  • 1. Data: 2011-08-01 19:42:19
    Temat: rozruch na biegu z ręcznym i kłopoty
    Od: Adam Czajka <a...@w...pl>

    hey

    Wsiadając niedawno do auta byłem mocno zamyślony i bez włączenia
    sprzęgła przekręciłem kluczyk mając włączony 2 bieg i zaciągnięty
    ręczny.
    Samochód szarpną do przodu na kilka centymetrów, kichnął/strzelił z
    tłumika i zgasł.
    Po wyłączeniu biegu zaczęły się problemy z uruchomieniem. Silnik
    próbuje zaskoczyć, ale zaraz gaśnie.
    Operowanie gazem pozwala temu zapobiec, ale silnik pracuje nierówno,
    szarpie, jest głośniejszy i chyba pojawiły się nowe odgłosy (o ile
    mogę to ocenić z kabiny).
    Po przełączeniu z benzyny na gaz objawy są trochę słabsze. Słabną
    jeszcze bardziej po podkręceniu obrotów powyżej 3k, ale też da się je
    wyczuć.
    Co się mogło waszym zdaniem stać? Jutro może zdążę wstawić go do
    mechanika, ale tak się zastanawiam czego mogę się spodziewać po czymś
    takim.
    Pacjent to Ford Mondeo Kombi 1.8 16V 115KM benzyna/gaz z 1998.

    Adam Czajka

  • 2. Data: 2011-08-01 20:48:09
    Temat: Re: rozruch na biegu z ręcznym i kłopoty
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    jeśli ten rozruch nastąpił na gazie to prawdopodobnie dostał strzała w
    kolektor ssący. Jeśli na benzynie to co innego. Jednak warto sprawdzuić cały
    układ zasilania w powietrze ( rura ssąca , przepływomierz, przewody
    podciśnienia i inne ) . W najgorszym razie mógł przeskoczyć pasek rozrządu
    od takiego gwałtownego szarpnięcia a może nawet i odbicia od skrzyni biegów.

    Dawid

  • 3. Data: 2011-08-02 01:05:58
    Od: "Excite" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Adam Czajka" <a...@w...pl> napisał
    > kichnął/strzelił z tłumika i zgasł.

    A jesteś pewny że strzelił z tłumika ?

  • 4. Data: 2011-08-02 11:45:24
    Od: Adam Czajka <a...@w...pl>

    hey

    On 2 Sie, 01:05, "Excite" <n...@n...pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam Czajka" <a...@w...pl> napisał

    > A jesteś pewny że strzelił z tłumika ?

    No właśnie już nie. Niestety chyba mu się cofnęło.

    Adam Czajka

  • 5. Data: 2011-08-02 14:23:10
    Od: Pawel WQLQS <p...@g...com>

    On 1 Sie, 20:48, "Dawidus" <d...@o...pl> wrote:
    > W najgorszym razie mógł przeskoczyć pasek rozrządu
    > od takiego gwałtownego szarpnięcia a może nawet i odbicia od skrzyni biegów.

    Ze co prosze? Jakie niby szarpniecie rozrzadu?
    Smiem twierdzic, ze w opisanej sytuacji rozrzad doznal o wiele
    mniejszych przeciazen niz podczas zwyklej przegazowki na biegu
    jalowym, albo podczas prawidlowego rozruchu silnika.
    Przeciez silnik byl mocno stlumiony przez co wystapily o wiele
    mniejsze przyspieszenia obotow niz w codziennej jezdzie.
    Owszem, obciazone mogly byc: zespol korbowy, sprzeglo, skrzynia,
    przeguby, ale do licha nie rozrzad.

  • 6. Data: 2011-08-02 15:39:25
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/08/2011 13:23, Pawel WQLQS wrote:

> [...]
    > mniejsze przyspieszenia obotow niz w codziennej jezdzie.
    > Owszem, obciazone mogly byc: zespol korbowy, sprzeglo, skrzynia,

    Zespół korbowy chce gwałtownie ruszyć, a samochód mu nie pozwala,
    oczywiście że pasek ma szansnę przeskoczyć. Jeśli porównujesz to do
    przygazówki na biegu, gdzie silnik wkręca się na obroty bez obciążeń, to
    wróć do szkoły.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 7. Data: 2011-08-02 15:46:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-02, kamil <k...@s...com> wrote:

> [...]
    > oczywiście że pasek ma szansnę przeskoczyć. Jeśli porównujesz to do
    > przygazówki na biegu, gdzie silnik wkręca się na obroty bez obciążeń, to

    No jakbys mial rozrusznik zamontowany do rozrzadu to pewnie tak. Slyszales
    zeby komus przy zgasnieciu samochodu przy ruszeniu przeskoczyl pasek? Rozrzad
    nie ma niewiadomo jakiej bezwladnosci, wrecz jest hamowany sprezynami
    zaworow.

    --
    Artur

  • 8. Data: 2011-08-02 22:38:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-08-02, kamil <k...@s...com> wrote:

> [...]
    > oczywiście że pasek ma szansnę przeskoczyć. Jeśli porównujesz to do
    > przygazówki na biegu, gdzie silnik wkręca się na obroty bez obciążeń, to

    Zaraz, zaraz. A na pasek (i elementy nim napędzane) to jakie siły
    działają? Przypadkiem nie bezwładność - i obciążenie zależy tylko od
    obrotów i zmiany obrotów?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski