    dla-sprawcy-wypadku-na-moscie-w-Straszynie-n64490.ht
    ml

    W skrócie: 7 lat bez zawiasów (groziło mu max 8, bo przy wypadkach
    formalną granicą do zaostrzenia kary do 12 lat jest poziom 0,5 promila),
    potem jeszcze 10 lat bez prawka, a dodatkowo 200000 zł dla rodziny od
    sprawcy.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2012-12-06 09:56:08
    Temat: Re: było: znowu pijany skurwysyn
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-06 08:29, LEPEK pisze:
> [...]
    q=#114346b07e270d24

    > http://tinyurl.com/bumus7t
    >
    > W skrócie: kierowca w stanie "po spożyciu" rozjechał rodzinę na

    Warto zwrócić uwagę - "Niemniej jednak nie postawiono mu zarzutu
    spowodowania wypadku pod wpływem alkoholu."

> [...]
    > formalną granicą do zaostrzenia kary do 12 lat jest poziom 0,5 promila),
    > potem jeszcze 10 lat bez prawka, a dodatkowo 200000 zł dla rodziny od

    Ważne jest jedno - sąd wziął pod uwagę jego zachowanie przed wypadkiem
    (w tym historię) oraz po wypadku. Może to niektórych "trzeźwym" otworzy
    oczy na fakt, że znakomita większość wypadków jest z innych przyczyn
    niż alkohol i to nie jest tak, że tylko przypadkiem, że każdemu się
    mogło trafić więc dlaczego tak jednoznaczne oceny zachowań "trzeźwych"
    i przyczyn wielu wypadków. Bo hasło "pijany skurwysyn" to im przez
    gardło płynnie przechodzi, ale jak np. ja piszę o bandytach drogowych
    (trzeźwych, jak najbardziej) to oczywiście głupoty wypisuję i takie
    wyprzedzanie przed pasami i przejechanie pieszego na pasach to
    tylko "brak nawyku"...

  • 3. Data: 2012-12-06 10:05:38
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-12-06 09:56, Artur Maśląg pisze:

    > Warto zwrócić uwagę - "Niemniej jednak nie postawiono mu zarzutu
    > spowodowania wypadku pod wpływem alkoholu."

    No bo nie mógł. Za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym wg art.
    177 KK grozi od 0,5 do 8 lat. Za to samo, ale w stanie nietrzeźwości
    grozi od 0,75 lat do 12 lat (art. 178 KK). Nietrzeźwości - nie po
    spożyciu. Więc delikwent według prawa trzeźwy (do 0,2 promila) i po
    spożyciu (do 0,5 promila) traktowany jest jednakowo, dopiero od 0,5
    promila zarzut i kara jest z innego artykułu.

    Pozdr,

  • 4. Data: 2012-12-06 10:29:47
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-06 10:05, LEPEK pisze:

    > No bo nie mógł.

    Nie chodzi o to że nie mógł, tylko o surowość kary za popełniony
    czyn oraz wzięcie pod uwagę zachowania kierowcy przed i pod.
    7 lat bez zawiasów, spora kwota na rzecz poszkodowanych, 10
    lat zakazu prowadzenia...

> [...]
    > spożyciu (do 0,5 promila) traktowany jest jednakowo, dopiero od 0,5
    > promila zarzut i kara jest z innego artykułu.

    No i co wnosi ta zmiana artykułu? To, rzekłbym 'kosmetyczna' różnica.
    Kluczowe dla sprawy jest jak się sprawa zachowywał i jakie były
    tego konsekwencje. Niestety, takich wcale nie jest mało, choć na
    szczęście często do takich wypadków nie dochodzi.

  • 5. Data: 2012-12-06 10:40:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-06 10:29, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > tego konsekwencje. Niestety, takich wcale nie jest mało, choć na
    > szczęście często do takich wypadków nie dochodzi.

    Spokojnie, jeszcze będzie apelacja.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-12-06 11:19:04
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    (...)

    ?

    > jeszcze będzie apelacja.

    Ma do tego prawo. Podobnie jak sąd w ocenie okoliczności itd.

  • 7. Data: 2012-12-06 11:30:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-06 11:19, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-12-06 10:40, Liwiusz pisze:
    > (...)

    > ?

