  • 1. Data: 2004-08-31 16:35:46
    Temat: serwer darmowej poczty
    Od: "xyz" <z...@a...pl>

    Witam

    Zamierzam uruchomic niewielki serwer darmowej poczty i jestem na etapie
    dobierania sprzetu.
    Chcialbym zasiegnac Waszej opinii na ten temat, prosze o wypowiedz osoby z
    doswiadczeniem.

    Skrzynki maja miec objetosc 100MB limit przesylki 20MB
    antywirus+antyspam
    webmail
    exim lub qmail (nie jestem pewien czy to dobry wybor, a moze postfix)

    zakladam uzyskanie okolo 20 tys kont w okresie 6 miesiecy

    i teraz pytanie:
    Jakie sa minimalne wymagania pojedynczego serwera, procesory, pamiec, dyski
    Jakie moze byc % wykorzystanie przestrzeni dyskowej, chyba nie kazdy
    uzytkownik trzyma 100MB na poczcie :)

    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie i opinie.

    --
    pozdrawiam

    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-08-31 16:46:22
    Temat: Re: serwer darmowej poczty
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Tue, 31 Aug 2004 18:35:46 +0200, xyz wrote:

    > Witam
    >
    > Zamierzam uruchomic niewielki serwer darmowej poczty i jestem na etapie
    > dobierania sprzetu.
    [...]

    I zamierzasz zostawić w nim tyle dziur aby twoj serwer stał się
    problemem polskiego internetu?

    Rygel

  • 3. Data: 2004-08-31 17:03:30
    Od: "xyz" <z...@a...pl>

    > [...]
    >
    > I zamierzasz zostawić w nim tyle dziur aby twoj serwer stał się
    > problemem polskiego internetu?

    na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    moze mi cos doradzisz w celu unikniecia dziur?

    pozdrawiam

    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-08-31 17:26:57
    Od: "Yacho" <y...@1...net>

    Użytkownik "xyz" <z...@a...pl> napisał w wiadomości

    > na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    > moze mi cos doradzisz w celu unikniecia dziur?

    Widac czytanie ze zrozumieniem to nadal powazny problem naszego
    spoleczenstwa.
    wiec drogi xyz
    grupa pl.internet.polip zajmuje sie problemami dotyczacymi polskiego
    internetu - sa to w wiekszosci przypadkow problemy szerokiego zasiegu - nie
    problemy pojedynczych uzytkownikow - tak dlugoi jak twoj serwer mail nie
    bedzie zaklocal ruchu ogolnopolskiego - bedzie to temat nieodpowiedni w
    stosunku do tego co powinno byc omawiane na tej grupie :P
    Istnieje wiele grup tematycznych typu pl.comp.mail - sa tam ludzie ktorzy z
    pewnoscia Ci pomoga - tymczasem proponuje wyprobowac jak dziala przycisk
    cancel post.

    Dzekuje za uwage.

    --
    Yacho

  • 5. Data: 2004-08-31 17:28:02
    Od: Gilder <g...@u...to.interia.wytnij.pl.to.tez>

    Dnia 2004-08-31 19:03, Użytkownik xyz napisał:

    > na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    > moze mi cos doradzisz w celu unikniecia dziur?
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    kolega chyba chciał zaznaczyć że to nie jest Problem Polskiego Internetu
    , tzn NTG

    polecam :
    pl.comp.mail.mta

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-08-31 17:32:28
    Od: "xyz" <z...@a...pl>

    > kolega chyba chciał zaznaczyć że to nie jest Problem Polskiego Internetu
    > , tzn NTG
    >
    > polecam :
    > pl.comp.mail.mta

    macie racje , sory