  • 21. Data: 2020-12-11 10:30:31
    Temat: Re: schizofrenia w nowych przepisach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Rzadko cię chwalę ale tym razem walnąłeś celnie :)

    droga krajowa 94, Bytom

    jednokierunkowa, przejedźcie nią pół kilometra:
    https://tinyurl.com/y2fnz9yk
    załóżmy że sygnalizacja świetlna miga na żółto.
    To jest droga z pierwszeństwem przejazdu, każdy "samochód" musi nam
    ustąpić. teoretycznie można minąć miasto z prędkością 50km/h, powodując
    minimalne zanieczyszczenie środowiska. w latach 70-80 na tej drodze były
    3, może 4 przejścia dla pieszych, i żeby można było przejść, trzeba było
    poczekać na "okienko" lub na grupę pieszych. nie słyszałem żeby zginął
    jakiś pieszy.
    Teraz, jak już wspomniałem - kierujący pojazdem jadącym jak "ludzik" na
    street view ma pierwszeństwo przed pojazdami musi ustąpić pieszym. to
    jest chore. nie twierdzę że złe, tylko chore. gdyby jechać zgodnie z
    przepisami, to trzeba by było mieć radar jakiś, albo sunąć 10km/h. To
    jest problem. Nie przepisy, nie prawo pierwszeństwa, tylko to że za
    często kierowca musi zwalniać, decydować czy w zasięgu jego wzroku jest
    tico czy wózek pchany przez karynę. bo tico - ma stać, jak wózek -
    wlezie nawet jak nie mam szans się zatrzymać.
    komentarz przedpiścy był.... infantylny. nie wiem gdzie mieszkacie, jak
    jeździcie. Te same przepisy obowiązują nas wyszystkich. jeśli tam gdzie
    mieszkacie nie ma takiego syfu na drogach - gratuluje. Niestety w polsce
    jest wiele takich miejsc jakie widzicie - gdzie "normalna" jazda jest
    wykluczona przez prawo. więc kwestią czasu jest kolejna śmierć na
    pasach. oby to nie spotkało Was lub Wasze dzieci. koniec? nie. bo Wy,
    właśnie Wy będziecie w swoich składkach OC płacić za odszkodowania
    spowodowane przez innych. nie rajdowców, nie debili. normalnych ludzi,
    którzy nie maja refleksu kubicy, nie mają szklanej kuli, poprostu
    jechali do domu i na pierwszych 10 pasach zachowali szczególną
    ostrożnośc, potem już tylko ostrożność a potem nie przewidzieli ze grupa
    ludzi idąca chodnikiem może nagle skręcić na pasy.
    po co ten wywód? bo ludzie giną bez sensownie. A Wy ich przekonujecie ze
    mają 100% prawo włazić na pasy jak chcą. ktoś podawał statystyki. z 4
    tyś zdarzeń na pasach 3- wina kierowcy 1 tys wina pieszego.
    Czy coś można zrobić aby chronić pieszych? Oczywiście. odebrać
    pierwszeństwo w większości przypadków. będzie lament? nie, bo to
    zalecana zasada w strefach tempo 30 i powiem Wam że działa. Ludzie
    reagują tak: Niema "zebry"? i tak przejdę, ale zanim przejdę, popatrzę.
    a kierowca ustąpi.
    Pieszy miał i ma pierwszeństwo, ja tego nie neguję. tylko chciałbym żeby
    miał takie samo pierwszeńśtwo jak karetka pogotowia.
    Jak mi kierowca nie ustępuje pierwszeństwa, to go sfilmuję i zgłoszę na
    policje, a nie wlezę przed maskę, bo to jest dowód nie zachowania żadnej
    ostrożności.

    ToMasz

  • 22. Data: 2020-12-11 10:38:43
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-12-11 o 01:12, ii pisze:

    > By piesi mogli mieć pierwszeństwo?

    Dziwne pytanie. Jaki ma związek z treścią, do której się odnosisz?
    Ale odpowiem - nie, według mnie nie taki jest cel tej propozycji.