    Nie ma co się jeszcze ekscytować, bo za 2 lata może się okazać, że facet
    skończy na zawiasach. Jak to się mówi - nie chwal dnia przed zachodem
    słońca.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-12-06 11:47:16
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-06 11:30, Liwiusz pisze:

    > Nie ma co się jeszcze ekscytować,

    A czymś się ekscytujesz? Na dzień dzisiejszy mamy co mamy.

    > bo za 2 lata może się okazać, że facet
    > skończy na zawiasach.

    Może tak, może nie. Na dzień dzisiejszy ma areszt na 6 miesięcy.
    Jak dostanie zawiasy to jeszcze może się pewnie domagać
    zadośćuczynienia (czy innego odszkodowania) za bezprawne zatrzymanie.
    No, będzie biedny i uciśniony.

    ?

  • 9. Data: 2012-12-06 13:06:00
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Artur Maśląg" <n...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    ml

    > Ważne jest jedno - sąd wziął pod uwagę jego zachowanie przed wypadkiem

    Tja, moim zdaniem, to gówno wziął a nie zachowanie pod uwagę. Gdyby wziął,
    to zmienił by mu klasyfikację na zabójstwo. To jest waszym zdaniem powód,
    aby nie wymierzyc mu maksymalnej kary:

    "Dlaczego doszło do wypadku? Zdaniem sądu tylko i wyłącznie z winy 29-latka.
    Po południu, 31 grudnia zeszłego roku mężczyzna pokłócił się ze swoją
    dziewczyną. Aby "odreagować", wypił piwo. Mimo to zdecydował się wsiąść za
    kierownicę swojego alfa romeo. Już wcześniej, kilka minut przed tym, jak
    wjechał w 5-osobową rodzinę, o mało nie spowodował innego wypadku, gdyż
    wymusił pierwszeństwo na motocykliście.

    Później, już w miejscu, gdzie doszło do tragedii, rozwinął prędkość około
    100 km/h, chociaż zgodnie z prawem nie mógł jechać szybciej niż 50 km/h. Co
    gorsza, zdawał sobie sprawę, że jedzie po oblodzonej jezdni, na której każdy
    gwałtowny manewr mógł oznaczać poślizg.

    Za okoliczność dodatkowo obciążającą 29-latka sąd uznał to, że pierwszy raz
    zainteresował się on losem swoich ofiar dopiero po kilku tygodniach, dopiero
    po tym, jak przydzielono mu obrońcę. Co więcej, kiedy już mężczyzna wyszedł
    z aresztu, nie kontaktował się z rodziną, której życie zamienił w koszmar i
    nie próbował jej w żaden sposób pomóc.

    W podobny sposób sędzia Joanna Jurkiewicz potraktowała to, że Przemysław W.
    był wcześniej wielokrotnie karany mandatami za wykroczenia drogowe, w
    większości wypadków za przekraczanie prędkości."

> [...]
    > (trzeźwych, jak najbardziej) to oczywiście głupoty wypisuję i takie
    > wyprzedzanie przed pasami i przejechanie pieszego na pasach to

    I jeszcze to do tego:
    "Sąd nie wyraził zgody na publikację pełnych danych i wizerunku Przemysława
    W. "
    Przecież naraził by biedaczka na straty moralne. Ten skurwysyn powinien
    nigdy nie zobaczyc wolności.

  • 10. Data: 2012-12-06 13:29:39
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-06 13:06, Andy Niwinski pisze:

    > "Artur Maśląg" <n...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    (...)

    > Tja, moim zdaniem, to gówno wziął a nie zachowanie pod uwagę. Gdyby
    > wziął, to zmienił by mu klasyfikację na zabójstwo.

    Litości, jakie zabójstwo?

    > To jest waszym
    > zdaniem powód, aby nie wymierzyc mu maksymalnej kary:

    Znaczy jakim naszym zdaniem i dlaczego kara miałaby być maksymalna?

    (...)
    > I jeszcze to do tego:
    > "Sąd nie wyraził zgody na publikację pełnych danych i wizerunku
    > Przemysława W. "

    Hmmm, Ty linczu chciałeś?

    > Przecież naraził by biedaczka na straty moralne. Ten skurwysyn powinien
    > nigdy nie zobaczyc wolności.

    Na szczęście o tym decydują sądy i każdy ma prawo do odwołania się od
    wyroku (w granicach przewidzianych prawem).