  • 23. Data: 2020-12-11 10:48:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2020 10:30:31 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > jest chore. nie twierdzę że złe, tylko chore. gdyby jechać zgodnie z
    > przepisami, to trzeba by było mieć radar jakiś, albo sunąć 10km/h.

    Zbędny lament. W gruncie rzeczy spór się toczy o właściwy model
    komunikacyjny miasta. IMO obecnie jest zbyt przechylony na korzyść
    kierowców. Znane są i stosowane różne rozwiązania, (bowiem każde miasto,
    dzielnica i każda ludność mają swoją specyfikę) np. rozwiązanie
    polegające na likwidacji chodników dla pieszych. I kierowcy w
    samochodach i piesi zajmują tą samą przestrzeń. Z konieczności,
    oczywiście, kierowcy poruszają się z prędkością pieszych :) Dlatego nie
    wybierają się oni autami do takich stref i jedyne samochody jakie tam
    spotkasz to dowóz towarów, służby specjalne. Nawet w moim gródku centrum
    jest tak zorganizowane.
    Znane też jest rozwiązanie polegające na likwidacji czteropasmowych dróg
    (dwa pasma w jedną stronę, dwa w drugą) połączone z wyniesieniem przejść
    dla pieszych do poziomu chodnika.
    Wszystkie te poczynania rzecz jasna utrudniają życie kierowcom i
    ułatwiają pieszym. Skutek jest taki że ruch zmotoryzowany w centrach
    maleje a piesi są bezpieczniejsi. I to jest właściwy kierunek stawiający
    na nogi to co było postawione na głowie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 24. Data: 2020-12-11 11:30:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-10 o 21:17, Shrek pisze:

    > Należy zacząć od tego, że pociąg pierwszeństwo pociągu nie wynik z tego,
    > że jest jedną z najmniej efektywnych energetyczynie i ekologicznie
    > sposobów poruszania się;)

    Nie rozumiem nie coś pokićkało się nie rozumiem ci.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2020-12-11 12:13:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdy w latach 80-tych wyjeżdżałem na tzw. zachód nie mogłem się nadziwić ich "strefom
    30" i zrozumieć, jak tacy debile zbudowali
    cywilizację, skoro u nas po osiedlach wówczas się zapierdalało 70-80 km/h i ani
    Trybuna Ludu ani Żołnierz Wolności nie pisały o
    jakichkolwiek wypadkach, a za sformułowanie "martwy policjant" dostałbyś 48 godzin od
    ręki (i pały) do wyjaśnienia.

  • 26. Data: 2020-12-11 12:16:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To się nazywa "ironią" ;-)

    -----

  • 27. Data: 2020-12-11 17:46:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 12:13, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Trybuna Ludu ani Żołnierz Wolności nie pisały o jakichkolwiek wypadkach,
    > a za sformułowanie "martwy policjant" dostałbyś 48 godzin od ręki (i
    nie chcę nikogo obrażać, ale co do ma do rzeczy. Ja jestem rękami i
    nogami za obniżeniem prędkości tam gdzie to ma znaczenie. tempo 30 - w
    centrach miast, tam gdzie są bloki itp. ale kaman, przepisy obowiązują w
    całej polsce, a ja jako przykład podaję drogę krajową 94. byłoby lepiej
    jakby na tej drodze było 80km/h, a reszta miasta może być tempo 30 i z
    głowy.

    ToMasz

  • 28. Data: 2020-12-11 17:55:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 18:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A propos - Niemcy chyba maja wyjatek na ruch miejski, wczesniej przepis
    > obowiazywal powyzej 80km/h .

    > No, przypomnij sobie, ze na drodze sa skrzyzowania.
    > I na kazdym takim z prawej strony moze wtargnac samochod, a ty masz go
    > przepuscic.
    No, przypomnij sobie że jako przykład podałem drogę krajową 94. na
    każdym skrzyżowaniu jadący nią ma pierwszeństwo (chyba że ma zielone) i
    NA TYM SAMYM skrzyżowaniu musi sprawdzić czy babeczka pchająca wózek nie
    zechce skręcić na jezdnie. często bywa tak, że najpierw postawi wózek na
    jezdni, potem się rozgląda.

    > I jakos nie protestujesz.

    ja biadolę nawet nie nad przepisami, tylko nad brakiem wyobraźni
    niektórych osób w dyskusji. to jakby Wam ktoś mówił że rozwiążemy
    problem w najgorszy możliwy sposób, który nie przyniesie ograniczenia
    liczby wypadków tylko łatwiejsze zasądzanie winy, a Wy bijecie brawo

    ToMasz

  • 29. Data: 2020-12-11 18:02:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 10:30, ToMasz pisze:

    > Teraz, jak już wspomniałem - kierujący pojazdem jadącym jak "ludzik" na
    > street view ma pierwszeństwo przed pojazdami musi ustąpić pieszym. to
    > jest chore.

    To nie ma nic wspólnego z uzasadnieniem wąkotwórcy o rzekomej
    schizofrenii, że skoro ustawodawca (rzekomo) wymaga 25m odstępu w
    mieście, to schizofenią byłoby żeby ktokolwiek miał przed nim
    pierwszeńtwo jeśli jest bliżej niż 15 metrów od jego maski.

    > Pieszy miał i ma pierwszeństwo, ja tego nie neguję. tylko chciałbym żeby
    > miał takie samo pierwszeńśtwo jak karetka pogotowia.

    Nie - pierwszeństwo ma być jasne a nie rozmyte. Jasne zasady
    pierwszeństwa są podstawą ruchu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
    Zwłaszcza w przypadku gdy chodzi o niechronionych yczestników, gdzie
    skutki są inne niż przy stłuczce na osiedlówce.

    Właśnie rozmyte pierwszeństwo powoduje, że spora częścć kierowców
    (również na grupie) uważa że pierwszeństwo pieszego oznacza, że może
    sobie iść jak nic nie jedzie. Poprawnie taki stan nazywa się ustąp
    pierwszeńtwa. Dopóki nie będzie jasno i bez możliwości kombinowania
    napisane, dopóty będzie duży odsetek (zwłaszcza starszych) kierowców co
    będą robili kurwę z logiki i prawa, bo oni wiedzą lepiej.

    > Jak mi kierowca nie ustępuje pierwszeństwa, to go sfilmuję i zgłoszę na
    > policje, a nie wlezę przed maskę, bo to jest dowód nie zachowania żadnej
    > ostrożności.

    A to jest zupełnie inna sprawa. Tylko obecnie wyślesz i nic z tego nie
    wyniknie - dopóki nie odwalił czegoś naprawdę sprktakulartnego.

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2020-12-12 02:03:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > Znane też jest rozwiązanie polegające na likwidacji czteropasmowych dróg
    > (dwa pasma w jedną stronę, dwa w drugą) połączone z wyniesieniem przejść

    Ja chyba nie rozumiem o jakiej drodze mowa. Są drogi dwupasmowe, czyli
    mające dwie jezdnie każda po zwykle przynajmniej dwa pasy ruchu. Ale
    czteropasmowe? Co by to miało być?!

> [...]
    > maleje a piesi są bezpieczniejsi. I to jest właściwy kierunek stawiający
    > na nogi to co było postawione na głowie.

    Ale co było postawione na głowie? Rynek od biedy może być zamknięty dla
    ruchu samochodów, ale w historii tak jeszcze nie było, zawsze właśnie
    dało się na rynek wjechać. Nie prowadziły tylko przez rynek drogi
    przejazdowe. I to dobrze oddaje, że rzecz jest wyłącznie w izolacji
    ruchu pieszego i r. samochodowego. Do tego rynku też trzeba jakoś dostać
    się. A poza rynkiem całe miasto bez dróg sensu nie ma. Jak ktoś wymyśla
    koncepcje "spokoju" to robi drogi podziemne. Masz tak często w
    hipermarketach tyle, że wyłącznie w zakresie biznesowym. W miastach do
    tego są już zwykłe tunele przejazdowe. To co tu można obracać? Metro czy
    monorail można zrobić, ale to nie wyeliminuje ruchu samochodowego. To
    zasadniczo tylko zastąpi drogowy transport ludzi.